Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VOIP] Telfort vast bellen i.c.m. Draytek Vigor 2920Vn

Pagina: 1
Acties:

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:24
Beste Tweakers,

Ik ben letterlijk al maanden bezig om Telfort Vast Bellen werkend te krijgen op mijn Draytek Router, maar ik slaag er maar niet in. De situatie is als volgt;

Ik heb 2 ADSL abonnementen die op 2 verschillende aders binnenkomen, de Draytek router beschikt over functionaliteit om die twee lijnen te bundelen tot één snelle redundante internetconnectie. De Draytek router beschikt ook over zo'n functie voor VOIP, ik heb namelijk naast Vast bellen van Telfort ook nog een KPN Belbasis lijntje. Die kan ik ook in mijn Draytek Router prikken zodat de Draytek daar automatisch op overschakelt mocht er ooit een probleem met mijn internet verbinding en/of VOIP connectie zijn. Fail-over backup dus.

De beide aders zijn aangesloten op gebridgede modems, die weer aangesloten zijn op de WAN poorten van de Router. Deze herkent netjes het externe IP-adres en internetten werkt precies zoals het bedoelt was. Echter registreert de Draytek zich niet bij de SIP server. Telforts eigen router doet dat wel, en een softphone op een PC in het netwerk doet het ook gewoon.

Weten jullie misschien waar dit aan ligt?
Bedankt,
Torrentus

[ Voor 75% gewijzigd door Torrentus op 12-08-2011 16:57 ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Wat gebeurt er als je Domain/Realm en Proxy omdraait? En eventueel 'Act as outbound proxy' aanzetten.

En wat zit er nog onder 'Register via'?

Poort 5070 is ook wat vreemd, tenzij het z'n lokale poort is. Zou 5060 moeten zijn in de standaard vorm.

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:24
GraveR schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:46:
Wat gebeurt er als je Domain/Realm en Proxy omdraait? En eventueel 'Act as outbound proxy' aanzetten.

En wat zit er nog onder 'Register via'?

Poort 5070 is ook wat vreemd, tenzij het z'n lokale poort is. Zou 5060 moeten zijn in de standaard vorm.
Ik vermoed dat poort 5070 inderdaad het probleem was. Raar dat ik daar zelf niet achter gekomen ben, je wilt niet weten hoelang ik hier al mee bezig ben geweest, maar nu registreert hij vlekkeloos. Ontzettend bedankt, GraveR! :D