Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde graag weten wat de bevindingen van andere waren wat betreft de herroepingsrecht van de internet winkels. Heb namenlijk een PS51D550 bij een van de bekendere plasma internet zaken gekocht. En in de eerste tv zaten na 2 dagen kapotte pixels, en in de nieuwe tv die ik heb ontvangen zitten na 1 dag al kapotte/slapende pixels. Nu mag ik hem gewoon weer omruilen, maar dan ben ik de tv weer 2 weken kwijt. en enige compensatie hiervoor wilde ze niet geven. Ik wil daarom misschien me geld terug vragen en bij een andere winkel de tv kopen want ben erg ontevreden over de werkwijze van de winkel, ook bij de eerste omruil was dit al het geval.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> SF

Verwijderd

Sorry, ik snap niet goed wat je hiermee wilt bereiken. Je wilt een vergoeding omdat de winkel hem voor je omruilt :?

In dit soort gevallen ben je helaas over geleverd aan de gevolgen van kopen op afstand. Jouw tv moet eerst terug zijn voordat ze een nieuwe leveren (ter voorkoming van fraude), vervolgens wordt het gecheckd en wordt er een nieuwe gestuurd. Als je het allemaal sneller geregeld wilt hebben dan kun je wellicht beter offline kopen :)

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:05
Je hebt een TV via internet gekocht, wet kopen op afstand? Dus 7 dagen bedenktijd...

Compensatie vind ik niet nodig, ze verlenen prima service door hem om te laten ruilen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Beerkeeper op 11-08-2011 14:46 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus eerst een tv gekocht waar dode pixels inzaten, toen heb ik 2 weken moeten wachten voordat ik een nieuwe kreeg. Gister heb ik dus de nieuwe tv gekregen en ook hier zitten kapotte pixels, die ik nu dus weer mocht omruilen voor een 3e tv. Als deze geleverd wordt heb ik dus al 5 keer een aantal uur vrij moeten nemen voor het bezorgen/retourneren van de tv. Telkens uit/in moeten pakken en uitelkaar/inelkaar moeten zetten en telkens me oude tv weer terug te zetten.
En dat ze hem omruilen is een normale service, ik betaal veel geld voor een product wat zij verkopen, dan verwacht ik ook een goed product. En dit heeft niks te maken met internet kopen. Want als het in een winkel was dan kon ik alsnog telkens naar de winkel hiervoor. En vind 2 kapotte tv's wel erg veel, dus vandaar had ik wel iets tegemoet verwacht.

• frAmEd
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:32
In jouw geval heb je simpelweg pech dat je 2x achter elkaar een "kapot" exemplaar hebt, dat verandert de regels echter niet. De winkel doet wat ze moet doen, namelijk het product vervangen.

Verwijderd

Inderdaad. Online aankopen doen heeft een zeker risico en daar loop je nu tegenaan. Ieder voordeel heb z'n nadeel zeg maar.

Ik begrijp ook niet helemaal dat je de winkel de schuld hiervan geeft. Samsung lijkt me een beter doelwit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef de winkel ook niet de schuld want hun maken het product niet. Alleen toen ik hem kon omruilen hadden ze beloofd dat het binnen 3/4 dagen kon. Naar die 4 dagen wisten ze opeens niet meer waar de tv gebleven was, en heel gedoe er omheen dat uit eindelijk 2 weken geduurt heeft. Dus erg slechte en onduidelijke communicatie van hun kant dat ik ze wel kwalijk neem.
En ik had het wel netjes gevonden als ze mij tegemoed waren komen omdat na die valse beloftes en gedoe ze mij nu weer een kapotte tv hadden gegeven.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:49

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:37:
Ik geef de winkel ook niet de schuld want hun maken het product niet. Alleen toen ik hem kon omruilen hadden ze beloofd dat het binnen 3/4 dagen kon. Naar die 4 dagen wisten ze opeens niet meer waar de tv gebleven was, en heel gedoe er omheen dat uit eindelijk 2 weken geduurt heeft. Dus erg slechte en onduidelijke communicatie van hun kant dat ik ze wel kwalijk neem.
En ik had het wel netjes gevonden als ze mij tegemoed waren komen omdat na die valse beloftes en gedoe ze mij nu weer een kapotte tv hadden gegeven.
slechte communicatie kun je de winkel wel kwalijk nemen, maar je hebt zelf de keus gemaakt om de tv bij een webshop te halen. Als je dezelfde tv in een normale winkel gekocht had, hoef je het ding niet te verzenden en komen ze 'm vaak thuis bij je afleveren en in elkaar zetten. (doen ze dat niet, dan kun je het afdwingen op de prijs van de tv) Dan kun je ter plekke kijken of het een DOA geval betreft, en kan er ook direct iets geregeld worden.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
daar heb je wel gelijk in, maar dan vind ik in dit geval dat ze de klant tegemoet kunnen komen. want zovaak zal het wel niet voorkomen dat 1 persoon 3 keer (hopelijk) een tv moet krijgen voordat het een goede is.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:57

martjah

Appel

Is het niet zo dat er een x aantal dode pixels in mogen zitten voordat deze onder garantie valt?

Het is een beetje gierig om meteen geld te gaan eisen. Dit is gewoon een risico wat je hebt als je op internet besteld.
Zij vervangen de TV netjes en zelfs voor een 2e keer. Ze kunnen ook zeggen: "er zijn te weinig pixels kapot dus niet ons probleem"

Verwijderd

Topicstarter
samsung geeft een 0-pixel garantie, maar ik heb nu met ze afgesproken dat ze een 3e tv komen brengen. en dan maar hopen dat het deze keer wel goed gaat. is dat niet het geval wil ik me geld terug. maar je mag ook gewoon binnen 14 dagen je geld terug vragen zonder reden. dat is het herroepingsrecht, en dan maakt het dus ook niet uit of je wel of geen dode pixels hebt.

Verwijderd

True, de slechte communicatie is verwijtbaar, maar met de lage marges zul je maar even op de koop toe moeten nemen dat het iets langer kan duren.

Daarnaast is er blijkbaar de vorige keer iets mis gegaan met de verzending, dus wie weet duurt het helemaal geen 2 weken. Tip: vraag of ie momenteel op voorraad is.

Verwijderd

Ik heb mijn aandeel aan boude uitspraken om grijs naar zwart-wit te brengen in dit forum al wel gedaan... En ik moet zeggen dat dit proces mij nog behoorlijk vloeiend lijkt. Geen discussie over retourneren, het duurt even een paar dagen langer (verwarring dagen / werkdagen?) maar alles lijkt mogelijk.

Dat het pech is dat je tegen een probleem aanloopt en dan nog eens... Tsja, helaas inderdaad. Je zou met de winkel kunnen overleggen dat ze hem daar even uitproberen - maar als het direct van distributeur geleverd wordt normaal, dan duurt het wel wat langer.

Het is vervelend dat je vrij genomen hebt, en begrijpelijk dat je niet weer voor niets thuis wil blijven (vandaar advies het via de winkel te laten gaan met een controlestap - hoef je niet thuis te zijn). Echter, zal het verhalen van die uren ook niet eenvoudig blijken. Het wordt normaal geacht dat er iets mis kan gaan, en zolang de winkel probeert het op een redelijke wijze op te lossen zal je wel met een heel concreet contract met SLA moeten komen - en dat is er niet neem ik aan.

Herroepingsrecht is wettelijk vastgesteld op min. 7 werkdagen, maar bijvoorbeeld thuiswinkel.org legt hun leden 14 dagen op. Just FYI om verwarring te voorkomen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:49

M2M

medicijnman

Maar als ik het goed heb, geldt je herroepingsrecht nu ook nog. De 7 dagen na aankoop geldt natuurlijk enkel als het geen DOA geval betreft. Je krijgt 7 dagen omdat je het product niet kunt testen zoals in een normale winkel. Als je twee keer een TV ontvangt met dode pixels en je het meteen weer terug stuurt heb je je product dus niet kunnen testen. Je kunt dus nog steeds kosteloos de koop ontbinden mocht je dat willen.

-_-

Pagina: 1