Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

T.net niet getest op 1080p laptops?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste t.net devs,

Als je de site bekijkt met een 15" 1080p laptopscherm valt het op dat de png's een te lage resolutie hebben (dpi 125%). Met normale dpi en 100% zoom ziet de site er goed uit, maar alles is dan veel te klein. Met een 22" 1080p heb je volgens mij hetzelfde probleem.

Misschien kan de site een keer geüpdatet worden met een 1080p template.

Complimenten voor de site trouwens, er zijn weinig andere websites van deze kwaliteit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Hier met een 23" en 1920x1080 heb ik nergens last van :?

The devil is in the details.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

1080px hoog is nogal wat voor een 15" scherm, AFAIK bepaald geen normale combinatie. (Zegt iemand met een groter laptopscherm met lagere resolutie :+ )
Dan zal inderdaad 23"+1920x1080 of pak-em-beet 15.4"+1366x786 inderdaad een ander beeld geven. Het lijkt me wat zonde als standaard elk plaatje een 'te hoge' resolutie zou krijgen en daarna wordt geresized. Maar IANAD..

--
Hier ziet het er nog heel redelijk uit als ik inzoom. Kan je sowieso niet beter alleen de tekst vergroten / 'inzoomen' (Firefox: View -> Zoom -> Text only)?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal het probleem over een jaar of twee wel weer opduiken, als de meeste laptops 1080p hebben.

@hahn: is de site bij jou niet erg klein als je zonder zoom de site bekijkt?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:02:
Dan zal het probleem over een jaar of twee wel weer opduiken, als de meeste laptops 1080p hebben.

Heel veel sites zitten rond de 1000 pixels breedte; het lijkt me dat je dit probleem dan ook niet exclusief met tweakers.net hebt. Ik zie dat ook niet zo snel veranderen tbh...

Intentionally left blank

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Dat zal niet snel gebeuren, want dat is gewoon ontiegelijk klein voor 15" ;)
Nee, grootte is prima. In de breedte heb je veel loze ruimte als je fullscreen surft op (1920x)1080p, maar dat doe ik nooit, omdat geeneen site meer dan 1000 pixels in de breedte benut.

The devil is in the details.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Ik had ook een laptop van 15.4" en 1920x1080 resolutie, maar ik heb nooit ingezoomd hoor. Als je het echt zo'n probleem vind dat dingen op je scherm dan zo klein zijn, waarom koop je dan een laptop met zo'n hoge resolutie op een klein scherm?

[edit]Overigens niet lullig bedoeld, gewoon een vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door krvabo op 12-08-2011 23:10 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

krvabo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:09:
[...]

Ik had ook een laptop van 15.4" en 1920x1080 resolutie, maar ik heb nooit ingezoomd hoor. Als je het echt zo'n probleem vind dat dingen op je scherm dan zo klein zijn, waarom koop je dan een laptop met zo'n hoge resolutie op een klein scherm?

[edit]Overigens niet lullig bedoeld, gewoon een vraag.
Dacht ik nou ook

Iperf

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
De meeste mensen die een laptop kopen met HD-resolutie in een 15" behuizing lopen altijd te pochen hoe heerlijk het wel niet werkt. Ik gebruik de smiley eigenlijk nooit maar dat is tamelijk :')

Jij bent precies het omgekeerde, jij erkent het probleem van hoge resoluties op kleine schermen. Een oplossing: Verlaag je resolutie. Maarja, dan werk je volgens mij niet meer op de native reso.

Verwijderd

Oplossing: gebruik je browser niet op de volledige breedte. Ik heb tegenwoordig altijd 2 browsers naast elkaar openstaan op eenzelfde scherm als jij hebt :) En dat werkt inderdaad goed :>

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

trollen doe je maar ergens anders

[ Voor 85% gewijzigd door crisp op 14-08-2011 23:31 ]

Iperf

Pagina: 1