Toon posts:

Samsung s27a950D DP1.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag aan jullie.. Ik heb sinds twee weken een Samsung s27a950D welke mij zeer goed bevalt.
Nu heb ik wat internet research gedaan en kom er achter dat in 3d ik max 24 hz per oog krijg bij films en bij spellen 30 hz per oog.

Nu lees ik ook dat 60 hz per ooh met displayport 1.2 te halen moet zijn.
Nu heb ik bij mijn radeon 6970 een verloop stekker van mini naar grote displayport kabel alleen kan ik die kabels nergens vinden in de winkels.

Displayport 1.1 is genoeg te vinden maar 1.2 niet. Ik begin nu sterk te twijfelen of dp 1.2 niet gewoon de kleine variant is.
Kan iemand mij hier wegwijs in maken? dp1.2 zou rond de 20.6 gbps moeten kunnen halen.

Groet,
Dennis

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:42:
Hallo,

Ik heb een vraag aan jullie.. Ik heb sinds twee weken een Samsung s27a950D welke mij zeer goed bevalt.
Nu heb ik wat internet research gedaan en kom er achter dat in 3d ik max 24 hz per oog krijg bij films en bij spellen 30 hz per oog.

Nu lees ik ook dat 60 hz per ooh met displayport 1.2 te halen moet zijn.
Nu heb ik bij mijn radeon 6970 een verloop stekker van mini naar grote displayport kabel alleen kan ik die kabels nergens vinden in de winkels.

Displayport 1.1 is genoeg te vinden maar 1.2 niet. Ik begin nu sterk te twijfelen of dp 1.2 niet gewoon de kleine variant is.
Kan iemand mij hier wegwijs in maken? dp1.2 zou rond de 20.6 gbps moeten kunnen halen.

Groet,
Dennis
Wikipedia geprobeerd?

Wikipedia: DisplayPort
DisplayPort version 1.2 was approved on December 22, 2009. The most significant improvement of the new version is the doubling of the effective bandwidth to 17.28 Gbit/s, which allows increased resolutions, higher refresh rates, and greater color depth. Other improvements include multiple independent video streams (daisy-chain connection with multiple monitors), support for stereoscopic 3D, increased AUX channel bandwidth (from 1 Mbit/s to 720 Mbit/s), support for more color spaces including xvYCC, scRGB and Adobe RGB 1998, and Global Time Code (GTC) for sub 1 µs audio/video synchronisation. Also Apple Inc.'s Mini DisplayPort connector, which is much smaller and more appropriate for laptop computers and other small devices, is compatible with the new standard.
Zelfde bron over AMD HD6xxx grafische kaarten:
As of February 2011, the latest HD 6000 series graphics cards feature support for DisplayPort 1.2, allowing daisy-chaining multiple monitors from the same connector; a DisplayPort hub containing three Dual-link DVI connectors is also available.
Wat heb je eigenlijk wel zelf gedaan? Bel Samsung op en zeg dat je een DP 1.2 kabel zoekt voor hun monitor alleen tot nu toe nog niet hebt kunnen vinden in de winkel, zij kunnen je vast wegwijs maken waar je die kabel wel kunt aanschaffen. Overigens is het de vraag of je wel een nieuwe kabel nodig hebt want als ik dit nieuwsbericht lees op HWI dan lijkt het erop dat er geen 1.2 kabels worden geïntroduceerd wat overigens op mij gelet op HDMI standaard wat vreemd over komt. http://nl.hardware.info/n...-12-brengt-3d-en-hd-audio

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 16:00 ]

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43
Ik heb zelf een radeon 6870 en de samsung s23a750d.

Heb hem aangesloten met de bijgeleverde DP kabel en met een DP naar DP-mini adapter (de videokaart heeft DP-mini). Kan hem gewoon instellen op 1080p@120hz of dus 1080p 3D @60hz