Tweakers,
Hoop op de eerste plaats dat topic op juiste plaat in forum terecht gekomen is. Zit sinds een maandje te k#tten met powershell maar loop de laatste dagen vast op het zelfde probleem. Hoe Method van WmiObject te gebruiken? Windows Management Instrumentation voor configureren van lokale en externe computers. Stel ik gebruik de Class win32_ComputerSystem en vul dus het volgende in de shell Get-WmiObject win32_Computersystem krijg ik deze info :
Domain : WORKGROUP
Manufacturer : System manufacturer
Model : System Product Name
Name : DERKLEINEPISSER
PrimaryOwnerName : Der Kleine Pisser
TotalPhysicalMemory : 6433132544
Om te weten welke properties en methods deze class heeft, zodat ik precies weet wat ik er mee kan. Toets het volgende in Get-WmiObject win32_computersystem | get-member krijg dan de volgende info (hele boel properties maar 4 methods):
Vraag:
Oké, heb nu vier methods dan kies bv RENAME, wil graag computernaam herbenoemen! Hoe gebruik je deze methode nu in de shell? Heb aantal dingen geprobeerd zoals:
Of met variable
Nog veel meer geprobeerd maar weet niet wat de juiste methode is met of zonder variable of gewoon zoiets als eerste methode. Kom er zo 1,2,3 niet uit heb een zetje nodig, iemand met heldere uitleg!! Al vast bedankt.
Hoop op de eerste plaats dat topic op juiste plaat in forum terecht gekomen is. Zit sinds een maandje te k#tten met powershell maar loop de laatste dagen vast op het zelfde probleem. Hoe Method van WmiObject te gebruiken? Windows Management Instrumentation voor configureren van lokale en externe computers. Stel ik gebruik de Class win32_ComputerSystem en vul dus het volgende in de shell Get-WmiObject win32_Computersystem krijg ik deze info :
Domain : WORKGROUP
Manufacturer : System manufacturer
Model : System Product Name
Name : DERKLEINEPISSER
PrimaryOwnerName : Der Kleine Pisser
TotalPhysicalMemory : 6433132544
Om te weten welke properties en methods deze class heeft, zodat ik precies weet wat ik er mee kan. Toets het volgende in Get-WmiObject win32_computersystem | get-member krijg dan de volgende info (hele boel properties maar 4 methods):
code:
1
2
3
4
5
6
7
| JoinDomainOrWorkgroup Method System.Management.ManagementBaseObject JoinDomainOrWorkgroup(System.String .. Rename Method System.Management.ManagementBaseObject Rename(System.String Name, System.St.. SetPowerState Method System.Management.ManagementBaseObject SetPowerState(System.UInt16 PowerSta.. UnjoinDomainOrWorkgroup Method System.Management.ManagementBaseObject UnjoinDomainOrWorkgroup(System.Strin.. |
Vraag:
Oké, heb nu vier methods dan kies bv RENAME, wil graag computernaam herbenoemen! Hoe gebruik je deze methode nu in de shell? Heb aantal dingen geprobeerd zoals:
Visual Basic:
1
| Get-WmiObject win32_computersystem -Computername DERKLEINEPISSER -Rename Nieuwenaam |
Of met variable
Visual Basic:
1
2
| $CompSys = Get-WmiObject win32_computersystem –Computername DERKLEINEPISSER $CompSys.Rename(nieuwenaam) |
Nog veel meer geprobeerd maar weet niet wat de juiste methode is met of zonder variable of gewoon zoiets als eerste methode. Kom er zo 1,2,3 niet uit heb een zetje nodig, iemand met heldere uitleg!! Al vast bedankt.
[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 11-08-2011 19:32 ]