• ES335
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-01 04:07
Beste tweakers,

Ik heb een Silver Arrow en drie Scythe Gentle Typhoons (1450) die mijn kant opkomen, maar ik ben er nog niet helemaal uitgekomen hoe ik de airflow zal regelen in mijn CM 690 met die nieuwe setup. Ik heb daarnaast nog twee stock Cooler Master fans, dus in totaal 5 case fans om te gebruiken.

Wat ik me afvraag is welke richting het meest efficient is voor een Silver Arrow. Ik had in gedachten om het naar de rear fan te richten, zoals op het plaatje. Op de Cooler Master site staat een diagram voor optimale airflow in een CM 690. Intake gebeurt via de voorkant en onderkant (evt. zijkant) en outtake via top en achterkant.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj17/kaazimir/f35b4b17.png

Zou fan 6 niet de lucht teveel lucht stelen van fans 1, 2 en 3? Het horizontale momentum van intake en outtake lijkt verloren te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj17/kaazimir/267172ea.png

Dus ik dacht als ik fan 6 niet installeer zal het makkelijk naar achteren doorstromen, zoals hier. Dit lijkt mij het meest efficiënte.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj17/kaazimir/58567544.png

Ik wil de Scythes op de belangrijkere posities installeren. Posities 1,3 en 4 lijken mij het belangrijkst, maar ik ben het daar niet helemaal zeker over. En als jullie het schema zo zien, zal dit voor een degelijke airflow zorgen?

Alvast bedankt voor de input.

En excuses voor de lelijke Paint plaatjes! :+

[ Voor 6% gewijzigd door ES335 op 12-08-2011 07:26 ]

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-01 14:25
Ik heb in ieder geval al eens ergens gelezen dat je beter meer outtake fans plaatst dan intake. Dus dat is misschien wel iets om rekening mee te houden, moest dit dit advies fout zijn zullen we het wel snel te weten komen :P
Dit komt overigens volgens mij doordat je componenten de lucht opwarmen en dat deze dus sneller weggevoerd kan worden.

Verwijderd

Ik heb vaker gelezen dat meer outtake luchtverplaatsing dan intake ietsje lagere temperaturen oplevert doordat je onderdruk creeert, maar meer intake dan outtake zorgt voor overdruk en dat zorgt weer voor minder stof in de kast. Net wat je het belangrijkst vindt dus. Als je de tijd hebt kun je ook gewoon even beide opstellingen testen :)

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
50/50 is daarom het verstandigste.

specs

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
.Sjoerd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 02:11:
50/50 is daarom het verstandigste.
Worst off both worlds ;)

Sja het is een afweging maken.
Ideaal bestaat niet (nergens niet)

Vind je het bv erg om een paar graden (meer is het niet) in te moeten leveren.

One World Concepts

Verwijderd

Je kan ook de proc cooler naar boven richten. Dan heb je nergens last van denk ik.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

Zet je scythe ventilatoren op 2 4 en 5. heb je een betere onderdruk en een goeie koele intake (gezien van onder de koelste lucht komt). fan 6 en 7 zijn volledig nutteloos.
ik heb zelf ook nog een outtake onder de gpu als je een koeler hebt zonder een kap die het lucht naar de achterkant van de kast vorseert (of hoe je dat ook spelt). deze staat dan tegen de achterkant van de kast.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1