• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Beste Androiders,

Mijn N900 is opgestuurd voor garantie, maar kan naar alle waarschijnlijkheid niet meer gerepareerd worden. Ik moet een ander toestel uitzoeken.

Mijn voorkeur gaat uit naar een QWERTY bordje, maar dan moet ik zeer veel inleveren op het scherm. Het probleem te meer is dat ik nu, door het vernietigde aanbod, aan een groene robot vast zit. En dat is het probleem.

Android is (bijna) nutteloos zonder Google account. Maar ik wil de Google diensten toch uitschakelen, vanwege privacy redenen. Google gaat mijn contacten, of wat-dan-ook in mijn privéleven niets aan. En al hebben ze zo'n mooi verhaal in hun TOS, ik voel me er niet goed bij.

Maar Symbian nemen is ook weer zoiets...
Ik weet het niet meer.
Wat denken jullie?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

In principe heb je een Google account nodig voor de Market, verder niet. Contacten kun je op je toestel alleen laten staan, andere (POP, IMAP) email kun je ook gewoon ontvangen, bij account& sync zet je gewoon alles uit en je bent zo goed als Google vrij.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
janvanduschoten schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:51:
In principe heb je een Google account nodig voor de Market, verder niet. Contacten kun je op je toestel alleen laten staan, andere (POP, IMAP) email kun je ook gewoon ontvangen, bij account& sync zet je gewoon alles uit en je bent zo goed als Google vrij.
Klopt als een bus!

• Joseph
En hoe zit het met het gespioneer van andere 'apps'?

Is er geen privacy-block extension ofzo?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Das heel simpel, geen apps installeren. Sorry, maar als je zo paranoïde over je privacy bent is dat je enige oplossing IMHO.

Tesla Model Y RWD (2024)

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:57
Sef24 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:02:
En hoe zit het met het gespioneer van andere 'apps'?

Is er geen privacy-block extension ofzo?
Bij de meeste apps zou je in dat geval gewoon weg moeten blijven, zoals Whatsapp, viber en lokatie gebonden apps.

Maar als je de discussie wat breder trekt dan is het niet het probleem of de app toegang heeft tot wat van je gegevens, maar wat er mee gebeurt toch? Het probleem is dat dat moeilijk te controleren is. Omdat ik veel apps gebruik waarmee ik bewust mijn privacy schendt (endomondo om workouts op facebook te slingeren, facebook zelf, whatsapp) heb ik het maar opgegeven om me druk te maken over mijn hele contactlist in de cloud van google. Ik vind het nu heerlijk werken, binnen 2 minuten alles terug als ik eens een nieuwe android rom installeer. Ik neem bewust het risico dat mochten we in een totalitaire staat belanden onder obama dat als ik in het verzet ga, mijn hele contactlijst wordt opgepakt door de obamazi's, maar ik acht die kans niet zo groot ;)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sowieso als je geeft om je privacy moet je geen smartphone nemen en het internet niet opgaan.

• Joseph
Ik was anders uitstekend tevreden over mijn N900. Daar is nooit data uitgelekt. Waarom zou dat "nu ineens niet meer kunnen"?

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Maar waar is onze privacy gebleven tegenwoordig , Google slaat al je zoekfunctie's op en als je iets "liked "op Facebook krijg je een cookie in je bus. Ik geef weinig meer om privacy , omdat als iemand iets over jouw wilt weten er tog wel achterkomt. Ik ben voor de rest heel erg te spreken over de "groene robot"van Google maar heb je ook al nagedacht over windows phone? als in de pro 7 van htc.

• Joseph
Of GNU, of niet. Ik heb gebroken met Windows.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
haha , kan ik begrijpen. als je persé geen android en Symbian wilt komt je toch bij de toestellen uit zonder toetsenbord in deze klasse. Want geen android , windows phone en symbian nijgt wel snel naar ios maar dan heb je weer geen tobo.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02

Rmg

tjah dan moet je toch weer kijken naar maemo/meego telefoon dus de n9 (of n950... maar das lastig want dies alleen voor developers )

[ Voor 24% gewijzigd door Rmg op 11-08-2011 11:04 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

Sef24 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:11:
Ik was anders uitstekend tevreden over mijn N900. Daar is nooit data uitgelekt. Waarom zou dat "nu ineens niet meer kunnen"?
Jij denkt dat er nooit wat gelekt is op je N900, maar weet je dat ook zeker? Vast niet. Net zoals je dat niet weet bij Android.
En daarbij, net of Android direct alle gegevens "lekt" omdat het grote boze evil Google erachter zit? Paranoid much?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:22
(jarig!)
Als je op je N900 een applicatie geinstalleerd hebt die je contacten kan uitlezen en op het internet kan heb je in principe hetzelfde risico als dat je dat soort applicatie op android zou installeren.
Ik zie het verschil dus niet echt?

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 09:25
Voor zover ik weet is er bij mij nog nooit data gelekt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Net zoals jij dat op je N900 niet zeker weet.
Over Google: Ze verkopen niets van je gegevens door, aan helemaal niemand. Hooguit aan de overheid als die gaan zeuren, maar dat zijn bedrijven veprlicht. Je contacten bij Google staan dus hartstikke veilig ;)
Pagina: 1