Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb een htpc en wil deze in s3 en uit s3 slaapstand kunnen halen met mijn draadloze toetsenbord en harmony 900. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd om dit op te lossen maar tot nu toe werkt het niet goed. Het lukt mij wel om de htpc in s3 te zetten maar het lukt mij niet om de htpc uit s3 te halen met het toetsenbord of harmony. De enige manier om hem uit s3 te halen is door de powerknop in te drukken.

Ik gebruik een MSI H55 moederbord. In de bios is de optie "resume from s3 by usb device" niet vinkbaar. Dat lijkt mij de oplossing maar ik heb geen idee hoe ik deze optie aan kan zetten. Ik heb de laatste bios firmware geïnstalleerd en de handleiding erop nageslagen maar dat zonder resultaat.

Daarna heb ik in de bios de wake up event by verandert van bios naar os. Vervolgens bij Windows apparaatbeheer, USB controllers, infrarood ontvanger, eigenschappen, energiebeheer, vinkje aanzetten van optie, dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen.

Vervolgens heb ik MCE standby tool geprobeerd. Daar staat de optie Enable USB S3 resume wel aan maar op de site staat dat dat alleen onder xp werkt. Ik draai Windows 7.

Het lukte mij trouwens wel direct om dit werkend te krijgen met de s1 slaapmodus.

Heeft iemand enig idee?