Vastlopers bij spellen (Geforce 2MX)

Pagina: 1
Acties:

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:36
Kheb vorige week ff een systeempje samengesteld voor mijn broertje (van 9 :)
Duron 800
MSI K7T Turbo
128MB SDRAM PC133
Asus V7100 Geforce 2 MX Pure
Maxtor 20GB VL40

Nu heb ik heb volgende probleem:
Bij elk spel loopt de PC vast. Je ziet dan linksbovenin de hoek een wit puntje en meer niet. Bij sommige spellen doet ie het in het menu wel, maar loopt vast als ie overschakelt op 3d en bij sommige spellen loopt ie na 2 seconden al vast.
Kheb nieuwe drivers geprobeerd (Via 4in1, NVidia Detonator), maar niks hielp. Onboard geluidskaart uitgeschakeld, zelfde probleem. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn??

Thanks,

Jimmy

• Lordy79
  • Laatst online: 23:47

Lordy79

Fundamentalist

Tja...
temp CPU checken
nieuwste bios flashen, HD leeg... bios instelingen default maken windows installeren. via 4.29 + detonator 10.80 + directx8
dan testen.

werkt niet? Dan is er hardware stuk.

Alles uit PC wat er niet inhoeft (netwerkkaart, geluidskaart, etc). Nogmaals installeren.

Werk niet?

Probeer dan 1 voor 1 een andere videokaart, geheugen, voeding, moederbord, CPU.

Op den duur zal het foute onderdeel dan vervangen zijn en weet je wat het probleem is.

Helaas is dat testen wat lastig als je geen andere hardware in de buurt hebt.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

wat voor voeding heb je?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik verdenk ook je voeding, moet minimaal 300 watt zijn...

• Jimster
Voeding zou het ook kunnen zijn ja. Tis een elcheapo kast. Kga morgen ff verder zoeken.

Verwijderd

Als je voeding 235 is zou het best kunnen werken hoor, probeer eens je agp op 2x te zetten, dat wil ook nog wel eens helpen en je performance gaat er echt maar superweinig van achteruit.

• Jimster
Kheb vandaag ff die videokaart eruit gehaald en in mijn pc gestopt. Geen problemen hier. Kheb zelf een 300W voeding en mijn broertjes PC ook, dus daar kan het niet aan liggen. Bovendien heeft hij maar weinig accesoires in zijn pc zitten (alleen netwerkkaart). Morgen ff netwerkkaart eruithalen. Denk dat het daarmee te maken heeft. En ook Windows ff opnieuw installeren.
Pagina: 1