Windows 7 - Save changes and deploy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik werk bij een internationaal bedrijf op de IT-afdeling.
er word gebruik gemaakt van één globale Windows 7 image, die wereldwijd gebruikt word.

deze images worden per land en locatie apart klaar gemaakt.
nu zoek ik een tool, die als het ware een snapshot maakt van de installatie voordat ik de wijzigingen ga maken, en vervolgens een snapshot maakt van de machine nadat deze wijzigingen gemaakt zijn. en er bijvoorbeeld een .exe, .msi, .bat bestand van maakt.

kent iemand zoiets of soortgelijks? Je zou me er erg mee helpen.

Groet,

Tim

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 12:11 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Kan je dit iets beter uitleggen? Het klinkt alsof je met een sequencer aan de slag wil, maar het is echt niet duidelijk.

En er staat nog een serieuze schrijffout in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Watvoor wijzigingen wil je precies maken? Zijn die dingen niet met GPO's op te lossen?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YellowOnline schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:35:
Kan je dit iets beter uitleggen? Het klinkt alsof je met een sequencer aan de slag wil, maar het is echt niet duidelijk.

En er staat nog een serieuze schrijffout in...
Ach het is vrijdag, typfout zag ik trouwens net :P

het zit zo.

In amerika word één image klaargemaakt, windows 7 installatie met een aantal scripts die betrekking hebben met wat software en rechten. maar voor elk land en locatie zijn er andere settings nodig, die ook met rechten te maken heeft en weer andere software en taalinstellingen etc.

nu is het zo dat als die installatie klaar is, moeten dus extra rechten worden toegevoegd en applicaties geinstalleerd worden, andere taalinstellingen en snelkoppelingen.

dit wil ik graag laten automatiseren d.m.v. een setup of batch-bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:37:
Watvoor wijzigingen wil je precies maken? Zijn die dingen niet met GPO's op te lossen?
Zie bericht aan YellowOnline, GPO kan ik niet bij en/of laten veranderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:03:
Goedemorgen,

Ik werk bij een internationaal bedrijf op de IT-afdeling.
Vraag je IT manager wie de packaging doet en aan welke standaarden je packaging en distributietooling moet voldoen.

Als je zelf al problemen hebt met zoeken op de juiste termen dan gaat dit waarschijnlijk iets te ver boven je pet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:34:
[...]

Vraag je IT manager wie de packaging doet en aan welke standaarden je packaging en distributietooling moet voldoen.

Als je zelf al problemen hebt met zoeken op de juiste termen dan gaat dit waarschijnlijk iets te ver boven je pet ;)
Aan welke standaarden de package moet voldoen is hier totaal niet relevant.
ik ga ervanuit dat je ook geen oplossing weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gheh.
Denk dat ik dat beter weet dan jij, want anders stel je deze vraag niet eens :)

Genoeg e-penis gedoe: vertel wat je distributiewijze is voor je software aangezien je ook niet GPO's mag doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hier is SCCM voor uitgevonden, maar dat kan je moeilijk zelf implementeren. Je oplossing is dan scripting (Powershell) of slipstreamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of elk ander willekeurig packaging produkt wat met snapshots werkt (Wise Adminstudio enzo).
Vraag is alleen of ie lokaal Altiris of wat anders heeft waarmee je .exe of .msi's kan uitrollen of dat je sneakernet moet inzetten.

Pagina: 1