Vraagjes over nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Binnenkort komt er hier een nieuwe pc, maar ik heb een aantal vraagies.
Het wordt een thunderbird 1200 (133mhz maakt dit nog veel verschil met het 100mhz exemplaar behalve de prijs) met 512 mb 133 mhz geheugen op een nader te bepalen moederplank.. Waar zouden jullie voor gaan? keuzemogelijkheden (rekening houdend met 133mhz thunderbird en evt de lengte van de voodoo 5 5500):
abit kt7a
asus a7v/a7v pro/a7v-133
epox 8kta3+
de videokaart wordt een geforce 2 mx (fl 285) of een voodoo 5 5500 (fl 489), waar zouden jullie voor gaan?
De pc wordt gebruikt voor gamen, webdesign, en beetje officen.
En hoe zit het met de overklokbaarheid?

Veel vragen hoop dat ik antwoord krijg.. :p

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat betreft de videokaart: als je webdesign doet (dus de 2D qulity belangrijk is), ga niet voor de GF2MX. Ze gebruiken meestal beroerde filters op de uitgang, waardoor het beeld echt niet 100% is (merk je in 3D niet, maar in langdurig 2D des te meer).

Qua prijs/kwaliteit snap ik de VooDoo5 niet echt- weinig mis mee, maar voor die prijs heb je zoveel meer.

Ik zou zelf met een dergelijk budget twijfelen tussen de ATi Radeon en de Evil Kryo2. Beiden hebben prima 2D en 3D kwaliteit. ATi is de betrouwdere merk, Kryo de interessante nieuwkomer. De Kryo is vergelijkbaar met een GF256 in de meeste dingen maar in 32bit overtreft het vaak alle concurrentie (incl GF3 in sommige benchmarks).
De Radeon zit over het algemeen tussen de GF256 en de GF2GTS in. Wel veel betere 2D kwaliteit en sneller in 32bit.

Oslik blyat! Oslik!

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Okay bedankt voor het antwoord misschien nog een idee qua mobo?