Mac OS X op welke dvd branden??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Sorry ik weet niet zeker of ik hier goed zit.

Ik heb vorig jaar mac os x snow leopard gekocht, ik heb hem maar 1 keer gebruikt, toen heb ik een kopie gemaakt als dmg bestand van de gehele dvd op mijn systeem.

Nu heb ik een macbook gekregen met leopard, ik wil snow leopard erop installeren (het is wel een intel mac) maar de dvd is stuk (gebroken).

Ik wil dus die kopie van mac os op een dvd branden maar hoe moet dat (via windows dan want ik heb naast mijn macbook ook een windows pc voor de data) dan??

Moet ik 2x 4.7gb schijfjes gebruiken of toch 1 van 8.5gb (de bestand is meer dan 6gb) en hoe zet ik dat op een schijf dat het werkt?? (want het is een dmg bestand).

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik ga geen nieuwe snow leopard kopen terwijl ik nog recht heb op schone installaties met mijn kopie.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Je kan het bestand branden op een mac met behulp van het schijfhulp programma of bv toast.

als disc moet je een dual layer gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door Hubert op 11-08-2011 16:23 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:29
Je kan ook via een usb harde schijf installeren, moet je die dmg's recoveren naar een lege partitie op die harde schijf. Dat kan gewoon via die leopard mac.

[ Voor 13% gewijzigd door haarbal op 11-08-2011 16:25 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Mizgala28
  • Nu online
Hartstikke bedankt voor jullie hulp, ik wil wel even uit nieuwsgierigheid ook weten hoe dat via windows moet (zodat ik dat ook alvast in de toekomst weet).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan moet je de DMG converteren naar een iso. Hoe je dat doet is op das interwebs wel te vinden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mizgala28
  • Nu online
ook bedankt, bedankt aan jullie allemaal voor jullie hulp, zo kom ik een hele stuk verder :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Hele kleine aanvulling. Als je nu ook die gebrande dvd wilt gebruiken om bijvoorbeeld in de toekomst SL op andere Mac's te installeren houd er dan rekening mee dat je dan weleens van een koude kermis zal thuiskomen tenzij je een multiple pack versie hebt. :O
Pagina: 1