Steam vraagt altijd om een code!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• niels peersman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb dus een nieuwe pc gebouwt. Alles had ik geinstalleerd behalve steam.
Nu heb ik op de oude pc van mij steam verwijderd via programma's verwijderen (windows 7 ultimate 64bit).
Op mijn nieuwe pc (Windows 7 ultimate 64 bit) heb ik toen steam geinstalleerd. Alles lijkt te werken, maar dat klopt niet helemaal. Steam denkt dat dit een tweede pc van mij is dus wordt er elke keer een mail gestuurd met een code deze code vul ik dan in en dan kan ik bij mijn spellen.

Ik zit met mijn handen in het haar. Ik wil gewoon dat steam dit als mijn enigste pc ziet(dus gewoon meteen opstart na dat ik inlog zonder een code in te voeren die ik via de mail heb gekregen).

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen.
Alvast bedankt.

Groet, Niels

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 21:18

job

Het kan inderdaad voorkomen dat je de code meerdere keren moet invoeren. Hoort niet, maar komt wel voor.
Bij mij ging het na een of twee steam updates vanzelf weg.

Zie ook google voor honderden topics (en mogelijke oplossingen).
Een oplossing die ik vaker in google vind is steamguard (de optie die dus nu niet lekker werkt) uitschakelen. Pc opnieuw opstarten, steamguard insschakelen en kijken of het is opgelost.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 11-08-2011 19:57 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07 09:54
niels peersman schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:53:
Ik heb dus een nieuwe pc gebouwt. Alles had ik geinstalleerd behalve steam.
Nu heb ik op de oude pc van mij steam verwijderd via programma's verwijderen (windows 7 ultimate 64bit).
Op mijn nieuwe pc (Windows 7 ultimate 64 bit) heb ik toen steam geinstalleerd. Alles lijkt te werken, maar dat klopt niet helemaal. Steam denkt dat dit een tweede pc van mij is dus wordt er elke keer een mail gestuurd met een code deze code vul ik dan in en dan kan ik bij mijn spellen.

Ik zit met mijn handen in het haar. Ik wil gewoon dat steam dit als mijn enigste pc ziet(dus gewoon meteen opstart na dat ik inlog zonder een code in te voeren die ik via de mail heb gekregen).

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen.
Alvast bedankt.

Groet, Niels
Op je nieuwe PC:
In Steam>Settings>Tabblad 'account'>Manage Steam Guard Account Security>Vinkje bij 'Deauthorize all other computers now'.

Kan zijn dat je even moet herstarte/opnieuw in moet loggen.

• niels peersman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09-2023
Is al opgelost doet het nu weer.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 21:18

job

Hoe heb je het opgelost? Dan heeft het topic in de toekomst ook nog nut.