Toon posts:

Sony Bravia analoog geluid naast hdmi

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn mac book aansluiten op tv. Ik heb een sony bravia. Het probleem is dat de macbook alleen maar beeld over de hdmi kabel overbrengt. Ik heb dus een 3,5mm jack naar component gekocht. Nu heb ik deze aangesloten op de tv zodat het geluid analoog naast de hdmi afspeelt. Ik krijg echter geen geluid op de hdmi kanalen. Heeft iemand hier enige ervaring mee? De exacte benaming van mijn tv is: kdl 46w4000. Ik ben alle kanalen afgegaan en alle ingangen achteraan mijn tv maar nergens krijg ik geluid uit mijn tv. Buiten op de component maar dit is voor A/V, wat ik niet nodig heb.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik weet niet of dit hieronder de juiste achterkant van de TV is, maar heb je een kabel in de jack aansluiting naast de HDMI ingang ook al geprobeerd? Sowieso moet je Mac dan in de HDMI 2 ingang, zo te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.televisions.com/Images/Reviews/Televisions/2008/Sony/U01_Sony46W4000/U01_sony46W4000_pics/u01_46W4000/500/son_lcd_KDL-46W4000_anschl.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 11-08-2011 16:27 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:12

FeaR

In GoT we trust

Met alle respect staat dit gewoon in de handleiding van de TV. Pagina 18 van de Nederlandse versie.
HDMI 2
Als de apparatuur over een DVI-aansluiting beschikt, sluit u de DVI-aansluiting aan op de HDMI IN-aansluiting via een DVI-HDMI-adapterinterface (niet meegeleverd), en sluit u de audio uit-aansluiting van de apparatuur aan op de HDMI IN-aansluiting.
Nu wordt er in de manual wel de fout gemaakt dat er over DVI geen geluid meegevoerd kan worden, want met de oudere ATI-kaarten kon dat gewoon wel. Maar de essentie van de manual is dat het mogelijk is om beeld via HDMI te sturen en audio los daarnaast.

Sowieso lijkt een 3,5mm jack naar component me redelijk zeldzaam. Jack is geluid en component is beeld.

Zo te zien zijn meer van je topics al gesloten omdat het aan eigen inzet ontbrak. Je bent er zelfs direct op aangesproken door één van mijn collega's. Dit topic is wederom geen uitzondering: op GoT verwachten we wat eigen inzet. En even de handleiding er op naslaan is toch wel iets wat onder "eigen inzet" valt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.