"Input: DVI" melding nieuwe monitor bij starten applicaties

Pagina: 1
Acties:

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Systeem:
Windows 7 SP1, 64 bit
AMD Phenom II X4 955, 3.2 GHz
4GB DDR3 SDRAM @ 669 MHz
Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E
BenQ G2420HD, 1920x1080 @ 60 Hz

Ik heb sinds deze week een nieuwe monitor, de BenQ G2420HD. Ik ben er ontzettend tevreden over, maar er is één dingetje dat vrij irritant is: elke keer wanneer ik een applicatie start én afsluit, bijvoorbeeld een spel, krijg ik een "Input: DVI" OSD-melding (OSD van de monitor zelf).

Ik heb hiervoor een Medion monitor gehad (19", 1440x900, ook via DVI) en heb dit soort meldingen nooit eerder gehad, wat mij dus doet vermoeden dat het met de monitor zelf te maken heeft.
Soms komt er ook een "Nonpreset Mode" melding, geen idee wat hiermee bedoelt wordt. Dit gebeurt overigens niet bij alle applicaties.

Hieronder foto's van beide meldingen. Excuses voor de wat pauperige foto's, maar het idee zal wel duidelijk zijn:

Input: DVI
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/1p7y9x.jpg

Nonpreset Mode
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2vif5af.jpg

Het enige dat ik tot nu toe heb kunnen vinden, is deze thread op Widescreengaming, wat zou moeten verklaren hoe dit kan komen. Er wordt alleen geen oplossing geboden (althans, niet voor mijn geval). Ik heb het OSD-menu van mijn monitor doorgespit, maar ik schijn het nergens te kunnen de-activeren. Voor de geïnteresseerden is hier naar de manual van de monitor.

Ik heb overigens altijd een DVI-D kabel (single link) gebruikt. Kan het zijn dat ik een ander soort DVI kabel nodig heb?

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Komt deze melding tevoorschijn zodra de applicatie start/stopt, of alleen wanneer er van resolutie wordt veranderd?

Mijn monitor geeft namelijk ook de huidige invoer en instellingen kort weer zodra er van inputresolutie wordt veranderd (bijvoorbeeld bij een ouder spel dat niet op de native 1680*1050 werkt).

Maar ik ondervind geen 'problemen' zodra de applicatie de resolutie ongemoeid raakt.

• kicknoize
  • Niet online
DrEvil1986 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:41:
Komt deze melding tevoorschijn zodra de applicatie start/stopt, of alleen wanneer er van resolutie wordt veranderd?

Mijn monitor geeft namelijk ook de huidige invoer en instellingen kort weer zodra er van inputresolutie wordt veranderd (bijvoorbeeld bij een ouder spel dat niet op de native 1680*1050 werkt).

Maar ik ondervind geen 'problemen' zodra de applicatie de resolutie ongemoeid raakt.
Het gebeurt ook bij applicaties die op de native resolutie (1920x1080) runnen en altijd bij het opstarten en afsluiten van de applicatie.

-edit: hmm, nu je het zegt...heb ik nog wat tests gedaan.

Het gebeurt níet bij elke applicatie. Wanneer ik bijvoorbeeld Battlefield Bad Company 2 of een Source game (Day of Defeat Source, Team Fortress 2) start, gebeurt het niet.
Andere spellen zoals Red Orchestra (UT2004 engine), Battlefield 2 mods en rFactor hebben de melding wel.

[ Voor 25% gewijzigd door kicknoize op 11-08-2011 15:53 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:49
Het zit em denk ik toch ergens in de instellingen... aantal ingestelde hz misschien? 60 vs 59? Er is iig iets wat de monitor en/of driver laat schakelen tussen modussen.

Heb je overigens de instellingen in de monitor al nagekeken? Ik kan bij mijn monitor instellen dat er geen osd wordt gegeven zolang er niet een andere input wordt gekozen... De oplossing zou dus aan de andere kant van de monitorkabel kunnen zitten ;)

• kicknoize
  • Niet online
Ik heb zowel 59 ls 60 Hz geprobeerd, zonder resultaat. Ook heb ik DDC/CI uitgezet, maar dat heeft ook niet geholpen.
Bij OSD settings heb ik alleen keuze uit de volgende instellingen:

Language
H. Position
V. Position
Display Time
OSD Lock

Niet veel boeiends dus.