Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgude
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09-2020
Mijn vriendin heeft gisteren haar iPhone 4 laten vallen, en het glas aan de voorkant is helemaal gebarsten. Ik heb even rond gezocht en een reparatie hiervan is vaak rond de €160.

Ik ben niet bang om zelf een nieuw scherm er in te zetten, want die zijn op veel webshops te koop voor tussen de 30 en 100 euro. Dat prijsverschil maakt het voor mij de moeite om even verder te kijken.
Ik heb al vrij veel over het onderwerp gelezen en weet dat als ik het glas vervang, ik eigenlijk er goed aan doe om ook de digitizer en lcd meteen te vervangen omdat apple deze aan elkaar gelijmd levert.
Mijn enige angst is dat het lcd-scherm dat ik zal plaatsen aanzienlijk minder pixels heeft. Geen van de webshops vermeldt het aantal pixels of de resolutie.

Mijn vraag is:
Heeft iemand hier een scherm voor de iPhone 4 zelf vervangen? En zo ja, hoe is de kwaliteit van het scherm? Kan het tippen aan het origineel?
En welke heb je dan precies gekocht?

[ Voor 4% gewijzigd door sgude op 10-08-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Let er ook op dat erg veel webshops beweren "oem" spullen te leveren maar erg weinig (misschien zelfs geen) doen dat ook daadwerkelijk. Het gaat vaak om goedkopere imitatie spullen of schermpjes die de Apple test niet hebben gehaald.

De vraag vanuit Apple naar iPhone 4 schermen is zo groot dat er nagenoeg geen originele goeie schermen los op de markt komen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• sgude
Heb je ook enig idee hoe goed of slecht deze imitaties zijn? Ik daar nergens iets over vinden.
Ik had toch wel klaag-verhalen verwacht over het gebrek aan pixels of het feit dat ze misschien niet HD zijn, maar ik vind ze niet.

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Kan je niet gewoon alleen het glas vervangen?
Kost nog geen 10tje op Ebay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:44
Tja, de pixels zullen ze wel hebben; qua specs komen ze ongetwijfeld overeen met de originele schermen anders zou het simpelweg niet werken. Wat natuurlijk een ander verhaal is, is de kwaliteit; al dan geen dooie pixels, bleeding, of andere minder fraaie zaken. Heb er verder zelf geen ervaring mee; 'gelukkig' was bij mij de achterkant versplintert, dat vervangt een stuk eenvoudiger. Wel is het zo dat bv de cameralens en de flash diffuser bij mij duidelijk van mindere kwaliteit waren.

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 21:03
Je hebt een DM

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgude
Ik heb een scherm via ebay besteld, en het scherm succesvol weten te vervangen.

Ik heb geen enkele dooie pixel, geen achtergrondlicht dat doorkomt en de touch reageert eigenlijk zoals gewoon. Het is eigenlijk niet van het origineel te onderscheiden.

Totale kosten: 35 euro voor assembled scherm+digitizer+lcd inclusief verzending vanuit Engeland, 9.50 euro voor een speciale schroevendraaier om de onderkant van de iphone 4 open te krijgen.
Ik heb een setje tools geleend van een vriend van me die zijn iphone3 al gerepareerd had. Ik had daaruit nog 3 dingen nodig: kleine kruiskopschroevendraaier, kleine normale schroevendraaier, plastic wigje om het scherm makkelijk los te wrikken.

De 45 euro is een stuk beter op te hoesten dan de 160 die de meeste bedrijven voor zo'n reparatie vragen.

Doorslaand succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

sgude schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:12:
Ik heb een scherm via ebay besteld, en het scherm succesvol weten te vervangen.

Ik heb geen enkele dooie pixel, geen achtergrondlicht dat doorkomt en de touch reageert eigenlijk zoals gewoon. Het is eigenlijk niet van het origineel te onderscheiden.

Totale kosten: 35 euro voor assembled scherm+digitizer+lcd inclusief verzending vanuit Engeland, 9.50 euro voor een speciale schroevendraaier om de onderkant van de iphone 4 open te krijgen.
Ik heb een setje tools geleend van een vriend van me die zijn iphone3 al gerepareerd had. Ik had daaruit nog 3 dingen nodig: kleine kruiskopschroevendraaier, kleine normale schroevendraaier, plastic wigje om het scherm makkelijk los te wrikken.

De 45 euro is een stuk beter op te hoesten dan de 160 die de meeste bedrijven voor zo'n reparatie vragen.

Doorslaand succes!
Is de kijkhoek ook zoals origineel? Een vriend van mij heeft exact hetzelfde meegemaakt, maar je zag duidelijk dat de "nieuwe" scherm vanaf zijkant niet zo een mooie beeld produceerde als de originele.

Indien ja graag een link naar de verkoper op ebay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Heren,

Helaas is het ook mij gelukt om de voorkant van mijn iPhone in 1000 stukjes te laten vallen ;w. Heeft één van jullie toevallig nog de ebay verkoper bij de hand ? Voor dat prijsverschil kan ik er wel mee leven dat de kijkhoek / kwaliteit van het scherm iets slechter is :+

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Pagina: 1