Asus 460GTX geeft raar beeld na tijdje gamen

Pagina: 1
Acties:

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 12:53
Hallo allemaal :*)

Ik heb een aantal maanden geleden een Asus 460GTX met 768MB aangeschaft. Dit is de OC´ed edititie van Asus. Eigenlijks meteen die zelfde week onstond er een probleem, wanneer ik een uurtje aan het gamen ben dan komen er allemaal blokken en strepen in het scherm, vooral tijdens de maps van COD mw2 en black ops. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd maar ik kom er niet helemaal uit. Is dit een bekend probleem?

Zodra ik dit in mijn scherm krijg dan doe ik of Alt tab of ctlr alt del en dan meteen weer terug in het spel, zo nu en dan werkt het en heb ik alleen tijdelijk een enorme trage computer en daarna werkt alles gewoon weer. Het komt ook helaas voor dat wanneer ik weer terug in het spel ga , dat hij een DirectX Error geeft.

Temperatuur ligt met het gamen niet hoger dan 60 graden. De vorige kaart was een 8800GTS die geen snelheid meer had op een gegeven moment, ook herkende de computer de kaart niet meer! De rest van de computer onderdelen zijn nog geen 2 jaar oud. Drivers Geupdate, Bios reset gedaan, Nieuwe instalatie.

Specs:

E6750 2x2.66GHZ
Asus p5n E sli moederbord
4GB DDR2 geheugen
320GB hardeschijf
Aopen 650Watt voeding
dit alles draait op windows XP 32Bit.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Edit, Ik speel op een resolutie van 1440x900, Of het nou hoog of lage settings zijn dat maakt geen verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door NLF op 11-08-2011 14:51 ]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heb je die artifacts ook met andere spellen?
Probeer je videokaart eens te klokken naar de standaard 460GTX waardes, kijken of je het dan nog hebt.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Ik heb een beetje twijfels bij je voeding, misschien dat die het niet helemaal meer trekt.
Misschien dat iemand anders een mening heeft over je Aopen voeding?

Daarnaast heb ik exact hetzelfde moederbord gehad en veel problemen met mijn PCI-e sloten.
Ik kon geen SLI draaien, waarschijnlijk tweede PCI-e slot defect (ben daar nooit achter gekomen).
Tevens ook later problemen met beeld e.d.
Was bij dus wel degelijk een moederbord probleem, de videokaarten werkten later wel in een P5N32-E SLI.

• NLF
Nee, Als ik bijvoorbeeld een tijdje TF2 heb gespeeld gebeurd er niets. Zal straks even wat proberen met het klokken van de 460GTX.

Het moederbord geeft zo nu en dan wel problemen met de LAN verbinding, Kwestie van de computer even zonder stroom laten staan, 10 minuten, op de aan knop drukken en dan weer stroom erop.

Zo heel nu en dan wil het ook gebeuren dat tijdens het mailen of internetten de pc een BSOD geeft.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

NLF schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:20:
Nee, Als ik bijvoorbeeld een tijdje TF2 heb gespeeld gebeurd er niets. Zal straks even wat proberen met het klokken van de 460GTX.

Het moederbord geeft zo nu en dan wel problemen met de LAN verbinding, Kwestie van de computer even zonder stroom laten staan, 10 minuten, op de aan knop drukken en dan weer stroom erop.

Zo heel nu en dan wil het ook gebeuren dat tijdens het mailen of internetten de pc een BSOD geeft.
Lijkt er anders op dat je mobo al problemen gaat geven. Had je dit ook met je vorige videokaart?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
De problemen die je nu verder beschrijft met je pc, gaat echt richting een moederbord probleem.
Ook omdat ik destijds problemen had met dit moederbord.

Zou het toch wat meer daar gaan zoeken en niet bij je videokaart.

• NLF
Oke, Heb net even gespeeld op de settings van de normale 460GTX, Die 25mhz lager liggen. Hielp helaas niet. Eind van het jaar komt er hoe dan ook al een nieuwe computer, wou toch even proberen om tot die tijd wat relaxter te kunnen gamen. Ik zal dus ook de 460GTX in de nieuwe computer gaan gebruiken.

Toch bedankt en denk dat er een slotje op kan?

• NLF
Wil toch even de oplossing vertellen dat er voor zorgt dat mn pc niet flipt na een tijdje gamen

Van de week heb ik de kast even opengemaakt en 1 stekkertje van de voeding veranderd. Zat eerst een heel klein stekkertje op een wat grotere stekker , heb het omgezet naar een gewone grote stekker. Heb al weer flink wat uren lopen gamen en tot nu toe geen chrash met het beeld en blackops is iets beter met de frames.

Hoop dat hier misschien toch iemand mee word geholpen in de toekomst 8)
Pagina: 1