[Schade] Valt dit binnen de polis voorwaarden.

Pagina: 1
Acties:

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-01 13:00
hej all,

Mijn laptop lag op mijn bed, en ik gooide een riem op mijn bed, (ik zag de laptop NIET liggen), gevolg, een dikke deuk en een beschadiging van de lak 5cm recht onder het appeltje, nu is mijn vraag, valt dit binnen mijn verzekering? Hier is de polisvoorwaarde: (laptop is verzekerd).

Artikel 13. Algemene uitsluitingen
In onderstaande situaties is schade niet verzekerd.
1. Toestemming / opzet / roekeloosheid
a. schade die met toestemming van u en/of verzekerde(n) en/ of andere belanghebbende(n) is veroorzaakt of verergerd;
b. schade die is veroorzaakt of verergerd door opzet, al dan niet bewuste roekeloosheid of al dan niet bewuste merkelijke schuld van u en/of verzekerde(n) en/of andere belanghebbende(n). Onder verzekerden worden in dit verband ook verstaan de echtgenoot, geregistreerde partner, kinderen en huisgenoten, waarvan het belang is meeverzekerd, ongeacht of zij krachtens de polisvoorwaarden als verzekerde worden aangemerkt.

Ps. Iedereen zal wel denken, je kan toch lezen? Maar ik snap het niet helemaal, daarom vraag ik het hier.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

In onderstaande situaties is schade niet verzekerd.
1. Toestemming / opzet / roekeloosheid
a. schade die met toestemming van u en/of verzekerde(n) en/ of andere belanghebbende(n) is veroorzaakt of verergerd;
b. schade die is veroorzaakt of verergerd door opzet, al dan niet bewuste roekeloosheid of al dan niet bewuste merkelijke schuld van u en/of verzekerde(n) en/of andere belanghebbende(n). Onder verzekerden worden in dit verband ook verstaan de echtgenoot, geregistreerde partner, kinderen en huisgenoten, waarvan het belang is meeverzekerd, ongeacht of zij krachtens de polisvoorwaarden als verzekerde worden aangemerkt.
Wat valt hier niet aan te snappen? :?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zo'n verzekering is meer bedoeld als verlengde garantie, dus voor hardwaredefecten, en gooit de rest op roekeloosheid, dus succes.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Maar is een krasje en deukje alles of doet 'ie het helemaal niet meer?

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-01 13:00
Hij doet het nog volledig, maar ik vind het gewoon lelijk en zonde, daarom vroeg ik het hier, maar ik wist ook niet of mijn daad binnen roekeloosheid viel.

Btw, het is een macbook pro van 1500 euro, daarom baal ik er van.

[ Voor 18% gewijzigd door Bas_Pierik op 10-08-2011 20:17 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

-

[ Voor 100% gewijzigd door CodeCaster op 10-08-2011 20:16 . Reden: Niet de HK ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-01 22:09

Ghehe

400 pound hacker

De volgende keer niet met riemen door de kamer gooien. :P

Maar ja het valt (denk ik) onder roekeloosheid en voor een kras ga je geen nieuwe krijgen. Misschien een goed idee is om zo een sticker te kopen voor rond je Apple logo. Ik zag laatst in het "Show je Apple computer" topic iemand met een coole en redelijk grote sticker op zijn Macbook Pro. :) Dan verstop je het zo. :D

Ghehe

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bas_Pierik schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:15:
Hij doet het nog volledig, maar ik vind het gewoon lelijk en zonde, daarom vroeg ik het hier, maar ik wist ook niet of mijn daad binnen roekeloosheid viel.

Btw, het is een macbook pro van 1500 euro, daarom baal ik er van.
Het is vervelend voor je, maar dit valt niet onder je verzekering. Je hebt dus gewoon domme pech.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Dit lijkt me meer iets voor SF :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• TheDarkstar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-02-2022
Aanzetten tot verzekeringsfraude is hier niet de bedoeling.

[ Voor 84% gewijzigd door Orion84 op 10-08-2011 22:55 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Quote ook maar even weg. Volgende keer graag gewoon een TR plaatsen :)

[ Voor 81% gewijzigd door Orion84 op 10-08-2011 22:56 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:48
Bel gewoon even met je verzekeringsadviseur. Hij/zij is de enige die je met zekerheid kan vertellen of het eronder valt, en indien ja, kan hij/zij het ook direct voor je regelen.

Verwijderd

Ik heb nog nooit gehoord van een vergoeding voor cosmetische schade voor apparatuur zoals dit.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Roekeloos = In hoge mate onvoorzichtig

Je hebt hem niet gezien (heeft je vrouw hem op het bed gelegd ?)
Dan ben je in mijn ogen niet in hoge mate onvoorzichtig geweest, en kun je spreken van een ongelukje.
Als je wist dat hij op het bed lag en dan je riem in de buurt kwakt maakt dat een ander verhaal natuurlijk.

Maar ja, bewijs het maar eens. De laptop is geeneens stuk maar hij is cosmetisch beschadigd. en wees reeel heft blijft een gebruiksvoorwerp, het is geen apparaat om elke dag met fluwelen handschoenjes op te pakken.
Ik zou zeggen get over it. (wat niet zegt dat je er onvoorzichtig mee moet omgaan natuurlijk)

Iperf

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Ik denk dat je verzekering alleen defecten dekt die de werking van het apparaat beinvloeden.

En ja, die verzekeringen zijn vaak ontzettende onzin. Per ongeluk je laptop laten vallen zou je ook al als roekeloosheid kunnen zien.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:48
Als je verzekering dit al uit zou keren, dan moet je het eerst nog eens gaan bewijzen.
Verzekeringen gaan niet zomaar uitkeren omdat je niet voorzichtig bent geweest, en daardoor schade aan je eigen apparaten hebt veroorzaakt.

Als je vriendin dit had gedaan had je het op haar verzekering kunnen gooien en kreeg je misschien een kleine vergoeding.

Je kunt het proberen, sommige verzekeraars keren wel kleinere dingen uit als je al wat langer hun verzekering hebt en al jaren niks hebt geclaimd. Maar de kans dat ze dit meteen / of überhaupt 123 uit gaan keren is klein.

Zucht...

Pagina: 1