Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] map genaamd Drive(C) verwijst naar inhoud C: schijf*

Pagina: 1
Acties:

• mpeters1987
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
Hoi,

Ik heb op mijn Laptop (MSI CR600, windows 7 legaal) een map "Drive(C)" op mijn C:\ schijf staan.
In deze map staan veel mappen die ook in de root staan, o.a. Windows, Program Files etc. Ook in de map Program files lijkt voor een deel overeen te komen.

Is dit een soort back-up map ofzo? Kan ik dit zomaar verwijderen? Deze map neemt namelijk 27gb (30%) van mijn C schijf ruimte voor zijn rekening, terwijl het een of andere kopie lijkt. Ik heb geen idee hoe deze er op is gekomen.

Benieuwd naar jullie reacties.

p.s. voorbeeld van mijn schijf:

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/6476/screen1np.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/7185/screen2eug.th.jpg

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 15:10

cjdijk

Hans favoriete radiostation

mpeters1987 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:32:
Hoi,

Ik heb op mijn Laptop (MSI CR600, windows 7 legaal) een map "Drive(C)" op mijn C:\ schijf staan.
In deze map staan veel mappen die ook in de root staan, o.a. Windows, Program Files etc. Ook in de map Program files lijkt voor een deel overeen te komen.

Is dit een soort back-up map ofzo? Kan ik dit zomaar verwijderen? Deze map neemt namelijk 27gb (30%) van mijn C schijf ruimte voor zijn rekening, terwijl het een of andere kopie lijkt. Ik heb geen idee hoe deze er op is gekomen.

Benieuwd naar jullie reacties.

p.s. voorbeeld van mijn schijf:

[afbeelding]
[afbeelding]
Dus je hebt een mapje op je c schijf staan met de naam drivec met daarin de mappen: Users, Program files en Windows? Dit lijkt inderdaad op een backup-map van een oude windows installatie. In principe kun je die gewoon weggooien, maar kijk eerst even of er nog iets instaat wat je nodig hebt. Ook moet je goed opletten of jouw huidige documenten map niet toevallig is doorgelinkt naar die locatie. Maak eens een nieuw bestand in de documenten map onder de drivec map, en controleer of hij ook in jouw huidige documentenmap verschijnt. Zo ja, dan is hij doorgelinkt, dus niet verwijderen, maar desnoods verplaatsen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het lijkt idd oude meuk, meest recente datum qua update zou 1-8-2010 zijn, da's ruim een jaar terug.
Als je zeker wilt zijn van je zaak: mapje hernoemen en een weekje zo werken. Blijft het goed werken, knikker je het mapje weg.

Maar nofi, als je zoiets aangemaakt hebt weet je dat zelf toch ook wel :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 07:39
The Eagle schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:11:
Het lijkt idd oude meuk, meest recente datum qua update zou 1-8-2010 zijn, da's ruim een jaar terug.
Als je zeker wilt zijn van je zaak: mapje hernoemen en een weekje zo werken. Blijft het goed werken, knikker je het mapje weg.

Maar nofi, als je zoiets aangemaakt hebt weet je dat zelf toch ook wel :?
Normaal mag je deze gewoon verwijderen, maar best es in de drive(C)\Users\jezelf map gaan kijken voor je documenten. Maar zoals hierboven vermeld, even hernoemen is geen slecht idee

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het kan ook een tikje slordige manier van system recovery zijn van MSI? Of wellicht gewoon resten van een recovery die de winkel heeft gedaan. Is er ook een recovery partitie in diskmgmt.msc?

• Tegenstrever
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03-2023
heet jouw C:\ schijf toevallig ook "Drive(C)"? Dan zal je waarschijnlijk een keer een verkeerde sleepactie gedaan hebben en hiermee je C:\ schijf naar zichzelf gecopieerd.

Als je niet zeker bent dat het er af kan dan zou ik het op een USB schijf of andere medium zetten. Heb je het over 6 maanden nog niet nodig gehad dan zal je het echt niet nodig hebben.

• mpeters1987
Hoi,

bedankt voor de replies. Sleep actie is het denk ik niet, mijn schijf heet niet "Drive(C)".

Mijn documenten zijn er niet aan gekoppeld, die staan op mijn D partitie. Ik kopieer de boel voor de zekerheid evne naar mijn Externe HDD, voorlopig en dan verwijder ik het. Scheelt toch weer 25gb!! Heb nog even wat programma snelkoppelingen bekeken en mappen in mijn startmenu, maar die linken gewoon naar c:\program files en niet c:\drive(C)\program files.

Denk dat het restanten zijn van een eerdere installatie/oude back-up. Ik heb dit zelf in ieder geval niet aangemaakt, want dan had ik het wel geweten :-)

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 16:54
Als je geupgrade naar Windows 7 (dus geen schone install maar een upgrade.. :P), wordt er een backup map aangemaakt. Dus als je een upgrade hebt uitgevoerd zou dit die backup map kunnen zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Soundless schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:21:
Als je geupgrade naar Windows 7 (dus geen schone install maar een upgrade.. :P), wordt er een backup map aangemaakt. Dus als je een upgrade hebt uitgevoerd zou dit die backup map kunnen zijn.
De backup folder van een upgrade heet windows.old.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 11-08-2011 18:28 ]

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:02

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Dan zou die map windows old heten dacht ik zo. Net te laat

[ Voor 17% gewijzigd door MisterJD op 11-08-2011 18:30 ]

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Controleer eerst even of het niet een symlink of hardlink is.

en als je volgende keer een wat betere topictitel bedenkt en zoals nu je Windows versie er in zet zou dat ook een stuk duidelijker zijn :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mpeters1987
Hmm, het ziet er naar uit dat een deel op een of andere manier toch gebruikt wordt, ik kan namelijk een deel niet kopiëren omdat deze in gebruik zou zijn door een programma. Het gaat onder andere om flash bestanden.

En ik krijg een aantal meldingen dat ik geen machtigingen zou hebben, voor een deel al opgelost door mezelf eigenaar te maken van de map, maar een deel van de bestanden wil dit niet pikken kennelijk.

Hoe bedoel je symlink /hardlink? Het zijn echte bestanden in Drive (C), geen snelkoppelingen. Of begrijp ik je verkeerd?

Bedankt voor aanpassen topic titel.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hij bedoelt een link zoals je in C:\Users\gebruiker mappen hebt met de naam Application Data, SendTo, Local Settings etc. Over het algemeen zou je dat wel duidelijk zien.
Daarbij zie je in je screenshot heel duidelijk verschillen tussen twee gelijke mappen (bij C:\Program Files\Sync Back staat bijvoorbeeld een bestand wat niet in C:\DriveC\Program Files\Sync Back staat. Net als bij de root van de C: schijf.
Als 't overigens een link zou zijn, zou het recursief werken, want een link naar een bovenliggende map heeft de link zelf dan ook. Je zou dan C:\DriveC\DriveC\DriveC... moeten krijgen. Dat heb je niet. En je kan via de GUI niet eens een zo'n soort link maken, dat moet via de command prompt/powershell gedaan worden via mklink.

Bedenk me net, als je 't niet kan verplaatsen of hernoemen, kijk dan met Process Explorer wat er precies gebruik van maakt. Het kan bijvoorbeeld indexing zijn die bezig is erop, of je AV die aan 't scannen is.

[ Voor 12% gewijzigd door Hero of Time op 11-08-2011 22:41 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

mpeters1987 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:22:
Hmm, het ziet er naar uit dat een deel op een of andere manier toch gebruikt wordt, ik kan namelijk een deel niet kopiëren omdat deze in gebruik zou zijn door een programma. Het gaat onder andere om flash bestanden.

En ik krijg een aantal meldingen dat ik geen machtigingen zou hebben, voor een deel al opgelost door mezelf eigenaar te maken van de map, maar een deel van de bestanden wil dit niet pikken kennelijk.

Hoe bedoel je symlink /hardlink? Het zijn echte bestanden in Drive (C), geen snelkoppelingen. Of begrijp ik je verkeerd?

Bedankt voor aanpassen topic titel.
(ImageShack moest bij wet verboden zijn)

Wat alt-92 bedoelt zijn shortcuts op NTFS niveau.

Edit: spuit11 op de tijd dat ik zocht naar een symlink bij mezelf, maar ik heb enkel junctions.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 11-08-2011 22:42 ]

• mpeters1987
Oke. maar het zijn geen snelkoppelingen. Gewoon bestanden die daar staan.
Het zijn allemaal windows bestanden, plus adobe, DVD Maker, Internet Explorer die zijn blijven staan, en MS Build.

Als ik WMPlayer (in c:\drive(c)\program files wil kopieren zegt hij dat ik niet voldoende machtigingen heb. Terwijl ik mezelf eigenaar heb gemaakt van de bestanden, en op volledig beheer sta?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

YellowOnline schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:41:
[...]

(ImageShack moest bij wet verboden zijn)

Wat alt-92 bedoelt zijn shortcuts op NTFS niveau.

Edit: spuit11 op de tijd dat ik zocht naar een symlink bij mezelf, maar ik heb enkel junctions.
*NIX naam is symlink, wat symbolic kan zijn of hard linked. In Windows heet dat idd Junctions. Als je de help uitput bekijkt van mklink, zie je ook softlink en hardlink staan als optie (standaard krijg je de een, met optie de ander).

Ik geef je gelijk wat betreft imageshack, plaatjes kan ik niet vergroten om een beter beeld te krijgen bijvoorbeeld. De OP kan beter tinypic.com gebruiken bijvoorbeeld, iig iets anders dan dit rot systeem. Heb 't in 't verleden gebruikt, voor oa m'n avatar, maar het heeft te vaak issues gehad dat ik m'n avatar kwijt was voor een tijd (server down of weet ik wat voor amateuristische reden dan ook).
mpeters1987 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:12:
Als ik WMPlayer (in c:\drive(c)\program files wil kopieren zegt hij dat ik niet voldoende machtigingen heb. Terwijl ik mezelf eigenaar heb gemaakt van de bestanden, en op volledig beheer sta?
Dat kan komen als 't bestand in gebruik is. Kijk dus even met Process Explorer wat het precies is dat ze in gebruik heeft. Je kan zoeken op handle, en dan C:\DriveC invullen. Je krijgt dan alle bestanden die deze map in het pad hebben, met daarbij het proces dat ervoor verantwoordelijk is.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 15:10

cjdijk

Hans favoriete radiostation

mpeters1987 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:22:

Ze hoeven niet daadwerkelijk in gebruik te zijn. Bij Windows 7 zijn een aantal bestanden op een speciale manier beveiligd, zodat jij of een (kwaadaardig) programma er weinig mee kan doen. Ik heb dat zelf gemerkt met de "Windows Mail" map in "Program Files", die is bij Windows 7 incompleet, en heb deze vervangen door die van een Vista computer. Uiteindelijk is het gelukt met een speciale opstart-cd "IHaveThePassword" in combinatie met het programma Unlocker.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• mpeters1987
Hmm, als ik met PE zoek op de handle "C:\Drive(C)" krijg ik 0 matching items.

Ziet die fileunlocker standaard bij die cd? Ik ben hem nu aan het d******en.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan met BartPE of Linux de map eenvoudig hernoemen en kijken wat dat doet. Krijg je errors, dan weet je genoeg en wordt het nog gebruikt. Geen meldingen, dan is het een systeemproces oid dat de boel vasthoud en hernoemen heeft dan blijkbaar niet veel nut (als je 't na de hernoemen buiten Windows om weer niet kan hernoemen).
Genoeg om mee te kijken.

• mpeters1987
Het is eindelijk gelukt om de boel te verplaatsen. In een wanhoopspoging NOGMAALS mezelf alle rechten toegekend in de map en mezelf als eigenaar gemaakt (Wat ik al was, maar gewoon opnieuw gedaan) en ditmaal heeft het wel gewerkt! ik heb nu de gehele map gekopieerd naar externe HDD. tot zover nog geen foutmeldingen gehad o.i.d. Bestanden waren niet (meer) in gebruik door een programma/proces.

Mocht ik alsnog foutmeldingen krijgen, dan plaats ik de boel gewoon weer terug.

Bedankt voor jullie reacties, modje hier kan een slotje op.
Pagina: 1