Beste lezer,
Na vele uren lezen, bestuderen, overwegen, beslissen, beslissing weer veranderen, weer lezen... ach, je kent het wel. Het werd tijd voor een nieuwe desktop dus de studie is al een 2 weken aan de gang.
Na liter koffie en een gefrustreerde vrouw was ik eruit.
Gewapend met mijn lijstje sta ik voor de beste man en laat hem vol trots mijn lijstje zien.
Hoewel ik bij de gemiddelde tweaker bezoeker in het niet val, was ik best we trots op mijn config.
Mede dankzij tweakers.net overigens.
De beste verkoper hielp mij keurig totdat we bij de GFX aankwamen.
Ik wilde de GIGABYTE GV-R677SL (HD6770).
Deze was echter niet meer op voorraad. Hij raadde mij de HD-687A-ZDFC aan.
De specs werden naast elkaar gelegd en hij kon mij overtuigen.
Thuis gekomen toch nog wat research gedaan maar ben er nog niet helemaal zeker van.
Ik wilde graag een beroep doen op jullie tweakers en vragen of jullie hier een oordeel over willen geven.
Mijn gebruik bestaat voornamelijk uit gelijktijdig gebruik van Adobe Dreamweaver CS5 + Photoshop CS5 en Firefox met tig tabjes open. Daarnaast leek het mij wel leuk om zo nu en dan eens een recent spelletje te spelen.
Daarom ben ik tot de volgende configuratie gekomen: (met aanvankelijk de HD6770 GFX dan)
Kast : CooMas CM690II Advanced
Voeding : Corsair CMPSU-600G 600W
Moederbord : Asus P8H67-M PRO <Rev.3.0> H67
Processor : Int Core i7-2600K
Koeler : Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
Geheugen : D3 8GB 1600-999 Grey
SSD: 120GB 500/525 Agility3
HD: WD 2TB WD20EARS Green
GFX : XFX 1GB D5 X HD6870 Dual Fan
DVD : Sams SH-222AB 22x SA
Ik twijfel echter enorm over de GFX en dat komt eigenlijk door totale onwetendheid.
De HD-687A-ZDFC is iets duurder maar niet schokkend veel.
Volgens de verkoper zou dit ook een betere keuze zijn...
Mocht dit niet zo zijn wil ik dit morgen alsnog veranderen
Bij voorbaat mijn hartelijke dank van een "gevorderde" digibeet die graag wat bevestiging zoekt omtrent zijn aanschaf.
Hoewel ik niet die indruk had is het voor een digibeet altijd weer spannend om overgeleverd te worden aan de grillen van een verkoper.
Na vele uren lezen, bestuderen, overwegen, beslissen, beslissing weer veranderen, weer lezen... ach, je kent het wel. Het werd tijd voor een nieuwe desktop dus de studie is al een 2 weken aan de gang.
Na liter koffie en een gefrustreerde vrouw was ik eruit.
Gewapend met mijn lijstje sta ik voor de beste man en laat hem vol trots mijn lijstje zien.
Hoewel ik bij de gemiddelde tweaker bezoeker in het niet val, was ik best we trots op mijn config.
Mede dankzij tweakers.net overigens.
De beste verkoper hielp mij keurig totdat we bij de GFX aankwamen.
Ik wilde de GIGABYTE GV-R677SL (HD6770).
Deze was echter niet meer op voorraad. Hij raadde mij de HD-687A-ZDFC aan.
De specs werden naast elkaar gelegd en hij kon mij overtuigen.
Thuis gekomen toch nog wat research gedaan maar ben er nog niet helemaal zeker van.
Ik wilde graag een beroep doen op jullie tweakers en vragen of jullie hier een oordeel over willen geven.
Mijn gebruik bestaat voornamelijk uit gelijktijdig gebruik van Adobe Dreamweaver CS5 + Photoshop CS5 en Firefox met tig tabjes open. Daarnaast leek het mij wel leuk om zo nu en dan eens een recent spelletje te spelen.
Daarom ben ik tot de volgende configuratie gekomen: (met aanvankelijk de HD6770 GFX dan)
Kast : CooMas CM690II Advanced
Voeding : Corsair CMPSU-600G 600W
Moederbord : Asus P8H67-M PRO <Rev.3.0> H67
Processor : Int Core i7-2600K
Koeler : Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
Geheugen : D3 8GB 1600-999 Grey
SSD: 120GB 500/525 Agility3
HD: WD 2TB WD20EARS Green
GFX : XFX 1GB D5 X HD6870 Dual Fan
DVD : Sams SH-222AB 22x SA
Ik twijfel echter enorm over de GFX en dat komt eigenlijk door totale onwetendheid.
De HD-687A-ZDFC is iets duurder maar niet schokkend veel.
Volgens de verkoper zou dit ook een betere keuze zijn...
Mocht dit niet zo zijn wil ik dit morgen alsnog veranderen
Bij voorbaat mijn hartelijke dank van een "gevorderde" digibeet die graag wat bevestiging zoekt omtrent zijn aanschaf.
Hoewel ik niet die indruk had is het voor een digibeet altijd weer spannend om overgeleverd te worden aan de grillen van een verkoper.
[ Voor 1% gewijzigd door jandaan op 11-08-2011 21:36 . Reden: taalfout en dubbele zin. ]