Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Sinds een aantal dagen werken mijn monitoren niet meer. Vorige week was het nog zo dat na twee keer rebooten ik alsnog resultaat op het scherm te zien kreeg, maar sinds een paar dagen zie ik helemaal niets meer. Naar mijn idee boot de computer wel gewoon goed door, maar dit kan ik uiteraard niet zien.

Ik heb een aantal dingen al getest:
  • videokaart in een andere pc, werkte prima;
  • bios batterij eruit om te resetten;
  • geheugen even los gehaald en terug gezet;
  • alle dingen als HD's en dvd speler los gekoppeld.
Enige wat ik nog niet gedaan heb is een andere kaart in mijn PC. Dit vanwege het niet in de buurt hebben van een andere videokaart.

Niets van dit alles heeft uitwerking gehad. Helaas heeft mijn moederbord geen onboard videokaart, hierdoor kan ik dus niet controleren of de rest wel werkt.

Bijgevoegd aan deze post zijn mijn moederbord en videokaart.

Is er iemand bekend met deze symptonen, wat zou ik hier aan kunnen doen? Zelf denk ik dat er iets mis is met het moederbord, maar de computer start wel gewoon.

Erwin

Verwijderd

Probeer het scherm/schermen eens op een andere pc?

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist even getest, maar helaas het zelfde resultaat.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je dus het scherm op een andere pc getest en daarbij blijft ie ook zwart? Dan is dat scherm toch gewoon kapot?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, hier ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb mijn complete PC aan een andere monitor gehangen welke normaal aan de computer van mijn vrouw hangt. Hier kreeg ik precies hetzelfde resultaat op.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 19:46 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Dan zijn die monitoren toch niet het probleem?

Weet je zeker dat de pc wel boot? Zie je de hd knipperen zoals hij voorheen deed? of baseer je je op het geluid van de ventilatoren?

[ Voor 18% gewijzigd door job op 11-08-2011 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HD's werken goed, dit heb ik net ervaren.

Het volgende gebeurde:
  1. was vergeten om de voeding op mijn 3d kaart terug te zetten, toen werkte niet (logisch);
  2. pc uitgezet en de kabel vastgemaakt, starte de PC toen weer op en ineens werkt die weer;
  3. voor de test kabel weer los gemaakt, opgestart, afgesloten en toen weer de kabel erin gedaan. Toen werkte die weer goed.
Kan ik hieruit concluderen dat er iets mis is met mijn voeding? Tenminste de voedingskabel naar de videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 20:30 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Ik betwijfel ook niet dat je HD's niet goed werken :), ik wou gewoon weten of je systeem uberhaupt wel boot.
Geluid betekent niet een bootende pc. Ik gebruik mijn pc dagelijks en zie dus (mocht mijn scherm stuk gaan) aan de leds of mijn pc wel of niet opstart.

Het kan je voeding zijn (dat deze niet altijd meer genoeg spanning afgeeft om goed op te starten), het kan ook je moederbord zijn. Onderdelen wisselen met een werkende pc en uitsluiten. Dat is de enige manier om het zeker te weten.
Pagina: 1