wat voor internetsnelheden kan ik met deze waardes halen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 7.5 dB 5.5 dB
Attenuation 11.0 dB 22.4 dB

wat voor up en downloadsnelheid zou ik hiermee kunnen behalen op adsl2+ ?

ter verduidelijking, de 1e waarde is upstream en de 2e waarde is downstream.

mvg,

Bas de Jong

[ Voor 17% gewijzigd door basdej op 10-08-2011 20:52 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk te zeggen. Er vanuit gaande dat alles goed is aangesloten zou ik zeggen dat je op 1800 -2000 meter van de centrale zit. Dan kun je de rest zelf wel na gaan denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Kijk hier eens. :)

Voor de upload attenuation zijn ook genoeg grafieken of ervaring topics te vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 10-08-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
klopt, ongeveer 2000 meter van de centrale, en de reden waarom ik het hier vraag is omdat ik het upload verhaal nergens kan vinden, ik heb wel gevonden dat ik ongeveer 16 mbit download zou moeten kunnen halen?

mvg :)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16 Mbit lijkt me wel haalbaar ja, misschien zelfs wel iets meer. Upload is meestal het laatste wat eraan gaat, de hogere frequenties, waar de download in zit, zullen eerder 'wegvallen'.

Afbeeldingslocatie: http://services.exeter.ac.uk/cmit/modules/the_internet/figures/500px-ADSL_frequency_plan.svg.png

Ik zit zelf op 3600m, heb nog de volle 1Mbit upload.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Oké dus het zou moeten betekenen dat ik 2 mbit upload moet kunnen halen?

Hoi.

• job

job

Ligt er een beetje aan bij wie je adsl afneemt. Telfort bijvoorbeeld gaat bij een adsl2+ abonnement maar tot 1Mbit/sec. Kpn geeft wel 2Mbi/sec max.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
ik zit bij kpn

Hoi.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
2Mbit upload kan alleen in het geval van VDSL, ADSL2+ zoals ingezet in NL maar 1 Mbit upload.

Verwijderd

job schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:42:
Ligt er een beetje aan bij wie je adsl afneemt. Telfort bijvoorbeeld gaat bij een adsl2+ abonnement maar tot 1Mbit/sec. Kpn geeft wel 2Mbi/sec max.
ADSL2+ is maximaal 1 Mbit upload, VDSL2 kan hoger.

Telfort Internet Plus wordt waar mogelijk over VDSL2 geleverd met een 22/2 profiel, als alleen ADSL2+ beschikbaar is dan is het 20/1. Internet Max is VDSL2 en wordt geleverd met een 42/4 profiel.

@basdej,

Om de lengte te bepalen aan de hand van de demping waarden is het van belang om te weten of de lijn analoog of ISDN is.

Hugo

• job

job

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:10:
ADSL2+ is maximaal 1 Mbit upload, VDSL2 kan hoger.

Telfort Internet Plus wordt waar mogelijk over VDSL2 geleverd met een 22/2 profiel, als alleen ADSL2+ beschikbaar is dan is het 20/1. Internet Max is VDSL2 en wordt geleverd met een 42/4 profiel.
Ah, dan maakt kpn met internet extra dus gebruik van VDSL2. Vond het al zo'n rare uploadsnelheid.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
het is geen isdn lijn. we gebruiken gewoon de telefoonlijn met een splitter.

en we nemen inderdaad het internet extra abbonement af.

De snelheden die we nu krijgen zijn :

Upstream Downstream
Actual Data Rate 1031 (Kbps.) 14372 (Kbps.)

[ Voor 57% gewijzigd door basdej op 11-08-2011 18:07 ]

Hoi.

Verwijderd

job schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:02:
[...]

Ah, dan maakt kpn met internet extra dus gebruik van VDSL2. Vond het al zo'n rare uploadsnelheid.
Niet per se, het kan net zo goed op ADSL2+. Echter wanneer VDSL2 beschikbaar is wordt bij voorkeur geleverd op VDSL2. Heeft te maken met de wens van KPN Wholesale om uiteindelijk alle WBA producten te gaan leveren over ethernet, ipv atm.

@Basdej
Volgens mij heb jij zo'n ARV7519. Probeer eens een ander (geleend) ADSL2+ geschikt modem aan te sluiten, grote kans dat een ander modem zomaar 1-2 Mbit hoger intrained.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 20:42 ]

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Klopt, ik heb een ARV 7519, ik ga het binnenkort even proberen, eerst kijken of bellen naar de kpn al genoeg is ;)

maar kan iemand voor mij de theoretische maximale upload berekenen?

mvg ;)

Hoi.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
Daar valt niets aan te berekenen. je zit op extra over ADSL2+m max is dus 1 Mb/s. Waarom zit je op ADSL2+; je hebt geen VDSL2 geschikt modem. Waarom is het maximum dan 1; dat staat al vermeld. Is dat een normale snelheid op 2Km; upload is vrij netjes ja. Moet je overstappen op VDSL; vraag het eens aan de KPN.

Verwijderd

Als de afstand meer dan 1500-1800m is heeft het weinig zin om over te gaan naar VDSL.

Ook heeft hij geen VDSL2 omdat hij geen geschikt modem heeft maar heeft hij geen geschikt modem omdat hij geen VDSL2 heeft. En zolang er geen VDSL geleverd wordt blijft hij aan een ARV7519 vast zitten, tenzij hij zelf een aanschaft.

Max upload met ADSL2+ is gewoon max 1Mbit. Met VDSL2 is het lastiger berekenen. Dit komt omdat in tegenstelling tot ADSL de kanalen voor up- en downstream elkaar afwisselen, in plaats van de kanalen voor upstream 'lage' frequenties, en de kanalen voor downstream op hogere frequenties.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
Waarom ik het exact omgekeerd stelde komt omdat TS te weinig nuttige info geeft, dus moet ik met 'de rest' kennelijk maar conclusies voor hem trekken (lijntype adv modem en gehaalde snelheid). Verder weten we nog steeds niet of het nu ISDN is of PSTN (je gebruikt bij allebei een splitter als je nog een telefoonlijn hebt).

Het klopt dat VDSL boven de 1500 meter vrij weinig nut heeft, misschien moet hij eens vragen of er een VDSL2 wijkkast staat. Dat kan ik wederom uit de gegeven info niet opmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Johny_B op 11-08-2011 22:04 ]

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Ik denk dat de lage noise margin je wel eens zou kunnen beperken. Ik haal hier zelf op ADSL2+ van KPN 15Mb/s, ondanks dat ik ~500m van de centrale zit en een (downstream) attenuation van 13.0dB heb. 15 lijkt dan laag maar dat komt denk ik vanwege de noise margin van slechts 5.2dB.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Ik heb geen isdn aansluiting, er zijn geen wijkkasten met vdsl. Dus ik denk dat ik tegen de max aan zit :) bedankt voor jullie hulp!

Hoi.

Pagina: 1