Opt-out SSID Google

Pagina: 1
Acties:

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In nieuws: Google: pas ssid aan om niet in wifi-database te komen wordt gesuggereerd dat er consensus is over de door Google voorgestelde opt out mogelijkheid door de SSID te laten beginnen met 'no map'. Uit de reactie van Google in http://webwereld.nl/nieuw...ing-met-wifi-sniffen.html maak ik echter op dat hier nog geen consensus over is. Alvorens iedereen zijn SSID gaat renamen, lijkt het me handig dit eerst helder te krijgen.

offtopic:
Los van het feit dat het CBP hier redelijk de weg kwijt lijkt te zijn met een dergelijk besluit en op deze wijze een beeld van ellenlange rijen bij de gemeente bij me opkomt, van mensen die geen reclames willen ontvangen en hun achternaam uitbreiden met 'noads'.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je feedback :)
Gebruikers die niet willen dat de gegevens van hun router worden gebruikt voor locatiebepaling in Google-diensten, moeten mogelijk hun ssid mogelijk laten beginnen met 'no map'.
Of de opt-out via ssid geboden gaat worden, is nog niet duidelijk: Google heeft hem nog niet geïmplementeerd.
Het CBP meldt deze wijze van opt-out welbewust als enige manier in zijn persbericht. Ook in verdere documentatie staat geen andere manier van opt-out beschreven. Desondanks heb ik op twee plekken in de tekst nuances aangebracht om te duiden dat dit nog niet zeker is. Ik hoopte dat dat duidelijk genoeg zou zijn :)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dank je wel. :)