_JGC_ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:58:
De CM2320nf wordt niet standaard ondersteund door SBS 2011, ook niet via Windows Update. Ik denk dat nielsl doelt op mijn Officejet Pro 7680. Die had ik idd geinstalleerd met de standaarddrivers die in SBS 2011 zaten, maar 32bit drivers voor de clients wordt vervolgens een ramp: extreem trage printtaken en crashes in de printing preferences. Dat soort dingen krijg je als je verschillende versies van printerdrivers gaat mixen.
Als je gewoon de Windows 7 of Vista drivers downloadt voor 32 en 64bit, de INF files aanpast, dat ding toevoegt en dan vanaf een 32bit client de 32bit drivers toevoegt heb je verder geen problemen, zou voor de CM2320nf ook gewoon moeten werken.
Nee, ik heb de CM2320nf hier staan, geinstalleerd in het Print Management op een SBS2011. Let erop dat je dus wel de Print Services rol installeert, die maakt je het leven een stuk makkelijker, voor wat betreft het handmatig inschieten van printer drivers, alsmede voor wat betreft verschillende drivers voor x64 en x86. Voor het installeren van de Printer Services role:
http://technet.microsoft....09(WS.10).aspx#BKMK_Step1
*edit* Ah nee, ik heb gelogen, excuus, tis als weer een paar maandjes geleden dat ik het ding heb geinstalleerd. Hoe ik het heb gedaan: Allereerst de print services role geinstalleerd. Dat maakt het managen van je drivers een stuk makkelijker.
Vervolgens heb ik het volledige Windows 7 driver pack voor de CM2320nf gedownload. Als je dat driver pack start, dan pakt de executable een hele rits troep uit naar de map C:\CM_2320_Full_Solution_Win7_3_1_EMEA3. Vervolgens kun je in het print management onder het kopje drivers, drivers toevoegen. Daar geef je aan dat je toevoegt voor een x64 architectuur, en ga je naar de map waar je net alles hebt toegevoegd. Daar staat netjes een autorun.inf. Als je die pakt worden netjes de PCL6 drivers voor die printer in print management geinstalleerd. Vervolgens voeg je de printer toe via Print management et voila, een hardstikke leuke printer dr bij!
[
Voor 31% gewijzigd door
nielsl op 11-08-2011 17:15
]