• Hiliick
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:35
Beste Tweakers,

Mijn eerste HCS is helaas overleden (waterschade) en daarom heb ik drie weken geleden de Q acoustics 5.1 set gekocht met de 2050 voor en 2020 achter. Deze heb ik gekocht in Engeland aangezien het daar stukken goedkoper was dan in NL (+/- 750). Echt een aanrader! Ik had eerst mijn zinnen gezet op de Jamo S608 set, echter toen ik ze naast elkaar kon vergelijken vond ik de Q acoustics stukken beter klinken. Aangezien het niet veel scheelde in geld ben ik voor de Q acoustics gegaan.

Nu moet ik alleen nog een AV/Receiver kopen. Na enig speur werk op internet en reviews gelezen te hebben kwam ik op deze drie uit: Onkyo TX-NR609, de Pioneer VSX-1021-K en de Denon AVR-1912. Nu weet ik dat de 1912 nog niet zo heel lang uit is en vroeg ik me af of er al mensen waren die hier ervaring mee hebben?

Hieronder mijn argumenten:
De Pluspunten van de Onkyo zijn dat ie THX gecertificeerd is 4k upscaling heeft. De Denon & Pioneer daar in tegen zijn qua geluid wel iets beter.
De Denon heeft Audyssey MultEQ in tegen stelling tot de Audyssey 2EQ in de Onkyo (de MUltiEQ vind ik wel makkelijker, ik ben totaal niet van het zelf instellen). De Denon echter is niet THX gecertificeerd. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet heel erg thuis ben in al deze termen dus vroeg ik me af of ik hier heel veel aan mis? De receivers gaan voor 60% gebruikt worden voor muziek en 40% films. De receiver word aangesloten aan mijn laptop, PS3 en TV.
Airplay kan me gestolen worden, dus wat dat betreft kan ik ze alle 3 kiezen. Grote nadeel van de Pioneer is dat die maar 1 jaar garantie heeft!

Mijn voorkeur gaat zelf uit naar de Denon. Zijn er mensen die hier anders over denken en zeggen dat de Onkyo even goed is, het zal hoogstens 50 euro schelen? Qua features heeft de NR609 misschien wel meer, maar weegt dit ook af tegen de rest?

Gr.
Michiel

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De Pioneer heeft gewoon via de Nederlandse Pioneer importeur 2 jaar garantie :)
Alle drie de genoemde receivers zullen qua geluidskwaliteit dicht bij elkaar zitten, de een zal wat beter zijn dan de ander op bepaalde punten, maar over het algemeen genomen zullen ze alle drie erg dicht bij elkaar zitten.
Een alternatief voor de Pioneer VSX-1021 is de Pioneer VSX-921, deze twee zijn vrijwel identiek namelijk, het versterker gedeelte is zover ik weet identiek de VSX-1021 heeft 2 HDMI poorten extra t.o.v de VSX-921 :)
Zie:

VSX-1021 in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"

VSX-921 in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"

Wat de 4k upscaling van de Onkyo betreft, leuk en aardig natuurlijk ;) maar voorlopig zullen er geen 4k schermen voor consumenten beschikbaar zijn, zeker niet in prijsklasse welke in verhouding staan met de prijsklasse van de Onkyo NR609.

Als je THX certificering iets vind wat je belangrijk vind, kan je natuurlijk naar duurdere receivers kijken, maar of dat voor jouw met de speakers welke je hebt gekocht iets gaat toevoegen ? Denk het zelf niet :)
Wat de THX certificering zegt is dat een onafhankelijk instituut het apparaat heeft getest en enige criteria heeft moeten doorstaan, máár let op! Er zijn heel erg veel verschillende THX certificatie niveaus tegenwoordig waarvan er maar een paar ook écht waarde hebben. Om als fabrikant je apparaat door THX getest te krijgen moet de fabrikant het apparaat aanbieden bij de THX organisatie én er royalties over betalen om het logo te moeten betalen, wat dus ook betekend dat je, zeker bij de lower/mid-end receivers ook echt voor het logo betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiliick
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:35
Ok, ik stond met een verkoper te praten bij Correct en die zei dat er maar 1 jaar op zat. Wat ik wel vreemd vond! Dat is mooi om te weten dan ga ik me zeker even verder verdiepen op Pioneer gebied.

Bedankt ook voor het aanwijzen van de 921 en het THX verhaal, dat geeft weer een beetje meer duidelijkheid. Zoals ik het nu zie ga ik liever voor een Pioneer of Denon ipv Onkyo. Ik vond dat ze toch een iets mooier geluid hadden en al die extra feautres hoef ik eigenlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07-2022
Waarschijnlijk 1 jaar van Pioneer maar de verkoper (dit geval Correct) is hiervoor bij wet 2 jaar verplicht

http://economie.fgov.be/n...ntie/Wettelijke_garantie/

En dan nog even voor je keuze;
http://reviews.cnet.com/a...4505-6466_7-34647681.html

Denon komt volgens mij (meermalen tegengekomen op internet) iets maar dan ook maar echt iets beter uit de bus. Ik kies zelf de 921 omdat ik het "design" iets mooier vind en airplay wel belangrijk vind.

[ Voor 47% gewijzigd door Frenkie op 12-08-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:02
Ik ben me aan het oriënteren voor een A/V-receiver en zit ook tussen deze 3 modellen te twijfelen.

Mijn grootste struikelpunt voor de Denon is de geringe hoeveelheid aansluitingen in vergelijking met de Pioneer en Onkyo. Ik denk dat dit sterk genoeg weegt om naar de andere twee te kijken.

Van de Onkyo hoor ik dat de geluidskwaliteit het minst zou zijn. Ik denk niet dat ik zelf het verschil zou kunnen horen, ben niet echt zo'n audiofiel. De 4k upscaling doet mij weinig, zeker als de Pioneer en de Denon ook 1080p upscaling kunnen. Dit kan ik echter niet terugvinden.

Het missen van AirPlay bij de Onkyo vind ik wel erg jammer. Ik heb het in gebruik gezien, en ik moet zeggen dat het afspelen van muziek vanaf iOS devices perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

zzattack schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:57:
Het missen van AirPlay bij de Onkyo vind ik wel erg jammer. Ik heb het in gebruik gezien, en ik moet zeggen dat het afspelen van muziek vanaf iOS devices perfect werkt.
Kijk dan eens hier:
Apple Apps in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"
Dan vind je info over de apps welke er zijn voor je iOS devices in combinatie met een Pioneer receiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Dat oogt echt fantastisch. Het aantal aansluitingen op de Denon is weegt me te zwaar. De software features van de Onkyo vind ik minder interessant dan AirPlay op de Pioneer. Wel heeft de Onkyo THX, 4k upscaling, issie 7.2 en heeft ie een VGA aansluiting waar de Pioneer (naar het schijnt) beter geluid en AirPlay tegenover zet. 4k upscaling heb ik voorlopig absoluut niks aan, 7.2 ook niet, zo interessant vind ik THX niet en AirPlay wel, dus de keuze is gemaakt: heb de Pioneer bij Max-ICT besteld. Opmerkelijk genoeg is hij in Duitsland zeker niet goedkoper te vinden dan de 575 die ik bij Max-ICT heb neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Je hebt dus de VSX-1021 aangeschaft ? :)
Ben erg benieuwd hoe die je gaat bevallen! Zodra je hem hebt neem ik aan dat je foto's post ;) En je ervaringen deelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Jup, hopen dattie morgen geleverd wordt. Het was voor 16:30 en de shop adverteerde met volgende dag geleverd, en "op voorraad", maar dan wel bij hun externe leverancier. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Hij is net binnengekomen, ziet er goed uit. Gaat wel even duren voordat ik hem neer kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Cool ;)
Nouja we merken het vast wel he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:56
pls do, ben wel benieuwd naar je ervaring met MCACC.

En issie nou geborsteld front of piano-strak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Pianozwart. Geborsteld was mooier geweest bij m'n pricewatch: Thermaltake DH101 maar dit past beter bij de tv.
Pagina: 1