Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ontbrekende karakters in ie8+google.nl

Pagina: 1
Acties:

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 00:15
Sedert enkele weken als ik in XP (+SP3) onder IE8 in google.nl een zoekterm intik, valt ca. de helft van de ingetikte karakters weg. Kennelijk is dit een veel voorkomend probleem, want zoeken op IE8 met "missing keystrokes" levert veel hits op. Gebruikers klagen er ook over dat dit onder gmail voorkomt (ben hier geen gebruiker van). 'Tot dusver is nog geen werkende oplossing aangedragen.
Dit probleem komt bij mij niet voor in FF en Opera met google.nl, evenmin in andere programma's.
Het probleem komt in IE8 met google ook voor als IE8 zonder add-ons wordt opgestart.
In taskmanager komen geen vreemde onbekende processen voor.
In msconfig komen geen vreemde zaken voor, noch bij Services, noch bij Opstarten.
Het merkwaardige is dat wanneer met google.fr of google.de wordt begonnen, direct na het intikken van het eerste karakter in de zoekbalk, het beeld met balk in het midden verdwijnt en wordt vervangen vdoor een beeld met balk linksboven en dat het probleem van wegvallende karakters niet optreedt.
Het probleem komt alleen voor in combinatie van XP IE8 Google.nl
Verwijderen en herinstallatie van IE8 lost het probleem niet op
Ik zie dat andere gebruikers dit probleem ook in IE7 hebben (zowel XP, Vista als W7) en zij melden dat alleen een teruggang naar IE6 dit probleem oplost.
Ik zie dat op Amerikaanse fora ook MS medewerkers reageren, tot dusver met niet-werkende adviezen.
Komt het probleem ook bij Nederlandse gebruikers voor en heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Wat ik nog mis in in je verhaal: Heb je IE8 terug gezet naar fabrieksinstellingen? Ik verwacht dat je dit al heb uitgevoerd maar wil het toch nog even vragen. Ik kan het probleem zelf niet maar elk probleem wat ik zelf niet heb is leuk :9

Je kan IE8 opnieuw installeren? Ik weet niet waar het overzicht in Windows XP zit maar je kan ergens de geïnstalleerde updates naar voren halen en IE8 hiermee verwijderen.

• The new one
Ondertussen heb ik eerst de instellingen van IE8 teruggezet naar de fabrieksinstelling. Dit verhielp het probleem niet. Vervolgens IE8 gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Ook dit had niet het gewenste resultaat. Het vreemde is dat ik hier nog drie andere XP installaties heb lopen met IE8 en geen van die drie vertoont dit verschijnsel.
Scannen met SS&D en Ad-Aware heeft overigens niets opgeleverd.
Vanwege het aantal hits in Google op IE8 en "missing keystrokes" zouden toch meer mensen te maken moeten hebben met dit probleem.
IE8 plus Bing levert geen probleem op, alleen IE8 met google.nl

[ Voor 5% gewijzigd door The new one op 13-08-2011 00:42 ]

Verwijderd

Enne... IE 9?

• The new one
Aan IE9 ben ik nog niet toe.
Maar ik kan wel weer iets merkwaardigs melden.
Na herinstallatie van IE8 en na het aanbrengen van alle updates, gedraagt google.nl zich net zo als google.de en google.fr
D.w.z. dat aanvankelijk het zoekscherm verschijnt met de invulbalk in het midden gepositioneerd. Echter, tegelijk met het intikken van het eerste karakter verandert het format van het zoekscherm. De invulbalk wordt verplaatst naar linksboven en buiten de gesuggereerde auto-completions onder de balk worden ook de hits van die auto-completions weergegeven. Bovenal: het probleem van de missende karakters is verdwenen!
Al met al blijft het een heel vreemd fenomeen.

Verwijderd

Dat is waarschijnlijk google instant search. Bij mijn eerste woorden verplaatst het zich ook naar boven voordat de resultaten te voorschijn komen.
Heb je een (i) google account aangemeld staan? Zoja, meld deze eens af en zoek dan eens.

Enne.. IE9, kan naar mijn weten niet op Windows XP
Pagina: 1