Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Adobe After effects] 8GB maar toch te weinig werkgeheugen?

Pagina: 1
Acties:

• JordyKroon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-03 20:30
Hallo allen,

Ik heb even een vraag voor jullie. Ik heb sinds kort een nieuwe computer gebouwd met de intentie om video's te gaan bewerken. Nou ben ik aan de gang gegaan met Adobe after effects, redelijk zwaar programma maar met de hardware die ik heb aangeschaft zou dit makkelijk moeten lukken lijkt mij.

Alleen wanneer ik een film aan het bewerken ben en wil afspelen binnen after effects dan loopt mijn film niet realtime. Dit heeft te maken dat hij al mijn werkgeheugen in beslag heeft genomen. Maar ik heb er 8gig in zitten dit lijkt mij toch wel voldoende??? 8)7

Hier de specs:

AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5
Gigabyte GA-970A-UD3
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G (4x2gig)

Hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben! ;)

Groet, Jordy

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan je niet een aantal layers waar je niet mee aan het werk bent uitzetten ofzo? Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je zo een aantal gig in beslag hebt. Met een simpele filmpje met een redelijk aantal effecten zat ik op m'n mac al snel op 9 GiB geheugen.

• JordyKroon
Ja dat zou ik kunnen doen maar liever niet... Hmm miss moet ik dan maar aan wat meer geheugen gaan denken??

Bedankt voor je reactie!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ik ben ook wel 's aan het spelen met After Effects. Op mijn Core 2 Duo 3GHz met 4GB krijg ik vaak niet meer dan een paar frames per seconden als ik wat layers toevoeg.

Het is niet het geheugen, het is je processor. Koop maar een dual Xeon decacore, misschien dat je dan realtime haalt. ;) Of verlaag je afspeelresolutie, dat schiet ook erg op, dan render je het later (als je tevreden bent) naar de gewenste output.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• JordyKroon
Oke nou dat is idd ook wel een goed id om te gaan doen;) Nou die processor gaan we maar niet doen;) haha!

Thanks!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je eerst eens bekijkt wat er precies volloopt ... processor of geheugen dan kan je zelf al makkelijk een inschatting maken waar het aan ligt.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Ik heb 12GB en een Corei7 950 (4x 3Ghz) in mijn systeem hangen.
Ook die krijg ik volledige over z'n nek met een beetje Premiere/After effects werk.
Portitionering is hier het sleutelwoord, dan gaat het allemaal veel soepeler.

Overigens al gekeken of er op de achtergrond geen geheugen / processor slurpende processen draaien?

• JordyKroon
Redfox: CPU gaar rond de 50% maar Ram naar 93% (Dus het geheugen)

Derice: Oke bedankt! Als hij met jouw setup al over zijn nek gaat zal dit voor mij een groot probleem zijn:(
Nee op de achtergrond gebeurd niet veel..

Bedankt!

• QWieke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 13:34
Ik weet dat het waarschijnlijk een stomme vraag is. Maar omdat het niet bij je specs staat wil ik het toch even weten. Wat voor OS heb je op je pc staan, 32bit of 64bit?

• JordyKroon
Het gaat om Windows 7 64Bit systeem

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 12:20
Je had een nVidia kaart moeten kopen, die doen hardware acceleratie in After Effects. Dan worden de effecten door de GPU gedaan, die is hiervoor ontworpen is en de boel dus een stuk efficiënter kan afhandelen.

[ Voor 5% gewijzigd door MPeek op 11-08-2011 01:02 ]

• JordyKroon
Oke nou miss moet ik dit dan even goed nog overwegen... Welke kaart kan je aanbevelen?

• TerraGuy

TerraGuy

Hier een interessant artikel met uitleg en benchmarks betreffende CS5, lees maar 's door.

Edit: hm, nog geen AE CS5 info, maar het helpt vast op weg. :)

[ Voor 19% gewijzigd door TerraGuy op 11-08-2011 01:11 ]

• JordyKroon
Bedankt man ga ik ff doen!

• TerraGuy

TerraGuy

Oh, vergeet hardware acceleration maar, nVidia's CUDA werkt niet voor After Effects.. :-(

Dus dan toch maar resolutie verlagen en de andere tips volgen.

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:03
TerraGuy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 01:17:
Oh, vergeet hardware acceleration maar, nVidia's CUDA werkt niet voor After Effects.. :-(

Dus dan toch maar resolutie verlagen en de andere tips volgen.
Sommige plugins maken wel gebruik van je GPU; het is dan ook een optie die je kan selecteren.

Maar JordyKroon, render jij (0 op je numpad) je timeline wel? Wat je ook kan doen is de preview resolutie wat lager zetten of zeggen dat After Effects frames moet skippen tijdens het afspelen van de preview.

Ik heb er nooit last van dat ik iets niet realtime kan afspelen (Mac Pro 8-core, 16GB RAM).

• TerraGuy

TerraGuy

Twee keer zoveel cores, twee keer zoveel geheugen, plus Intel die betere ondersteuning heeft voor Adobe, dat zal al minstens een factor 3 schelen natuurlijk. :)

Bepaalde plugins hebben wel CUDA-ondersteuning, maar dan moet je dus wel juist díe plugins veel gebruiken, elk ander iets zal nog steeds door de CPU gedaan moeten worden; de algemene engine van AE ondersteunt het niet, helaas..

• JordyKroon
Nou zal een eerlijk zeggen ben pas net begonnen met after effects dus ben voornamelijk alles nog aan het uitzoeken, en wat voor mij de beste instellingen zijn... Maar hoe bedoel je renderen op 0 met numpad?

Haha ja logisch dat je geen problemen hebt idd met zo'n setup:P

Bedankt heren!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CSA

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Te weinig werkgeheugen? 8 gig? Adobe After effects!! HELP!!
En na het verplaatsen naar dit forum zal ik de topictitel nog een beetje ontSCHREEUWwen!!!!11 :)

Welkom@GoT!

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 11-08-2011 12:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:03
JordyKroon schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:36:
Nou zal een eerlijk zeggen ben pas net begonnen met after effects dus ben voornamelijk alles nog aan het uitzoeken, en wat voor mij de beste instellingen zijn... Maar hoe bedoel je renderen op 0 met numpad?

Haha ja logisch dat je geen problemen hebt idd met zo'n setup:P

Bedankt heren!
Je moet eerst je timeline renderen (RAM-preview) voordat je hem realtime kan afspelen.
Dus niet renderen naar een bestand maar naar het geheugen.

Druk eens op de 0 van je numpad, naast de "." dus :)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is je systeem gecertificeerd? Zelfs een iMac kan dat werk makkelijk afhandelen...

Zoals hierboven eerder gezegd, dingen die gerenderd moeten worden zullen als je realtime je bewerkingen wil kunnen zien niet erg snel gaan als je systeem niet geschikt is voor Adobe's pakket. Het is niet zo dat je een 'zwaar' systeem moet hebben, maar een bepaalde kwaliteit.

Je kan in het programma zelf de hardware versnelling configureren, zelfs met kaarten die niet direct ondersteund zijn. Het zit dacht ik zelfs in de gewone instellingen. Als het niet te configureren is kan je kaart er gewoon niks mee. Een geschikte kaart vind je op de site van Adobe, maar meestal moet je aan een Quadro denken. Een instap 4800FX zou bijv. al flink helpen.

RAM-render doen helpt natuurlijk ook, of preview kwaliteit verlagen.

[ Voor 84% gewijzigd door johnkeates op 12-08-2011 03:05 ]

• JordyKroon
Oke dan jah top man ben nu grotendeels van mn probleem af.. :) SUPER
GerardHenninger schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 02:54:
[...]

Je moet eerst je timeline renderen (RAM-preview) voordat je hem realtime kan afspelen.
Dus niet renderen naar een bestand maar naar het geheugen.

Druk eens op de 0 van je numpad, naast de "." dus :)

• JordyKroon
Oke dat moet ik dan maar eens gaan uitzoeken... Opzich met t RAM renderen gaat t nu al super.. BEdankt man voor je reactie! ;)
johnkeates schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 03:00:
Is je systeem gecertificeerd? Zelfs een iMac kan dat werk makkelijk afhandelen...

Zoals hierboven eerder gezegd, dingen die gerenderd moeten worden zullen als je realtime je bewerkingen wil kunnen zien niet erg snel gaan als je systeem niet geschikt is voor Adobe's pakket. Het is niet zo dat je een 'zwaar' systeem moet hebben, maar een bepaalde kwaliteit.

Je kan in het programma zelf de hardware versnelling configureren, zelfs met kaarten die niet direct ondersteund zijn. Het zit dacht ik zelfs in de gewone instellingen. Als het niet te configureren is kan je kaart er gewoon niks mee. Een geschikte kaart vind je op de site van Adobe, maar meestal moet je aan een Quadro denken. Een instap 4800FX zou bijv. al flink helpen.

RAM-render doen helpt natuurlijk ook, of preview kwaliteit verlagen.
Pagina: 1