Gegroet allemaal
Middels dit topic wil ik jullie alvast op de hoogste stellen dat ik mijn huiswerk gedaan heb en topics doorgelezen hebt over cooling met name watercooling.
Echter zijn er bij mij nog een hoop vragen. Omdat ik zoveel gelezen heb zijn er meer vragen onstaan dan beantwoord zijn.
Mijn ervaring met cooling is gewoon nihil totaal niks.
Nu ga ik voor het eerst een high end gaming system in elkaar zetten.
Het in elkaar zetten kan ik wel en coolen zou ik met een air cooler doen.
Echter hoor ik van de ene air cooler gaan en dan van de andere water cooling.
Omdat ik altijd al een watercooling wilde hebben zins jaren geleden (toen ik mijn pc niet zelf kon bekostigen)
Is het gevoel altijd bij mij gebleven
Nu mijn hoofdvraag:
Zelf ga ik een 17 2600k aanschaffen en deze wil ik graag overclocken. Met advies van nedernakker heb ik begrepen dat je hem makkelijk op 4.5-4.8ghz kan runnen als je je temps maar in de gaten houd (niet boven 65graden)
Dus nu ben ik dan ook gaan kijken naar watercooling.
Omdat ik dit nog nooit gedaan hebt en van veel mensen hoor dat als je het niet goed doet het je hardware kan beschadigen (stroom).
Zo heb ik dus in topics gekeken. Waarbij een EK-KIT H3O
( http://www.highflow.nl/wa...t-h3o-supreme-hf-360.html) genoemd wordt.
Zo even naar de prijst gekeken vondt ik het zelf een beetje aan de dure kant. Verder heb ik ook producten van crosair gezien bijv de Hydro Series™ H60 High Performance Liquid CPU Cooler.
Nu zie ik dat deze veel goedkoper is dan de EK-KIT H3O.
Dus als totaal beginner wat voor advies/tips kunnen jullie mij geven?
Middels dit topic wil ik jullie alvast op de hoogste stellen dat ik mijn huiswerk gedaan heb en topics doorgelezen hebt over cooling met name watercooling.
Echter zijn er bij mij nog een hoop vragen. Omdat ik zoveel gelezen heb zijn er meer vragen onstaan dan beantwoord zijn.
Mijn ervaring met cooling is gewoon nihil totaal niks.
Nu ga ik voor het eerst een high end gaming system in elkaar zetten.
Het in elkaar zetten kan ik wel en coolen zou ik met een air cooler doen.
Echter hoor ik van de ene air cooler gaan en dan van de andere water cooling.
Omdat ik altijd al een watercooling wilde hebben zins jaren geleden (toen ik mijn pc niet zelf kon bekostigen)
Is het gevoel altijd bij mij gebleven
Nu mijn hoofdvraag:
Zelf ga ik een 17 2600k aanschaffen en deze wil ik graag overclocken. Met advies van nedernakker heb ik begrepen dat je hem makkelijk op 4.5-4.8ghz kan runnen als je je temps maar in de gaten houd (niet boven 65graden)
Dus nu ben ik dan ook gaan kijken naar watercooling.
Omdat ik dit nog nooit gedaan hebt en van veel mensen hoor dat als je het niet goed doet het je hardware kan beschadigen (stroom).
Zo heb ik dus in topics gekeken. Waarbij een EK-KIT H3O
( http://www.highflow.nl/wa...t-h3o-supreme-hf-360.html) genoemd wordt.
Zo even naar de prijst gekeken vondt ik het zelf een beetje aan de dure kant. Verder heb ik ook producten van crosair gezien bijv de Hydro Series™ H60 High Performance Liquid CPU Cooler.
Nu zie ik dat deze veel goedkoper is dan de EK-KIT H3O.
Dus als totaal beginner wat voor advies/tips kunnen jullie mij geven?