Advies: TV met internet met mogelijkheid toetsenbord/muis

Pagina: 1
Acties:

• peejee77
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik ben inmiddels helemaal de draad kwijt door alle tegenstrijdige koopadviezen die ik heb gekregen in verschillende electronica ketens. Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Binnen nu en 3 maanden wil ik een nieuwe platte buis kopen. Ik ben op zoek naar een televisie waar ik een usb RF toetsenbord met mousepad op kan aansluiten. Het idee is dat ik de volledige webbrowser van de televisie dan met dit toetsenbord met mousepad kan bedienen (min of meer zoals op een notebook).

Ik krijg vaak te horen dat de webbrowsers nog geen flash ondersteunen, dus de internetervaring is niet als op een notebook. Gaat dit nog opgelost worden met toekomstige flash updates? Welke merken (ik heb persoonlijk geen voorkeur) is het meest vooruitstrevend op dit gebied?

Wie geeft mij een goed en kloppend advies??

Alvast dank.

gr.

pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ga er maar niet vanuit dat dit zo 1-2-3 te vinden is. Sowieso zijn browsers in TV's zeer beperkt. Sluit dan een PC aan op je TV, lijkt me beter.

Beeldbuizen zijn er overigens niet meer, ook niet de platte varianten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324818

Heb je er al eens over nagedacht om een soort mini-pc naast je beeldbuis te zetten? Deze kun je dan gebruiken als mediacenter maar ook als beeldbuis zodat je hier op kan internetten. Denk aan Mac Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejee77
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-08-2023
Mijn laptop is gekoppeld aan mijn tv, maar wil nu boven op de slaapkamer zonder extra kastjes etc ook kunnen surfen.daarvoor heb je geen volwaardige computer nodig.alleen een processor en wat intern geheugen zou voldoende moeten zijn.de vraag blijft staan, is er model waar je een keyboard op kunt aansluiten? Ik moet geloven dat de zojuist geïntroduceerde modellen van philips dat zouden moeten kunnen.wie weet hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Alleen Samsung televisies met een internetbrowser ondersteunen flash, maar ik betwijfel of je daarop een muis en toetsenbord kan aansluiten.

Qua online mogelijkheden biedt een Samsung TV in ieder geval het meest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:05
Uniciteit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:07:
Alleen Samsung televisies met een internetbrowser ondersteunen flash, maar ik betwijfel of je daarop een muis en toetsenbord kan aansluiten.

Qua online mogelijkheden biedt een Samsung TV in ieder geval het meest ;)
Samsung heeft een eigen accessoire, een zogenaamde QWERTY Remote ook een app voor iOs of Android is beschikbaar

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Helemaal eens met bram1984 en Ctgras, voor dit soort dingen ben je beter af met een klein pc'tje. Ik heb twee mediacenters van Zotac staan (naja, 1 staan, 2e komt maandag binnen). Die kun je met een vesa-beugel achter je tv hangen (of direct aan de muur), zodat je er niks van ziet (of hoort, die dingen zijn errug stil). Zo'n ding kan veel meer dan internetten, hij speelt ook alle formaten HD-films af, draait XBMC, windows 7 of Linux, Office-software en zelfs bepaalde spelletjes (het is geen game-pc natuurlijk).

Als je per se internet via een browser op je tv wil, beperk je jezelf enorm en heb je eigenlijk nog maar een halfbakken oplossing, want er wordt door de tv-fabrikanten amper ontwikkeld aan tv's die een jaar oud zijn, dus over 2-3 jaar werken verschillende websites wellicht niet meer op je tv...

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 13-08-2011 11:24 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1