Hoi, ik heb gisteren een Asuro in elkaar gezet en vandaag ben ik begonnen met programmeren. Het is de bedoeling om hem gewoon recht door te laten rijden en als hij dan botst moet ie een paar seconden omkeren. Dat lukte niet meteen en daarom heb ik het opnieuw gedaan op een andere manier met de LEDs. Als hij aangaat gaat de statusled rood branden, als je een knop indrukt wordt die groen en als je hem loslaat blijft hij dat nog even om later weer rood te worden. Dat is deze code:
Je zou zeggen: vervang die led dingen door motor commando's en klaar is kees! Maar als je dat doet en de robot aan zet blijft de robot zonder de knoppen aan te raken meteen hangen in de 'groene led modus' en hij rijdt dus nooit vooruit..
PS: Ik heb al geprobeerd te posten op het forum van Arexx maar dat is zo dood als een pier
En ik weet dat er hier mensen zitten die ook een Asuro hebben, vandaar dat ik het hier plaats.
#include "asuro.h" int main(void) { Init(); unsigned int teller; while (1) { do {StatusLED(RED);} while (PollSwitch()==0); StatusLED(GREEN); teller = 0; while (teller < 1000) { Sleep(255); teller ++; } } while(1); return 0; } |
Je zou zeggen: vervang die led dingen door motor commando's en klaar is kees! Maar als je dat doet en de robot aan zet blijft de robot zonder de knoppen aan te raken meteen hangen in de 'groene led modus' en hij rijdt dus nooit vooruit..
PS: Ik heb al geprobeerd te posten op het forum van Arexx maar dat is zo dood als een pier