2de router op Speedtouch 780

Pagina: 1
Acties:

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:08
Beste tweakers,

Ik heb deze week een mooie LG 42LW5500 gekocht, maar nu wil ik graag films afspelen vanaf mijn MyBook Live. De MyBook Live staat aangesloten met een kabel op mijn Speedtouch 780, en de LG tv via wifi.
Het probleem is alleen dat de film niet soepel loopt. Elke 3 seconden hapert hij wel even. Dit ervaar ik ook op mijn Xbox 360, en mijn PS3 die op hetzelfde netwerk via wifi lopen. Ik denk dus dat de doorvoersnelheid van de Speedtouch te laag is om fatsoenlijk te kunnen streamen. Mijn idee is dus om een 2de snellere wifi router aan te sluiten op de Speedtouch. Op deze router sluit ik dan de MyBook Live aan met een kabel, en laat ik de tv en alle andere media apparaten verbinden via wifi. Ik wil alleen wel dat alle pc's die op de Speedtouch staan aangesloten de MyBook Live nog wel kunnen lezen en beschrijven. Mijn vraag is, is dit mogelijk?

Thanks ;)

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dat is mogelijk. Alleen moet je dan de extra router niet als router maar als (wifi) switch inzetten. Dat kan door de nieuwe router aan de lan kant een ongebruikt ip in dezelfde reeks te geven als je speedtouch modem, dhcp uit te schakelen op 1 van de apparaten en de wan poort op je extra router niet te gebruiken.

De grootste performence winst ga je pas behalen als je je media apparatuur ipv draadloos bedraad aansluit. Of alle apparaten moeten wifi n ondersteunen.

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:08
Bedraad aansluiten is word voor de tv echt lastig aangezien we niet 1 netwerkkabel beneden hebben liggen. Maar hij heeft verbinding met wifi met de AN WF-100 dongle en die zou wifi n moeten ondersteunen. Dus dit zou goed moeten komen ;)