Entity Framework en MVC 3

Pagina: 1
Acties:

• Wartodust
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10-2011
hallo,

ik ben vrij nieuw in het Entity Framework en MVC en heb mij daarbij een boek gekocht,na heel wat lezen en tutorials volgen probeer ik mijn eigen project (asp.net webforms) om te zetten hierin.

Wat ik wil doen is een aantal entitie klassen vullen adhv het EF. Dit lukt voorlopig voor 1 entity, probleem is : in 1 van die entities staan properties van andere entities (vb. in Article staat een property User) en aangezien die niet rechtstreeks in de tabel uit te lezen zijn ,zijn die null(er is wel een userId aanwezig).Ik wil in mijn view aan die properties kunnen dus maw wil ik dat die properties gevult zijn.

Kan iemand die hierin thuis is uitleggen hoe dit moet?

groetjes,

Nick.

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39
Wartodust schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:54:
hallo,

ik ben vrij nieuw in het Entity Framework en MVC en heb mij daarbij een boek gekocht,na heel wat lezen en tutorials volgen probeer ik mijn eigen project (asp.net webforms) om te zetten hierin.

Wat ik wil doen is een aantal entitie klassen vullen adhv het EF. Dit lukt voorlopig voor 1 entity, probleem is : in 1 van die entities staan properties van andere entities (vb. in Article staat een property User) en aangezien die niet rechtstreeks in de tabel uit te lezen zijn ,zijn die null(er is wel een userId aanwezig).Ik wil in mijn view aan die properties kunnen dus maw wil ik dat die properties gevult zijn.

Kan iemand die hierin thuis is uitleggen hoe dit moet?

groetjes,

Nick.
je hebt lazy loading uitstaan. Je kan je diie navigatie properties (User) laden.

kijk eens naar http://blogs.msdn.com/b/m...n-entity-framework-4.aspx

en dan 2e stuk code:

10: var departments = from d in context.Departments.Include("Courses")

11: where d.Budget != null

12: select d;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartodust