Toon posts:

Hoe blokkeer ik down/upload FritZ!Box

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het probleem:

Ik heb een huisgenoot die altijd zit te downloaden met torrents. Als ik hem vraag als hij aan het downloaden is, zegt hij nee. Natuurlijk weet ik dat hij dat wel doet. Hoe kan ik nou op de FritZ!Box de download/upload van hem limiteren / blokkeren? Ik zoek al dagen op internet, maar ik kan niks vinden. Ik ben ook niet een super expert, misschien ligt het daar aan.

Afbeeldingslocatie: http://i107.photobucket.com/albums/m305/remonvb/Fritz.jpg

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je kan de poorten die hij gebruikt dichtzetten? Of je doet een firewall, niks mag behalve...

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dan zou je moeten kijken welke poort(en) gebruikt worden, en die blokkeren.

Als ik op je screenshot kijk, zie ik echter dat de upload vol openstaat, niet de download. Weet hij (áls hij het inderdaad nog steeds betreft) dat hij wel aan het uploaden is? Het lijkt mij namelijk dat hij echt niet aan het downloaden is, maar ook niet weet dat er een upload aanstaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Bastiaan op 11-08-2011 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat hij het wel weet hoor, maar hij heeft er lak aan. Hoe kan ik die upload verminderen?

Verwijderd

Topicstarter
Beatboxx schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:04:
Je kan de poorten die hij gebruikt dichtzetten? Of je doet een firewall, niks mag behalve...
Hoe zet ik zijn poorten dicht? Welke poorten zijn dat dan? Of, hoe doe ik de firewall aan?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kan dat ding geen DD-WRT aan? Daar kun je zoveel meer mee...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

modem in expert mode zetten en je kan packets prioriteiten geven
mischien helpt dat, hoofdstuk 6 in je manual

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik er niet voor zorgen dat ik bijvoorbeeld 90% van al het internet krijg en hij 10%?

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:03:
modem in expert mode zetten en je kan packets prioriteiten geven
mischien helpt dat, hoofdstuk 6 in je manual
Gedaan, het helpt niet. Ik heb nog steeds een hoge ping.

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

heb je altijd hoge ping? Hoe weet je natuurlijk dat hij wel aan het downloaden is?
Ik lees nergens dat je iets hebt achterhaald waaruit zeker blijkt dat jouw ping omlaag gaat omdat je huisgenoot downloadt. Misschien is je ADSL sowieso traag qua latency...

Is dit trouwens wat je zoekt?

http://www.jzab.de/conten...box-allow-traffic-shaping

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:43
misshien denkt hij dat hij niets aan het downloaden heeft maar staan zijn torrents wel gewoon aan? kijk ff na of hij niet alle torrents vol open heeft staan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

amx schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:41:
heb je altijd hoge ping? Hoe weet je natuurlijk dat hij wel aan het downloaden is?
Ik lees nergens dat je iets hebt achterhaald waaruit zeker blijkt dat jouw ping omlaag gaat omdat je huisgenoot downloadt. Misschien is je ADSL sowieso traag qua latency...

Is dit trouwens wat je zoekt?

http://www.jzab.de/conten...box-allow-traffic-shaping
zijn upload zit tjokkie vol

Maar het kan ook gewoon de pc van de ts zijn terwijl hij dat mischien zelf niet door heeft :+

Iperf

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
fish schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:52:
[...]

zijn upload zit tjokkie vol

Maar het kan ook gewoon de pc van de ts zijn terwijl hij dat mischien zelf niet door heeft :+
of een virus dat druk bezig is met spam versturen of DDOSsen

maar als je wilt weten van welke pc het komt is het makkelijk. gewoon 1 voor 1 stekkertjes uit de router trekken.

makkelijkste is om je huisgenoot zn torrent client in te stellen dat ie zn upload beperkt. Maar je hebt ook kans dat hij het expres doet (private tracker stats ofzo)

Ik trok gewoon altijd het stekkertje van mn huisgenoot uit de switch als hij het internet dicht zat te trekken. prima manier om huisgenoten af te richten.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat hij torrents aan heeft. Ik heb gekeken toen hij even weg was + als ik zijn stekker er uit haal dan is de upload weer normaal.

Verwijderd

Topicstarter
saveljos schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:42:
misshien denkt hij dat hij niets aan het downloaden heeft maar staan zijn torrents wel gewoon aan? kijk ff na of hij niet alle torrents vol open heeft staan.
Dat zou zo maar kunnen, 't ziet er wel wat lastig uit maar ik zal even puzzelen.
Pagina: 1