Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik had me laatst al een topic aangemaakt met enkele vragen omtrent een mediaplayer. Ik weet dat het niet gebruikelijk is om als totaal onwetende hier vragen in de rondte te gaan gooien, maar jullie hebben hier het meest verstand van vandaar dit topic.
Veel van jullie hebben me bij dat andere topic wat in de goede richting geduwd zodat ik weer wat verder kon zoeken.
Nou is dus de vraag aan jullie wat jullie me zouden adviseren..

Vereisten:
- Het liefst EEN apparaat waar ik films op kan storen (gedownload via nieuwsgroepen) en mee kan afspelen op tv en computer dit via USB-aansluiting en/of een netwerk aangezien een van mijn 2 tv's geen usb-aansluiting heeft.
- Zoals gezegd moet die opslagruimte hebben, het liefst rond de 2 TB of meer en als het kan uit te breiden is.
- Mee kunnen nemen naar andere locaties waar ik hem dan ook aan een tv / computer kan koppelen als dit mogelijk is.
- Budget 200 a 300 euro..

Thx in advance!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 18:01 ]

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-02 17:23
Een enkele kale 2TB schijf kost momenteel zo'n 65 euro, dan blijft er 235 euro voor je mediaplayer. Ik zou zeggen, zoek het eens in de hoek van de pricewatch: Foxconn NetBox-nT330i bijvoorbeeld. Dit is een nettop-pc met een dualcore Atom plus ION Nvidia-chip. Je hebt ook een AMD-variant. Je zult de 2TB harddisk dan via een USB-oplossing moeten aankoppelen.

Zet er gratis OpenElec (XBMC op een kaal linux-OS) op, dat kan zelfs al op een losse SD-kaart of USB-stick van 2GB, of anders plaats je er een losse 2,5" inch kleine notebookschijf in. Met een 1 of 2GB SO-DIMM voor intern geheugen ben je dan klaar.

Er zijn ook simpelere mediaspelers (AC Ryan, Mede8er, etc) maar die hebben zelf zo hun problemen: de firmware is steeds niet af, of technisch is het allemaal niet je van dat.

Verwijderd

De Dune mediaplayers doen het ook prima, alleen van de lite durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Ik heb zelf een BD prime 3.0 en onlangs voor een vriend een Smart D1 geplaatst. Geweldige spelers, die erg veel formaten kunnen afspelen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:42:
Hoi allemaal,

Ik had me laatst al een topic aangemaakt met enkele vragen omtrent een mediaplayer. Ik weet dat het niet gebruikelijk is om als totaal onwetende hier vragen in de rondte te gaan gooien, maar jullie hebben hier het meest verstand van vandaar dit topic.
Je weet dus eigenlijk heel goed, dat het niet op deze manier werkt.
Neem de Quickstart door in Het algemeen beleid en probeer dan een echte topicstart te maken, waarin je niet alleen de vraag dropt.

Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.