Advies router ivm slecht WiFi signaal

Pagina: 1
Acties:

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:52
Ik heb wat problemen met de snelheid van mijn Wifi netwerk. Bedraad werkt alles prima.

Router: D-Link Dir-655
Laptops: 2x Dell Vostra 3750

Voorheen had ik 2 andere laptops van Hp en die werkte altijd prima op het WiFi signaal. Speedtesten waren nooit supersnel maar voor internet en email prima te doen. Voor het zware downloaden gebruik ik een vaste pc en een Synology NAS.

In de Vostro laptop zit een standaard 1702 WiFi netwerkkaart van Dell zelf en bij de verbindingsnelheid geeft deze max 65 mbps aan. Als ik een speedtest meting van Ziggo uitvoer dan kom ik niet hoger dan 22 mbit/s ook als ik de laptop verplaats tot vlak naast de router.

Bedraad haal ik netjes de 120 mbit/s

1 laptop heb ik nu voorzien van een nieuwe WiFi kaart, Intel Centrino Advanced-N 6200

Als ik dezelfde test uitvoer naast de router dan komt ik gemiddeld uit rond de 50 mbit/s wat op zich voldoende is. Windows geeft bij netwerkinstellingen aan dat de verbindingssnelheid rond de 107 mbps is. Als ik de laptop weer op zijn eigen plek zet krijg ik met de Ziggo meting direct weer de trage 22 mbit/s en is het gewoon net allemaal te traag om vlot te internetten of iets kopieren van de NAS. Met de Intel kaart heb ik wel netjes de volle 5 streepjes en met de Dell Wifi maar 2 a 3.

Ik kan de router helaas niet op een andere plek zetten. Vorige jaar alle kabels vervangen door Cat6 en zijn netjes weggewerkt. Hierdoor geen mogelijkheid meer om dit nogmaals te doen. Kabels zitten netjes in kleine kabelgootjes en zijn mee geschilderd.

Het is een oud huis met houten vloeren en eenvoudige gas/beton muren.

De router staat op de 1ste etage en de laptop staat in de woonkamer.
Hemelsbreed is dit maar 5 mtr van de router en het signaal hoeft maar door 1 houten vloer en max 2 dunne muurtjes zonder beton en ijzer.
Antennes anders zetten maakt helaas niets uit. Via mijn HTC Desire kan je mooi het signaal meten en zou kijken of het verbeter.
Ander kanaal verbeterd ook niets aan de snelheid.

Nu zou ik dus als laatste stap de router kunnen vervangen door een betere. Maar ja wat is beter.
Ik heb al veel testen gelezen en altijd kom je weer tegen dat de aantal roept signaal is super en andere weer dat het slecht is. Dit zal altijd zo zijn en schiet je niet veel mee op.

Nu heb ik dus via Pricewatch wat routers gevonden die gemiddeld wel goed scoren, ook al staan daar dezeflde reactie over het signaan, maar zou graag nog wat advies van mede Tweakers willen.
Mogelijk kunnen jullie een advies geven welke router het beste zou kunnen zijn of hem je een betere.

Linksys E4200
Netgear WNDR4000 (N750)
TP-Link TL-WR1043ND

De TP-Link valt eigenlijk af aangezien deze niet gelijk 2,4 en 5 Ghz kan draaien maar neem hem wel even mee. Mogelijk dat iemand mij op andere gedachte kan brengen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Netgear aangezien deze opgehangen kan worden en de linksys moet eigenlijk plat neergezet worden ivm de antennes.

Maar misschien zijn er nog andere die beter zijn.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Volgens mij is er wat mis met de settings van je router om te beginnen, aangezien de 1702 (Atheros AR9285?) en de intel 6200 op dubbele verbindingssnelheid zouden moeten kunnen verbinden als ze zo kortbij zijn.
Kijk eens of bij de wireless settings de channel width op auto (of 40MHz) staat.
Verwacht niet veel van de 5GHz een 2,4GHz signaal zal altijd verder reiken (mits de radio natuurlijk van redelijke kwaliteit is), tenzij je nu al erg veel hinder hebt van 2,4GHz interferentie.

• MikeOO
Die Instelling op de router heb ik ook getest en hij staat op Automatisch 20/40 MHhz maar ook dat maak hem niets uit.

Ik wordt er zelf een beetje simpel van. Ben al dagen aan het testen en zoeken wat het probleem kan zijn. Heb toch aardig wat ervaring en dan is dit wel weer een uitdaging.

Net zelf de laptop even opnieuw geinstalleerd zodat ik zeker weet het daar niet aan kan liggen.

Router op zich heeft soms wel de eigenschap als Ziggo er uit ligt, gebeurt gelukkig bijna nooit hier, maar als het gebeurt dat de router zo af en toe in een loop raakt en niet meer wil doorstarten. Uiteindelijk krijg ik er met veel keer resetten weer leven in en dat lijkt hij het verder weer goed te doen.
Ik heb er verder ook geen problemen mee alleen dat het draadloze deel. Maar soms denk je dan toch er zal toch niets mis mee zijn.

Als ik met inSSID kijk dan heb ik een uitslag van -50 en -60 vlak bij de router.
Net handmatig nog eens de kanalen aangepast op de router maar ook dat maakt niets uit.
Hij blijft ook rustig 65 mbps (1702 WiFi) aangeven welke instelling ik ook aanpas.

5Ghz is inderdaad niet heilig maar als je dan toch een upgrade zou moeten doen dan maar 1 die dit alvast wel heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 11-08-2011 13:34 ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08
Ik zou kiezen tussen de E4200 en de WR1043ND:

Voordelen E4200:
Zeer snel
Goed bereik
5GHz

Voordelen WR1043ND:
Belachelijk goedkoop
Goed bereik voor 2.4 GHz (Linksys haalt hier 2/5, TP-Link 5/5 op de eerste verdieping)

Ik zou toch de WR1043ND overwegen, aangezien die meer dan twee keer zo goedkoop is. Wij hebben hem ook, al al staat 'ie op dit moment bricked door mijn schuld, en heb geen tijd om er wat aan te doen. Ik heb hem gebricked met een OpenWRT firmware, DD-WRT en een oudere OpenWRT trunk hebben hier op gewerkt.

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 10:43
Meten is weten, daarom is de site http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view wel erg handig, daar zijn de meeste routers getest op bereik en snelheid.

Zou zeggen ze teen rijtje routers naast elkaar in de website, en dan zie je het snels wie het beste bereik / snelheid heeft.

Er van uitgaand, dat ze allemaal in het budget zitten.

• MikeOO
Bugget maakt mij op zich niet zoveel uit . Ik heb nu al een paar routers versleten. Of defect gegaan, internet abbo die steeds omhoog gaat maar de router het niet meer aan kan en nu dus vreemde problemen met WiFi.

Ik koop nu liever een router die weer een tijdje meekan. Voordeel van de T-Link is inderdaad OpenWRT. Voorheen op de Asus WL500g ook gehad met veel plezier.

Als je de site van Smallnetbuilder bekijkt dan komt de Netgear dus niet echt heel goed uit de bus mbt wireless.

De linksys voldoet inderdaad prima voor WiFi

Je vraagt je dan af waarom de T-Link zo goedkoop is en toch zo goed kan presteren. Het verschil is behoorlijk en dan ga je twijfelen.

Router wordt ook veel gebruikt voor nieuwsgroepen / Sickbeard & CouchPotato /WiFi Beveiligingscamera via Synology dus hij moet wel wat aan kunnen en niet direct onderuit gaan.

Maar ga de Linksys en de T-Link eens even verder bekijken of ik nog meer nuttige info kan vinden.
Bedankt alvast voor deze adviezen. Altijd prettig om even een klankbord te hebben.

Mocht er nog meer advies zijn graag hoor dan kan ik dat ook meenemen.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 11-08-2011 16:28 ]

• MikeOO
Ik heb gistern de WR1043ND besteld. Mede door zijn prijs en mogelijkheden.
Binnenkort kan ik het gaan testen en mocht het nog niet voldoende werken dan kan ik hem altijd nog als bridge gebruiken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:37

lier

MikroTik nerd

Een groot verschil tussen de TP-Link en de "overigen"is dat deze geen dual band aan boord heeft. Gevolg is dus dat je wireless snelheid op de 2,4 GHz band beïnvloed/gezet wordt door de traagste device. Mede daarom kan het interessant zijn om een dual band aan te schaffen.

Verder kan ik uit betrouwbare bron vertellen dat de WNDR3700 op draadloos vlak goed presteert ;) Ben benieuwd hoe de TP-Link gaat bevallen!!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 16:00
Ben er ook benieuwd naar. Heb een zelfde soort probleem. Heb een Linksys WRT54GL (met DD-WRT) en ben sinds kort verhuist. Aangezien mijn vriendin m'n Xbox haat staat deze nu boven op mijn werk kamer. Het is een jaren 30 woning, dus houten vloeren. Nu heb ik wat metingen gedaan met iStumbler (OS-X) en krijg pal naast de router 70% Signal. Boven op mijn werk kamer is het 36% terwijl ik de buren zie op 41%. Met mijn Xbox heb ik soms aardig wat lag.

Heb nu al nieuwe antennes besteld voor mijn Linksys, maar ik vraag me af in hoeverre dat helpt. Ik vind het ook raar dat ik van de router van de buren meer signaal ontvang dan van mijn eigen router. Is het niet zo dat sommige merken routers (of hogere prijsklasse) beter presteren op dit vlak dan andere? Ik hoor daar eigenlijk nooit iets over. Heb ook al zitten denken aan Powerline, maar echt zaligmakend is dat ook niet. Kabel aanleggen wil ik liever niet.

Om een lang verhaal kort te maken, ben erg benieuwd hoe de router die je nu besteld hebt bevalt.

[edit]
Op de site die Elmo noemt lees ik wel dat de WRT54 serie van Linksys niet zo 'geweldig' is. Dus misschien dat in mijn geval een andere router wel zou helpen. Zal eens om me heen vragen of iemand nog zo'n ding op de plank heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door PluueeR op 16-08-2011 22:31 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
PluueeR schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:21:
Boven op mijn werk kamer is het 36% terwijl ik de buren zie op 41%. Met mijn Xbox heb ik soms aardig wat lag.

Om een lang verhaal kort te maken, ben erg benieuwd hoe de router die je nu besteld hebt bevalt.
Draai je antennes eens, een omnidirectionale antenne zendt op het verticale vlak in vergelijking tot het horizontale vlak nauwelijks uit.

• MikeOO
lier schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:19:
Een groot verschil tussen de TP-Link en de "overigen"is dat deze geen dual band aan boord heeft. Gevolg is dus dat je wireless snelheid op de 2,4 GHz band beïnvloed/gezet wordt door de traagste device. Mede daarom kan het interessant zijn om een dual band aan te schaffen.

Verder kan ik uit betrouwbare bron vertellen dat de WNDR3700 op draadloos vlak goed presteert ;) Ben benieuwd hoe de TP-Link gaat bevallen!!
Begin volgende week heb ik tijd om de router te gaan testen,en laat mijn bevindingen uiteraard even weten.
Zat inderdaad erg te twijfelen of ik voor de Linksys zou gaan of de TP-Link.

Uiteindelijk maar voor de goedkoopste gekozen die ook de meeste mogelijkheden heeft. Mocht dat niet volstaan dan kies ik voor de linksys en gebruik ik de Tp wel als repeater of iets.

• MikeOO
De TP-Link vandaag aangesloten en direct DD-WRT erop gezet en de snelheid is wel toegenomen.

De verbindingssnelheid is nu 130 Mbps ipv 107 Mbps maar schommeld ook steeds naar 65 Mbps terwijl te laptop naast de router staat met de Intel Centrino 6230.

Waar ik nu veel last van hebt sinds ik de Centrino 6230 in de Vostro heb zitten dat deze niet direct uit slaapstand weer verbinding maakt. Als ik 30 seconden wacht dan is de verbinding er meestal.

Gebruik ik het standaard WiFi netwerkkaartje dan is dat probleem er niet en werkt alles direct. Alleen is de snelheid dan veel te traag.

Omdat ik netwerkverbinding heb naar mijn Synology krijg je dus elke keer weer de melding dat niet alle netwerkverbindingen kunnen worden hersteld.

Start ik de laptop gewoon op dan is er niets aan de hand. Maar ja laptop wordt door meerdere personen gebruikt en is gewoon handig dat je direct even wat kunt opzoeken en niet hoef te wachten met opstarten.

Energiemode in Apparaartbeheer voor de Centrino kaart is reeds uitgezet en tevens de netwerkkaart op Max prestatiegezet op stroom en accu in energieinstellingen.

Ik zie het even niet meer hoe ik dit probleem kan oplossen.
Dus mocht iemand nog goede tip hebben over de slaapstand problemen dan hoor ik het graag.

Windows 7 64Bits icm Intel Centrino Advanced-N 6230

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb zelf een E4200. Het bereik hiervan is niet extreem goed, maar ik internet op de tweede verdieping met gewoon 3 streepjes, 60Mbit/s>. Da's wel met 801.11N, met een vrij nieuwe HP laptop. De vloeren zijn van best stevig hout.

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Heb je gechecked of je niet op hetzelfde kanaal zit als je buren? Zou niet heel veel uit moeten maken maar het kan wel schelen.

• MikeOO
japie06 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:54:
Heb je gechecked of je niet op hetzelfde kanaal zit als je buren? Zou niet heel veel uit moeten maken maar het kan wel schelen.
Heb ik inderdaad gedaan. Setting staat op Automatisch maar er zitten eigenlijk geen andere draadloze netwerken in de buurt.

Vreemde is dat als de laptop uit slaapstand komt hij wel direct de router ziet als ik kijk naar beschikbare netwerken. Alleen als ik op verbinden klik dan lukt dat nog niet en pas later maakt hij wel netjes de verbinding. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door MikeOO op 23-08-2011 17:21 ]

• MikeOO
Beatboxx schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:48:
Ik heb zelf een E4200. Het bereik hiervan is niet extreem goed, maar ik internet op de tweede verdieping met gewoon 3 streepjes, 60Mbit/s>. Da's wel met 801.11N, met een vrij nieuwe HP laptop. De vloeren zijn van best stevig hout.
Snelheid is op zich ook wel goed nu met de nieuwe router. Zijn ook 2 splinternieuwe laptops met betere netwerkaarten en nieuwe router.

Voorheen met de oude laptops totaal geen problemen in de oude opstelling. Verder is er niets veranderd in de omgeving en het huis is alleen iets ouder geworden ;) Ook houten vloeren en dunne muren. Huis is uit 1953 dus daar moet het signaal geen problemen verder mee moeten hebben.

• MikeOO
Even een update

Nog steeds geen goede oplossing kunnen vinden voor mijn probleem met uit standby komen en trage verbinding.

Voor de afleiding even mijn D-Link Dir-655 ingezet als Access Point met de Tp-link.
Nu heb ik overal in huis prima dekking. Tp-link staat beneden in de woonkamer (voorkant van het huis) bij het modem. De D-Link op de 1ste etage aan de achterkant van het huis.
Nu een mooi draadloos signaal gekregen die overal in huis 5 streepjes geeft en Ziggo Speedtest draadloos via Laptop is nu verhoogd van 22 Mbps naar gem 75Mpbs. Wel opvallend is dat als ik Bluetooth aanzet die ook op de 6230 zit de snelheid zakt naar gem 53 Mbps. Heb dit dus maar uitgezet aangezien ik dat toch niet gebruikt en mocht het nodig zijn dan kan ik het altijd even aanzetten.

Is de D-Link toch nog ergens goed voor :*)

Gaan we nu weer verder zoeken naar het andere probleem.
Probleem komt veel voor zeker icm met Dell. Het zal waarschijnlijk een driver probleem zijn en hoop dat hier tzt een oplossing voor komt. Sommige hebben totaal geen problemen met de standby stand en de Intel 6230 maar een grote groep wel.

maar we blijven verder zoeken.

[ Voor 35% gewijzigd door MikeOO op 25-08-2011 17:12 ]

• cvergouwe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-12-2025
ik zit ook met deze keuze, maar heb op mijn netwerk nog 2 stuks PS3,
mijn voorkeur gaat uit naar de netgear, ivm beveiliging, het schijnt dat de PS3 geen WPA2 aankunnen,
maar moet ik dan de netgear 3700, 3800, of de 4000 nemen?

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:31
MikeOO schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:39:
Even een update

Nog steeds geen goede oplossing kunnen vinden voor mijn probleem met uit standby komen en trage verbinding.

Probleem komt veel voor zeker icm met Dell. Het zal waarschijnlijk een driver probleem zijn en hoop dat hier tzt een oplossing voor komt. Sommige hebben totaal geen problemen met de standby stand en de Intel 6230 maar een grote groep wel.

maar we blijven verder zoeken.
Ik heb hetzelfde probleem met de N6230 in mijn dell xps 15. Ik heb een Intel N6300 besteld die binnenkort bezorgd zal worden. Heb goede hoop dat die wel snel uit de slaapstand komt.

Bij de N6230 schijnt het bluetooth gedeelte voor problemen te zorgen. Wel vreemd dat sommige mensen daar last van hebben en anderen niet. Ben benieuwd hoe het bij mij afloopt.

Ik heb trouwens een Linksys E4200 en vind de draadloze ontvangst daarvan erg matig. Ik zou die zeker niet kopen als een erg goede draadloze ontvangst gewenst is. Kan niet goed begrijpen dat deze in al die tests zou goed uit de bus komt.
Ik ga hem waarschijnlijk binnenkort vervangen.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

• MikeOO
joep meloen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:05:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met de N6230 in mijn dell xps 15. Ik heb een Intel N6300 besteld die binnenkort bezorgd zal worden. Heb goede hoop dat die wel snel uit de slaapstand komt.

Bij de N6230 schijnt het bluetooth gedeelte voor problemen te zorgen. Wel vreemd dat sommige mensen daar last van hebben en anderen niet. Ben benieuwd hoe het bij mij afloopt.

Ik heb trouwens een Linksys E4200 en vind de draadloze ontvangst daarvan erg matig. Ik zou die zeker niet kopen als een erg goede draadloze ontvangst gewenst is. Kan niet goed begrijpen dat deze in al die tests zou goed uit de bus komt.
Ik ga hem waarschijnlijk binnenkort vervangen.
In mijn zoektocth kom ik ook eigenlijk alleen maar Dell icm 6230 die problemen hebben met de slaapstand.
Verder werkt de kaart prima maar zeker met een laptop is het handig om hem even dicht te klappen en later weer verder te gaan. Nu moet je steeds 30sec tot 1 minuut wachten voor je weer verder kan.

Een N6300 heeft niet veel zin voor mij aangezien ik maar 2 antennes heb en de N6300 heeft 3 aansluitingen
En buiten dat heb ik net 2x een 6230 gekocht en gaat te ver om nu weer een upgrade te doen. :*)

TP-Link TL-WR1043ND is zeker een aanrader. Lekker goedkoop maar tot op heden prima tevreden mee.

Nadeel is alleen dat je met de standaard firmware max 16 portforwards kan aanmaken.
DD-WRT werkt ook prima alleen daar werk DDNS niet.

Beide heb ik nodig.

Ik ben voorlopig weer terug gegaan naar de standaard firmware en het lukte net met de portforwards.
Zodra DD-WRT dit gefixt heeft ga ik weer over.
Draadloos signaal is voor mij prima en is wat sterker dan mijn D-Link. Maar dit hangt sterk af van je omgeving en huis.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 30-08-2011 07:40 ]

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:31
MikeOO schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:38:
[...]

In mijn zoektocth kom ik ook eigenlijk alleen maar Dell icm 6230 die problemen hebben met de slaapstand.
Verder werkt de kaart prima maar zeker met een laptop is het handig om hem even dicht te klappen en later weer verder te gaan. Nu moet je steeds 30sec tot 1 minuut wachten voor je weer verder kan.

Een N6300 heeft niet veel zin voor mij aangezien ik maar 2 antennes heb en de N6300 heeft 3 aansluitingen
En buiten dat heb ik net 2x een 6230 gekocht en gaat te ver om nu weer een upgrade te doen. :*)
Bij mij is het probleem gelukkig verholpen. Ik heb de Intel N6300 in mijn Dell XPS15 gezet en nu heb ik uit de slaapstand na 1 seconde verbinding. Was met de Intel N6230 ongeveer 1 minuut. Ik ben nu helemaal blij _/-\o_ .

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb vaker met een TP-link gewerkt, volgens mij het type wat hierboven genoemd wordt. Dat geval heeft echt een super bereik! Ik heb in een oud herenhuis, waar op elke verdieping een AP hing, al die AP's weggehaald en op de middelste verdieping alleen deze TP-link gehangen met als uitkomst: geweldig bereik door het hele gebouw en goeie snelheden.
Die TP-links kunnen misschien wel goedkoop en chinees zijn, maar het zijn wel geweldige dingen! En als ie na 2/3 jaar kapot is hang je gewoon een nieuwe op.

• MikeOO
joep meloen schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:24:
[...]

Bij mij is het probleem gelukkig verholpen. Ik heb de Intel N6300 in mijn Dell XPS15 gezet en nu heb ik uit de slaapstand na 1 seconde verbinding. Was met de Intel N6230 ongeveer 1 minuut. Ik ben nu helemaal blij _/-\o_ .
Zo weer terug van vakantie dus weer tijd om verder te zoeken. Helaas heb ik 2x een N6230 besteld die niet meer geruild kunnen worden dus ik moet het met deze doen. Anders blijf je aan de gang. De N6300 heeft ook 3 aansluitingen en de Vostro 3750 helaas maar 2.

Je leest verschillende verhalen dat je dan gewoon 2 antennes aansluit en de 3de niet. Andere geven aan dat slecht kan zijn. Lijkt mij dat het wel mogelijk is aangezien ik vaker heb gelezen dat nieuwe Dell laptops voorzien waren van een Wifi met 3 aansluitingen en er maar 2 werden gebruikt.

Ik ga de andere kaart volgende inbouwen in de andere Vostro en kijken of dit nog iets gaat uitmaken. Dan kan ik ook mooi testen of ze allebei hetzelfde doen of dat er een verschil is. Met 1 laptop is dat toch lastiger om te testen. Nu kun je verschillende scenario's testen en als je iets gevonden hebt wat beter lijkt te werken voer je dit weer uit op de andere. ;)

• MikeOO
Het lijkt erop dat het probleem met uit de slaapstand komen en niet direct internet te hebben is opgelost.

Intel heeft het probleem alsnog opgepakt en na installatie van de nieuwe drivers werkt het tot op heden weer uitstekend en direct na aanloggen in Windows 7. Niet meer minuten wachten voordat de verbinding is hersteld.

Oplossing
http://en.community.dell..../p/19398645/19947176.aspx

Installeer beide drivers. Zowel Bluetooth als Wifi drivers.

Ik hoop dat andere tweakers die het probleem hebben ook succes boeken.

• MikeOO
Maand verder en inderdaad lost dit de probleem prima op. Alles werkt nu weer supersnel en bij aanmelden direct weer internet vanuit slaapstand.
Pagina: 1