Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere torrents niet sneller?

Pagina: 1
Acties:

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Beste Tweakers,

Ik zit met een vreemd probleem omtrent het downloaden van Torrents.

Ik heb een 120MB verbinding van UPC, waarbij ik deze snelheid ook netjes haal alleen met torrents niet.

ik gebruik utorrent om torrents te downloaden maar de download snelheden liggen tussen de 60 en 90MB.
De torrents komen van een gesloten gemeenschap waarbij de download van een gemiddelde torrent rond de 40 - 80mb is. Als ik nu dus bijvoorbeeld 1 torrent aanzet, wordt er met 40 mb gedownload, 2 torrents al tegen de 90mb. maar of ik er dan 2 of 20 tegelijk aan zet, ik kom nooit op de 120mb uit. snelheden verschillen heel erg.

Ik wil dus aangeven dat ik verzekerd ben dat de torrent sneller kan downloaden.

Mijn systeem verbruikt naar mijn mening ook geen extra geheugen of cpu kracht en voor te testen is de modem direct aan de pc gekoppeld om de router uit te sluiten.

Het vreemde is dus dat ik geen 120mb haal terwijl als ik andere downloads erlangs aanzet wel op de 120mb kom. in utorrent kan ik ook geen vreemde settings zien waardoor dit veroozaakt kan worden.

Iemand enig idee?

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Komt dat niet doordat je ook moet uploaden waardoor je max download sowieso omlaag gaat?

Of bedoel je dat je met utorrent een totaal van ~80mb haalt en er een download naast hebt van 40hm en dus wel het totaal van 120mb haalt?

[ Voor 46% gewijzigd door MrVegeta op 10-08-2011 18:07 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan je modem uberhaupt die 120Mb/s wel aan ? Wat voor modem is het ?

En misschien is het handig in een topic dat gaat over datasnelheden een beetje op de eenheden te letten. Als je schijnbaar willekeurig Mega en milli, en erger nog, bitjes en Bytes door elkaar gooit, wordt het er niet overzichtelijker op. :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Met torrents hoef je, mits voldoende seeders, niet meer dan één aan te zetten om aan je max te komen. Je bent namelijk niet één enkele download aan het doen op dat moment, maar tientallen tot honderden. Zolang alle seeders bij elkaar genoeg upstreambandbreedte hebben kun jij met die enkele torrent je verbinding voltrekken.

M.a.w: als je dat niet lukt is er iets anders mis :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:16
Een torrent maakt achterlijk veel verbindingen tegelijk, best mogelijk dat je modem zich gewoon verslikt in de hoeveelheden verbindingen want het moet allemaal geroute worden. Als je minder verbindingen toestaat (setting in je client) gaat ie misschien harder als je geluk hebt met je peers.

maar ik zou me gelukkig prizen met 90/120 bij torrents, niet verkeerd.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

(je haalt af en volgens mij wat MB en mb's door elkaar :P)

Kans is groot dat je router zoveel verbindingen niet gelijktijdig aan kan (torrent is kleine downloads van heel veel mensen, daarna natuurlijk afhankelijk van hun totale uploadspeed), haal je de volle snelheid wel met bijvoorbeeld speedtests?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij grote hoeveelheden torrents zijn er twee gangbare technieken, parallel en serieel. Persoonlijk zet ik alles op met het idee dat als er bandbreedte over is, deze zal gebruikt worden (indien beschikbaar, en meer torrents betekend meer potentiele stukjes data beschikbaar) echter moet je wel een berg aan connecties aankunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door analog_ op 10-08-2011 18:22 ]

• willyfreak
Ben inderdaad beetje verkeerd bezig geweest met de hoofdletters tussen bits en bytes.

Zoals ik het hier lees zal het dan aan de veelheid van connecties liggen dat mijn modem niet aan kan. (het is een cisco epc3212 die bij ons 120Mb upc abonnement gekomen is.

Zoals al aangegeven haal ik de 120Mb wel als ik bijvoorbeeld 1000MB download aan zet of een speedtest doe.

@MrVegeta: het klopt inderdaad dat ik met een ratio systeem werk maar ik heb een buffer van bijna 1TB (dus heb 1TB méér geupload dan gedownload) dus daar zit het probleem ook niet.

Ik ga even kijken of ik mijn connecties omlaag zet of dat scheeld.

edit/ nog enkele opties geprobeerd, maar geen verbetering. Momenteel 1 torrent aanstaan en haal 80Mb en als ik daarlangs meerdere aanzet wordt het er niet beter op. Ook connecties verlaagd, maar als ze te laag staan dan wordt het juist minder.

edit2/ nu hopen dat de bits en bytes wel goed weergegeven staan :P

[ Voor 20% gewijzigd door willyfreak op 10-08-2011 19:15 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(Doe je het nog verkeerd met de hoofdletters :P
edit: jep, nu lijkt het goed :) )

Ik ken die Cisco verder niet, maar toen ik nog bij Ziggo zat had de Arris (en later Ubee, versie zonder router) helemaal nergens last van. De glasvezelmodem die ik nu heb ook niet. Kon gewoon de hele verbinding dichttrekken ondanks de vele connecties. Het enigste waar ik wel eens last van heb gehad is dat de (vorige) router (Asus WL500g deluxe) door de vele connecties last had van een vol geheugen en daarom maar pakketjes ging zitten droppen om draaiende te blijven. Dit resulteerde in een lagere snelheid. Nu heb ik een mITX systeem als router met 1GB geheugen, dat probleem krijg ik dus niet weer :P

Op dit moment geeft de tabel 2286 connecties (van uTorrent en eMule samen) weer, wat overigens weinig is. Geen problemen.

Met die 1000MB, bedoel je daarmee die bin bestanden mee? http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Up je trouwens veel bij torrents? Up dichttrekken resulteerde toen ik nog bij Ziggo zat in een lagere down.

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 10-08-2011 19:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• willyfreak
Klopt inderdaad dat ik die 1000mb.bin bestanden download, wel dan 5 a 6 tegelijk van verschillende aanbieders om tot de 120mb te komen omdat een enkele dat niet haalt.
Pagina: 1