Ik heb zojuist mijn Windows partitie wat extra ruimte gegeven (50Gb is blijkbaar niet genoeg na een tijdje) en hierbij was mijn bootmanager corrupt geraakt. Nu heb ik via de recovery cd van Ubuntu een 'boot-repair' gedaan met de gelijknamige tool, maar Grub is niet teruggekomen. In plaats daarvan krijg ik Grub helemaal niet te zien en ga ik direct door naar het laadscherm van Windows. Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn dualboot manager weer in orde kan krijgen? De boot-repair tool gaf overigens de volgende informatie (lijkt mij handig voor het oplossen): http://paste.ubuntu.com/663821/
Had je je grub in de MBR geinstalleerd van je disk? Zo ja dan moet je die even opnieuw installeren door middel van je recovery cd.
Wanneer je grub op een andere partitie had geinstalleerd moet je die betreffende partitie even activeren.
Wanneer je grub op een andere partitie had geinstalleerd moet je die betreffende partitie even activeren.
Ik had Grub in de MBR geinstalleerd naar mijn weten. Echter 'grub-install' werkt niet meer in de jongste versie van Ubuntu en de 'boot-repair' verwijderde het geheel compleet (daarvoor kreeg ik nog Grub Rescue). Uiteindelijk nu een clean install van Ubuntu gedaan (en komende 24u dus alles weer instellen
), maar het lijkt mij dat er makkelijkere methoden moeten zijn. Echter, alleen de Ubuntu installer werkt meestal in dit soort gevallen zonder diep in te gaan om de configuratie. De methode van Jan lijkt op een methode die ik ook geprobeerd heb; alleen heb ik 'm op 'sdb' geprobeerd te installeren, omdat dat mijn boot-schijf is (daarna kreeg ik nog steeds grub rescue).
Dat ga ik eens proberen; momenteel een probleem op m'n laptop (MeeGo geprobeerd, maar die herkent de rest van de installaties helaas niet), dus lijkt mij een goed moment ;-). Tx!
Pagina: 1