Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Omzetten keyfile naar machinetaal (zend guard)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keyfile met daarin de key van bepaalde ge-encrypte data dat zich in een mysql database bevindt.
De keyfile is een phpfile met ongeveer deze strekking:

code:
1
2
3
<?
$key = "test";
?>

Nu kan deze keyfile door zend guard worden omgezet in machinetaal. Dit betekent dat niemand zomaar de keyfile kan openen en de key kan uitlezen. Alleen vraag ik mij af of het vanuit beveiligingsoogpunt enige zin heeft?

Verder, de keyfile wordt opgevraagd door een andere zend guard php file die verantwoordelijk is voor het ophalen en decrypten van de data. De interactie van dit proces presenteert ergens de uiteindelijke key in het geheugen lijkt mij. Hoe is dat te beveiligen.

Ik heb niet veel verstand van encryptie, dus het kan best zijn dat ik een domme vraag stel. Kort gezegd is mijn vraag of het zin heeft de keyfile op deze manier op de server te zetten. En verder, wat is de rule-of-thumb voor het plaatsen van keyfiles?

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 18:54
Voor zover ik weet encodeert Zend Guard de PHP files zodat deze niet makkelijk gestolen kunnen worden. Dit ga je nooit 100% veilig krijgen: om ze uit te voeren moeten ze uiteraard gedecodeert worden, en er is ergens in het systeem dus een keer de gedecodeerde code aanwezig.

Hetzelfde geld voor de data in de MySQL database. De data moet ooit gedecodeerd worden, dus de key moet ooit toegankelijk zijn en dus bijv. in het geheugen staan. Overigens is een key uit het geheugen niet heel makkelijk uit te lezen - je zal daarvoor een exploit in PHP of Windows nodig hebben. Maar 100% veilig ga je het nooit krijgen, je kan het de aanvallers hoogstens moeilijker maken.