Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik ben momenteel een systeem aan het samenstellen, maar ik ben nogal verward over welk type geheugen er op het moederbord past en ik zou ook graag wat advies willen over welke grafische kaart.

Wat ik momenteel al heb aan componenten:

Behuizing: Xigmatek Elysium
Moederbord: MSI Z68A-GD80 (G3)
SSD: OCZ Vertex 3 120GB
Voeding: CM Silent Pro Gold 1000w
CPU koeler: Thermalright Silver Arrow

Vraag over Geheugen:

Op de website van MSI zie ik staan bij de specificaties:

• Supports four unbuffered DIMM of 1.5 Volt DDR3 1066/1333/1600*/2133*(OC) DRAM, 32GB Max

Nu vraag ik mij af of je 2133MHz geheugen zomaar op het moederbord kan plaatsen, of dat ze hiermee bedoelen dat je tot 2133MHz kan geraken als je gebruik maakt van overclocken van het 1333MHz geheugen.

Advies over Grafische Kaart:

Sinds dit moederbord 2 PCI-e 3.0 slots voorziet, zou ik over een jaar mij een grafische kaart aanschaffen die PCI-e 3.0 ondersteund. Maar om deze periode te overbruggen zou ik graag wat advies willen voor welke grafische kaart ik mij momenteel zou aanschaffen.

Hier zijn mijn huidige specs:
Moederbord: Asus P5K
CPU: Intel Core 2 E6850
Geheugen: 4GB
Grafische Kaart: Nvidia 8800GTS

Mijn huidige PC gebruik ik vooral voor 3d modeling (3dsmax, Zbrush, Blender af en toe), Photoshop, Eclipse, wat Videobewerking en een game tussendoor.

Alvast bedankt aan iedereen dat replied. :)

Verwijderd

DDR3 1066 en 1333 kan je zonder gekke instellingen zo op het bord plaatsen. Wil je echer 1600 of 2133 geheugen gebruiken, dan moet je gaan overclocken.

Over je videokaart kan ik kort zijn. Gebruik de pricewatch, daar kan je op genoeg specs filteren.

Verwijderd

Het overklokken van het geheugen in het BIOS is zeer simpel en wordt gewoon door de fabrikant ondersteund. Enige reden dat het OC heet, is dat op het moment van ontwerpen de specificaties voor 1600mhz geheugen niet opgenomen konden worden en er geen specificatie voor 2133mhz is.

Wat wil je besteden aan je grafische kaart en wat moettie precies kunnen? Ik ben niet op de hoogte in hoeverre de genoemde programma's de videokaart aanspreken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus, als ik het goed begrijp:

bijvoorbeeld G.Skill Ripjaws-X F3-17000CL11Q-16GBXL kan ik gebruiken maar ik moet daarvoor iets overclocken?

@lynnyx2

Ik zou maxium €350-€400 willen besteden aan een grafische kaart. De programma's waar ik over spreek kunnen toch wel vrij intensief zijn op mijn huidige grafische kaart en het is wel belangrijk dat er voldoende grafisch geheugen is. Als ik dan kijk naar games, zou ik toch wel de meeste spellen kunnen draaien op mid-high settings en 30+ fps willen halen.

Verwijderd

http://tweakers.net/price...neJxB_A1ejfrHBmse5U-x3fcv Ik vermoed dat de slechtste kaarten daar al voldoen voor je. Als je nog iets beters wilt, zou ik voor een crossfire of sli opstelling gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:53:
http://tweakers.net/price...neJxB_A1ejfrHBmse5U-x3fcv Ik vermoed dat de slechtste kaarten daar al voldoen voor je. Als je nog iets beters wilt, zou ik voor een crossfire of sli opstelling gaan.
Bedankt Lynnyx2 :) Hieruit zal ik wel een goede keuze kunnen maken. Zou iemand me nog kunnen helpen met de geheugen kwestie? Hierover ben ik nog steeds verward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:18:
[...]

Bedankt Lynnyx2 :) Hieruit zal ik wel een goede keuze kunnen maken. Zou iemand me nog kunnen helpen met de geheugen kwestie? Hierover ben ik nog steeds verward.
Het is eigenlijk heel simpel, maar vergt wat verbeeldingskracht.

1. Er is geen 2133 standaard.
2. Je fabrikant kan iets dat niet standaard is, ook niet als zodanig ondersteunen.
3. Als er geen standaard is voor een hogere snelheid, moet je hiervoor wel overklokken.
4. Er is ook een lijst van supported memory modules: http://www.msi.com/file/test_report/TR10_2427.pdf
5. Zoals je ziet is het enige 2133 setje dat actief wordt ondersteund de KHX2133C9AD3T1K2/4GX van Kingston.
6. Als je zeker wil zijn dat het werkt moet je dat setje nemen.
7. Hoe het overlokken daarvoor in het moederbord werkt, weet ik niet. Misschien automagisch, misschien handmatig. Ik neem aan dat bijna niemand het bord nog heeft, maar misschien is dit wel voor alle MSI borden gelijk. Geen flauw idee.
Pagina: 1