• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb op mijn bureau 3 schermen staan, welke aan mijn HD5870 in eyefinity hangen. Dit werkt prima. Ik wil nu echter ook mijn TV aansluiten op mijn PC, via HDMI. Van een vriend heb ik dus een HD3450 overgenomen, om als secundaire GPU in mijn systeem te plempen. Het bijplaatsen ging prima, maar vanaf dat moment ding alles bergafwaarts...
Zowel onder Linux (Fedora 15) als Windows 7 wordt mijn HD5870 niet meer herkend, hij staat niet in een lspci, maar ook niet in apparaatbeheer van Windows. Zodra ik de HD3450 verwijder, werkt alles weer zoals het hoort.

Volgende vaagheidjes: Volgens ATi kan je maar 3 schermen aan een graka knopen (tenzij je een eyefinity-6 versie hebt), waarvan er 1 over displayport (waarbij je scherm dit native moet ondersteunen, of je een actieve adapter moet gebruiken). Ik kan onder linux echter wel 4 schermen tegelijk aansturen met mijn HD5870, met 1 grote maar: Het scherm dat over HDMI aangesloten is, kan ik alleen op resoluties lager dan 1600x1200 fatsoenlijk laten draaien (native is 1920x1200), ook als dit scherm het enige aangesloten/actieve scherm is. bij hogere resoluties (zoals 1920x1200) doet het scherm vaag, veel geknipper, niet kloppende kleuren, etc.
Ook met de HD3450 onder Windows, gaat het niet helemaal lekekr over HDMI. Op 1920x1200 kloppen de kleuren voor geen meter, maar onder 1920x1080 is er geen enkel probleem.
De kabel is 10 meter lang, maar deze is het probleem niet; aan een van de laptops die ik in huis heb, werkte deze gewoon perfect.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn twee grafische kaarten naast elkaar aan het werk kan krijgen?

Verwijderd

Heb je het in windows al met oudere drivers geprobeerd? Misschien werkt de HD3450 niet goed met de drivers die er al op stonden voor je 5870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het rare is dus, dat als ik zowel mijn HD3450 en de HD5870 in mijn systeem heb zitten, alleen de HD3450 werkt. Ook als ik de twee kaarten van slot wissel, geeft alleen de HD3450 beeld, en wordt de HD5870 helemaal niet gevonden.