Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

software deployment via GPO werkt niet op SSD

Pagina: 1
Acties:

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Beste tweakers,

Wij zijn bezig met een overgang naar SSD schijven voor onze high end systemen binnen het bedrijf.
Maar we komen vreemde problemen tegen met de software deployment via GPO.
Deze schijnt niet te werken op SSD schijven.

Software deployment heeft altijd gewerkt, en ook nu werkt het nog op systemen met een gewone Sata HD. Echter op de test systemen met een SSD lijkt de hele software deployment niet te werken.

We hebben hier een testopstelling van 2 identieke systemen met een identieke image.
Beide systemen hebben dezelfde gebruiker en zitten in dezelfde OU in de AD (uiteraard een andere computer naam), dus krijgen ook identieke policies.
Echter is het enige verschil een OCZ Vertex 2 in het ene systeem en een Western Digital Sata drive in de andere.

Op de SSD drive werkt de software deployment niet, en op de normale HD is er geen probleem.
Op het systeem met de SSD, krijg ik onderstaande foutmeldingen in de eventviewer:
  • Failed to apply changes to software installation settings. The installation of software deployed through Group Policy for this user has been delayed until the next logon because the changes must be applied before the user logon. The error was : %%1274
  • The removal of the assignment of application Convert from policy test failed. The error was : %%2
  • The assignment of application Convert from policy test failed. The error was : %%1274
Na veelvuldig zoeken kom ik alleen uit op een bepaalde policy instelling die ervoor zou zorgen dat de computer wacht op het netwerk bij inloggen: "Always wait for network at computer startup and logon"
Tevens word er ook nog vaak gezegd dat er een verbose logging aangezet kan worden, en dit is gebeurd, echter zijn de desbetreffende logfiles niet te vinden op het systeem.

Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Of zijn hier oplossingen voor?

Alvast bedankt!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat gebeurt er op je clients? draai daar eens gpresult op

www.degroot-it.nl

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waar je foutmeldingen op lijken is dat de SSD inderdaad te snel is met opstarten en inloggen. Ben het zelf nog niet tegengekomen nee.

• fopspeen
degroot schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:43:
Wat gebeurt er op je clients? draai daar eens gpresult op
De gpresult laat gewoon zien dat de juiste policy's met software pakketten gebruikt worden.
Er zijn 2 policies uitgefilterd omdat er in de computer settings niets zit. (wat klopt)
Verder lijkt alles te kloppen.
wagenveld schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:51:
Waar je foutmeldingen op lijken is dat de SSD inderdaad te snel is met opstarten en inloggen.
Dit was ook mijn eerste gedachte, maar dat zou toch niet moeten kunnen lijkt me?
Bestaan er nog andere manieren om de SSD langzamer te laten opstarten, zodat het netwerk 100% goed benaderd kan worden?

Verwijderd

Staat de policy aan dat de client wacht op netwerkverbinding?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fopspeen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:20:
Wij zijn bezig met een overgang naar SSD schijven voor onze high end systemen binnen het bedrijf.
Maar we komen vreemde problemen tegen met de software deployment via GPO.
Deze schijnt niet te werken op SSD schijven.
Jawel, dat werkt wel.
Dat geeft je logging ook aan namelijk - software deployment via GPO vereist wel dat zeker bij machine assigned installs "wait for network" aan staat omdat sinds XP group policies by default asynchroon worden verwerkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

offtopic:
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat jullie vertex 2's gaan gebruiken voor bedrijfsapplicaties :X Die schijven zijn niet te vertrouwen.

• fopspeen
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:11:
Staat de policy aan dat de client wacht op netwerkverbinding?
Ja deze staat aan. En toch werkt het niet.
User policies worden wel toegepast. Maar computer policies niet.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 18:32

StarWing

Huh ?!?

Je kan ook een delay instellen voordat je gpo's verwerkt worden, heb je deze al eens opgezet ?

Page intentionally left blank.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

fopspeen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:20:
We hebben hier een testopstelling van 2 identieke systemen met een identieke image.
Om wat voor een soort images gaat het? Het is onverstandig pure disk-images gemaakt op machines met een HDD op een SSD te gebruiken.
Wat is het resultaat als je Windows installeert en de machine dan in het domein hangt?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• fopspeen
StarWing schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:32:
Je kan ook een delay instellen voordat je gpo's verwerkt worden, heb je deze al eens opgezet ?
Als je de optie bedoeld "Always wait for network at computer startup and logon"
Ja die optie is ingesteld. Als je iets anders bedoeld hiermee, hoor ik daar graag meer over?
Zer0 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:55:
Om wat voor een soort images gaat het?
Wat is het resultaat als je Windows installeert en de machine dan in het domein hangt?
Het gaat inderdaad om een disk image die gemaakt is op een HD, met behulp van WDS.
En dit gaat op andere SSD's van Intel (X25) wel prima.
Als ik Windows handmatig installeer, en in het domein hang, en vervolgens software policies laat lopen, den blijft het probleem identiek. Er wordt geen software geinstalleerd, en dezelfde foutmeldingen staan in de event viewer.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 18:32

StarWing

Huh ?!?

Die optie bedoel ik niet.

Aangezien ik hier nu geen dc voor mij heb, kan ik het even niet direct zeggen, maar het is een optie die je toelaat om het verwerken van de gpo's uit te stellen met een ingestelde tijd.

http://sourcedaddy.com/wi...up-policy-processing.html

Page intentionally left blank.

Pagina: 1