Toon posts:

MSI k7T Turbo, een paar vraagjes....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondersteund dit bord geen HD Ultra Dma 100 , klopt dit?? Dus als ik een u-dma 100 Maxtor Harddisk installeer, loopt het maar op 66, Maakt dit veel uit?

Ik wilde aanvankelijk de TB 1,2 Ghz 266 Mhz met de ABIT k7tA (ondersteunt 266 FSB), maar omdat ik 133 Mhz geheugen wil (vanwege poen) adviseerde ze mij in een winkel om af te zien van het bord en de processor aangezien het toch maar op 133 Mhz zou draaien en te gaan voor een 'gewone' 1,2 Ghz met MSI k7t Turbo vanwege betere stabiliteit... is dit een verstandige keus geweest??

Thanx alvast!

PDP :)

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Dit bord ondersteund wel ATA 100, zie ook web site fabrikant.

Verwijderd

Probeer het nieuwste bios er eens in te flashen, misschien dat dat uitmaakt. Hier werkte ata100 wel meteen zonder biosupgrade.
En op zich merk je het performanceverschil niet echt hoor.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Hier idem, werkte direct zonder bios upgrade oid.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik tijdens het posten met het originele of overklokbios er linksonder 686A staat, terwijl op mijn plank toch echt 686B staat.

De 686B Southbridge ondersteunt Ata-100 en de 686A Ata-66.

Verwijderd

Je verhaaltje klopt niet echt..

Je wou een 266 T-bird en een kt7a, omdat die 266 mhz ondersteunt, maar omdat je pc133 geheugen erin wou hebben hebben ze je dat afgeraden en een MSI K7T Turbo aangepraat .. ??

Das dezelfde chipset, maakt geen flikker uit of je nu die kt7a of turbo neemt, allebei kt133a..

Uhm, heb je je HD wel met de goede kabel aangeloten ?? Je moet die met die hele dunne draadjes hebben...

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Op dinsdag 20 maart 2001 01:02 schreef peedeepee het volgende:
Ik wilde aanvankelijk de TB 1,2 Ghz 266 Mhz met de ABIT k7tA (ondersteunt 266 FSB), maar omdat ik 133 Mhz geheugen wil (vanwege poen) adviseerde ze mij in een winkel om af te zien van het bord en de processor aangezien het toch maar op 133 Mhz zou draaien en te gaan voor een 'gewone' 1,2 Ghz met MSI k7t Turbo vanwege betere stabiliteit... is dit een verstandige keus geweest??
Welke bogus wannabe computerwinkel is dit geweest????:?|:(:Z
Nix ten nadele van jou hoor, maar een computerwinkel moet dit gewoon weten!! De abit kt7a is inderdaad dezelfde chipset als de msi kt7 turbo. De AMD chipsets voor Athlon en Duron zijn DDR chipsets, dat betekent dus dat per clockcycle er twee bitjes verstuurd worden. 2 x 133 Mhz = 266 Mhz FSB. Je geheugen blijft gewoon op 133 Mhz. draaien. Gaat dus niet op 266 Mhz draaien.
Alleen bij gebruik van DDR geheugen (dat dure geheugen) kun je 266 Mhz. halen. En dat zelfs alleen met de Via kt266 chipset of de AMD 760(MP) chipset.
Dus hoe je nu je keuze gaat maken is: ga ik voor een goeie prijs, of voor overclockbaarheid.
Qua stabiliteit durf ik het wel aan dat dat gelijk ligt tussen de twee borden.
Zelf ben ik meer geneigd naar Abit, vanwege de overclockbaarheid (3 fase power... [of heeft MSI dat ook al tegenwoordig], cpu settings allemaal in de bios, de handige opstart_met_insert_functie_voor_wanneer_het_mis_gegaan_is_met_overclocken, fannetje op de chipset, vele mem tweak mogelijkheden nog in de bios, etc.)
Maar de MSI heeft natuurlijk een mooie prijs! En als ik zie dat je een 1,2 Ghz. cpu wil kopen, dan kan ik me zo voorstellen dat je het niet echt nodig vindt om over te klokken.
Maar even serieus... ik wil graag de naam van die computerwinkel weten, dan ga ik daar in ieder geval NOOIT naar toe!! (en meteen aan de schandpaal hangen hier op tweakers >:), volkomen terecht btw).

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 10:48

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Ben ook pc-tje aan het samenstellen, en als ik het goed begrijp is de combi TB 1.2 266 met de K7T Turbo een goeie?
Als alternatief voor dezelfde prijs kijk ik naar een PIII 1 GHz optie met <willekeurig> mobo, er is helaas niet veel keus bij Gistron (waar ik wil kopen) als het om PIII mobo's gaat.
Wie kan mij een zinnig advies doen?
Vind 4 x DIMM handig, ook meer RAM dan 512 mogelijk, 4 x USB is lekker, verder zegt 't me niet zo heel veel.

BTW: Ik gebruik pc met name voor photoshoppen, htmllen, ms office en beetje video-edit probeersels.

Verdere specs o.a.: 512 MB 133, Matrox 450 32MB, WD 400BB HD.

T.I.A.
Dr.Bob

NERDCORE FOR LIFE

Verwijderd

Topicstarter
The Guide>>> Bedankt voor je goede advies. Ik wil de winkel wel noemen, maar dat is niet relevant want ik was er iets bij vergeten te vertellen: zij hebben me dat ook uitgelegd van dat ddr geheugen dat dan nodig is, en als je 'gewoon' 133 Mhz geheugen neemt dat het dan in principe niet op 266 KAN draaien. Ikzelf had de gehele tijd al mijn twijfels over ABIT, omdat ze niet meer door AMD aanbevolen worden. Het wordt mijn eerste AMD (altijd Intel gehad) dus ik wil zoveel mogelijk op zeker gaan. Met de keus van een MSI k7t Turbo ben ik heel blij, goed prijs en zeer stabiel en overklokbaar...thanx 4 the reply...

Dr. Bob>>> Combo AMD TB en MSI bordje zeer goed!
:9~
Pagina: 1