SDHC kaart niet meer herkend, data recoveren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 216320

Topicstarter
Hoi,

Ik zag in het datarecovery topic dat een eigen topic openen mag, dus bij dezen.
Mocht het topic fout zijn, dan graag verplaatsen oid.

Ik heb het volgende probleem; onlangs heb ik een Samsung ST95 digitale camera gekocht en daarin heb ik een 8 GB SDHC-geheugenkaart gestopt. Ik heb er ongeveer 100 foto's meegemaakt en zo'n 5 filmpjes. Een week lang heb ik geen problemen gehad, kon ik alles terugkijken op mijn camera e.d. Gisteren wilde ik weer een nieuwe foto maken en de camera ging ook prima aan. Alleen foto's maken of het menu hanteren lukte niet, ik kon de oude foto's ook niet zien en kreeg 'kaartfout' als melding. Als ik de SD-kaart eruit haal, kan ik wel foto's maken (opgeslagen op interne geheugen) en het menu bedienen; het ligt dus aan de SD-kaart.

Ik heb geprobeerd om de data naar de PC te zetten door simpelweg de camera via USB aan mijn PC te sluiten, maar dat lukt niet. Na een tijdje wordt er wel een nieuwe verwisselbare schijf herkent, maar ik kan deze schijf niet openen en ik krijg enkel de melding of ik wil formatteren (dat wil ik natuurlijk niet, anders verlies ik mijn foto's). Ik heb ook geprobeerd om de SD-kaart via mijn LG Arena te lezen, maar dat lukt ook niet.

Heeft er iemand nog tips wat te doen zodat ik mijn foto's zonder schade terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is inderdaad toegestaan een eigen topic te openen, maar alleen wanneer je met de bestaande informatie er echt niet uit kunt komen. Ik moet zeggen dat met de informatie die jij hier nu geeft, het naar mijn idee nog niet gerechtvaardigd is een eigen topic te openen.

De vraag die direct naar het lezen van de topic start bij mij in het hoofd schiet is, "wat heb je nu zelf reeds geprobeerd"? Er is namelijk genoeg tooling beschikbaar voor het recoveren van data, welke van deze tooling heb je geprobeerd? Heb je de SD-kaart al wel eens in een normale cardreader gestoken, wat veelal vereist is om recovery tooling te kunnen gebruiken? :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Tips om je foto's terug te halen kan ik je zo even niet geven, maar kan je wel vermelden dat de camera van mijn vriendin (een Samsung ES55) regelmatig na het overzetten van de foto's ook plotseling een kaartfout aangeeft. Ik heb op dat moment niets speciaals gedaan: Camera aansluiten op de pc, map openen, foto's kopiëren.

Het zou nog kunnen dat Samsung camera's niet met alle merken SD kaarten omweg kunnen. Welk merk heb jij erin zitten?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:24

_Apache_

For life.

Hier gaat het wel mee lukken, is wel een cmd-tooltje, maar is ijzersterk. Tooltje vraagt niet de disk's van het systeem of van het filetable, maar gaat zelf op zoek. Vervolgens stuurt hij alle data door naar een andere disk.

http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 12-08-2011 10:02 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:47
Niet toevallig het sd kaartje op locked staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropau
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:56
Ik had in de afgelopen vakantie ook last van een SDHC-kaartje die in een fotocamera een kaartfout gaf maar wel gewoon zonder meldingen direct te lezen is in kaartlezers van laptops (en ik neem ook aan losse kaartlezers). Zoals _Dune_ dus al aangaf zou ik hem eens direct in een kaartlezer proberen te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216320

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:50:
De vraag die direct naar het lezen van de topic start bij mij in het hoofd schiet is, "wat heb je nu zelf reeds geprobeerd"? Er is namelijk genoeg tooling beschikbaar voor het recoveren van data, welke van deze tooling heb je geprobeerd? Heb je de SD-kaart al wel eens in een normale cardreader gestoken, wat veelal vereist is om recovery tooling te kunnen gebruiken? :)
Allereerst heb ik geprobeerd om de microSD-kaart via een adapter te lezen (en die in mijn PC gestoken). Ik heb twee adapters geprobeerd; een microSD-adapter en een microSDHC-adapter (ik heb een SDHC-kaartje en hier en daar heb ik gelezen dat sommige adapters niet compatibel zijn). Na het insteken wordt er wel een verwisselbare schijf herkend, maar deze kan ik niet bereiken (scherm bij Deze Computer blijft hangen) en na zo'n twee minuten krijg ik de melding of ik wil formateren.

Verder heb ik geprobeerd om het kaartje in zo'n USB-adapter te steken, maar ook hierbij hetzelfde bovenstaande probleem.

De data heb ik proberen te recoveren met Recuva (programma blijft hangen als ik schijf selecteer), met Stellar Phoenix Photo Recovery (geen resultaat, al wordt de schijf wel herkend en er staat 7,4 GB bij en dat lijkt overeen te komen met de grootte van mijn SD-kaart).

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2h5trap.png
The Executer schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:56:Het zou nog kunnen dat Samsung camera's niet met alle merken SD kaarten omweg kunnen. Welk merk heb jij erin zitten?
Ik heb een SanDisk 8GB microSDHC kaart gebruikt. Camera had de eerste weken geen problemen en ik heb ook niet het idee dat de kaart vol is met ongeveer 100 foto's en 5 filmpjes. Was gewoon op de één op andere dag dat ik een kaartfout kreeg.
FreestyleFrl schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:04:
Niet toevallig het sd kaartje op locked staan?
Het is zo'n microSD-kaartje, dus geen optie.
Pagina: 1