Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2de NIC dropt alle verbindingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit hier met een vaag probleem,
We hebben een Windows server 2008 R2 standaard editie, hierin zitten 2 netwerk kaarten.

Nic1:
192.168.60.100 /24
Gateway: 192.168.60.1
Dns: 192.168.60.1

Dit werkt naar behoren, draait een simpel website'tje op, ftp servertje voor de scanners en nog wat simpele dingetjes. RDP werkt ook.

Nu zijn we aan het overstappen naar een nieuw segment toe. alleen hier moeten de nodige voorbereidingen voor getroffen worden en we dachten de 2de NIC in te stellen om dit wat vlotter te maken(als in dns record aanpassen en nic1 disablen / unpluggen), dus ingeplugd op het netwerk (waar overigs al 75% op het nieuwe segment draait naar behoren).

en ingesteld:

Nic2
10.30.30.100 /16
Gateway: n.v.t
DNS: 10.30.40.1

Zodra we NIC2 enablen, vallen alle verbindingen weg. RDP werkt niet meer (op geen van de beide ip adressen), internet is weg, site is niet te benaderen.

Disablen we deze kaart, werkt alles gelijk weer. Enable en alles is weer weg.

Nu gaan we morgen ochtend vroeg gewoon IP op NIC1 aanpassen maar het probleem blijft liggen, waarom zouden alle verbindingen weg vallen wanneer een 2de nic aangezet word?

De metric van NIC2 is 50 punten hoger als NIC1 en bij de network bindings, is NIC1 bovenin het lijstje gezet.

De server is overigs wel te pingen wanneer NIC2 enabled is.

Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt word? google levert tot nu toe ook niks op.

Derovian

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:43
Wat bedoel je met segment? 8)7 Netwerkkaart??

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
IP segment bedoel ik, van 192 /24 naar 10 /16

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 15:46 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Kan je je ipconfig van beide adapters eens posten ?
En je route tabel ? Dit kan met route print.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 16:20
Ik heb wel eens gezien dat ondanks dat de metric van een kaart hoog staat, er toch routes voor die kaart ingevuld worden met een metric van 1.
Check je route tabel dus inderdaad. Dit gebeurt bij mij bijvoorbeeld bijna standaard als ik een Cisco ASA 5505 als DHCP server aansluit op mijn 2e kaart (metric 25, 1e kaart heeft metric 20). Om de een of andere reden besluit mijn machine dan toch om een default route aan te maken naar de ASA met metric 1.

[ Voor 188% gewijzigd door bazkar op 13-08-2011 18:17 ]