Toon posts:

Wifi over een afstand van +- 50 meter (met 3 muren)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He iedereen,

Ik zit met een klein probleempje, namelijk ik zit op kamers en omdat ik geen internet verbinding daar heb liggen mag ik van een andere bewoner meeliften op zijn netwerk. Nu is dit natuurlijk heel relaxed, mits het signaal natuurlijk ook sterk genoeg is.

Ik heb op dit moment meestal een zwak signaal tot matig waardoor ik merk dat ik vaak erg lange pageloads heb. De kamer van mijn mede bewoner zit +- op zo'n 50 meter afstand met daar tussen 3 muren. Nu gebruik ik dus of de interne adapter van mijn dell studio 15 laptop of een netgear wifi stick.

Beide hebben ze erg zwak verbinding, maar een connectie maken is net niet onmogelijk. Maar nu hoop ik dus eigenlijk op een oplossing die mijn signaal zo boost dat het een goed tot sterk signaal wordt.

Ik zag deze link:
http://www.dealextreme.co...k-adapter-w-antenna-72082
(er staat Transmission range: 300m (indoor) / 500m (outdoor), 6dBi antenna)

Zou deze adapter voldoen? Of heb ik iets anders nodig?
Mijn budget is niet heel groot, dus ik hoop op iets tussen de 20 en 50 euro. :)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Met een krachtige ontvanger ben je niets als de andere kant niet even sterk uitzendt. De opgegeven waarden in je link zijn overigens niet echt een indicatie, het varieert van situatie tot situatie wat er mogelijk is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Al aan een repeater gedacht?

Deze pakt het signaal op en verstuurt het opnieuw verder.
D-Link Repeater

Het feit blijft dan wel enige vertraging in je verbinding maar dat hou je toch met draadloos over afstanden en hoeveel is afhankelijk van je apparatuur, afstand etc. :)

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:56
Daarom hebben wij in het studentenhuis voor bekabeld internet gekozen. Even in het stof gezeten, maar nu geen last meer van wegvallend signaal en lange pageloads.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

richtantenne kan wel een helpen

Iperf

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 19:32

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een accespoint is meestal sterker dan een wifi stick.

Leg je stick eens richting de kamer van de huisgenoot en doe er een bus met pringles omheen (gaatje maken, stick er doorheen). je maakt nu een soort van richtantenne van je stick , waardoor de opbrengst/sterkte van je signaal beterr is.

+ lekker pringles ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• CappieL
Michael Knight schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:38:

Leg je stick eens richting de kamer van de huisgenoot en doe er een bus met pringles omheen (gaatje maken, stick er doorheen). je maakt nu een soort van richtantenne van je stick , waardoor de opbrengst/sterkte van je signaal beterr is.

+ lekker pringles ;)
Altijd weer een reden om Pringles te kopen/eten :) Het werkt nog beter als je 2 bussen achter elkaar maakt.
Vooral de Hot&Spicy en Paprika werken erg goed

[ Voor 9% gewijzigd door CappieL op 12-08-2011 11:41 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Michael Knight schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:38:

+ lekker pringles ;)
plaats van het gaatje is wel belangrijk
Now for the can:
By now you should have eaten (or tossed) the actual chips. Wipe out the can, and measure 3 3/8" up from the bottom of the can. Cut a hole just big enough for the connector to pass through. We found through trial and error that this seems to be the "sweet spot" of the can.

On the Pringles Salt & Vinegar can, the N connector was directly between Sodium and Protein.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ik ga de pringles richtantenne zeker in elkaar proberen te klussen! Ben erg benieuwd of dit het gewenste resultaat opleverd.

Tevens omdat het erg goedkoop is en het proberen waard vond heb ik deze besteld:
http://www.dealextreme.co...ess-network-adapter-82542 (die 15 euro is het proberen wel waard dacht ik zo)

Waarschijnlijk dat bovenstaande link misschien niet de beweerde 30 dBi en daarbij een afstand van 5000 :O meter kan overbruggen, maar dan moet die 50 meter misschien wel lukken.

Zodra ik alles heb getest zal ik hier mijn bevindingen neer zetten ;)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De meest eenvoudige methode is om gewoon je usb stick door een gat te douwen. maar dan moet je wel even experimentere hoe diep en mischien ook met de rotatie omdat je niet weet waar de antenne in de stich zit

Iperf

• CappieL
fish schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:52:
De meest eenvoudige methode is om gewoon je usb stick door een gat te douwen. maar dan moet je wel even experimentere hoe diep en mischien ook met de rotatie omdat je niet weet waar de antenne in de stich zit
Inderdaad, ik zou de stick niet meteen vast zetten als in 'vast-vast'.
Pagina: 1