Ik heb (oorspronkelijk als hobby) een geluidsbewerkings-filter geschreven wat een bedrijf wil gaan gebruiken in een product. Daarnaast ga ik het ook zelf verkopen. Het bedrijf krijgt van mij een library die ze in hun software mee kunnen linken, waarbij ik een bedrag krijg per verkocht product. En eventueel kunnen later ook andere bedrijven deze library kopen.
We staan nu op het punt om een zo beknopt mogelijk contract op te stellen waarin beschreven wordt hoe e.e.a. geregeld is. Ik heb zelf flink gezocht naar contracten, maar bijna alles wat ik vind is contracten voor het maken van software in opdracht - die dan dus eigendom is van de koper.
Vandaar de vraag: Zijn er nog specifieke dingen waar ik aan moet denken?
Wat ik nu heb:
- Korte beschrijving van wat de library is, en dat 'ie als library (dus niet als code) wordt geleverd. Expliciet vermeld dat in sommige gevallen de audio er slechter uit kan komen dan dat 'ie erin gaat, en dat de klant dit accepteert.
- Licentie is voor 1 bepaald product, en niet overdraagbaar
- Licentie is NIET exclusief
- Mijn naam moet genoemd worden in de beschrijving van het product, en op het scherm tijdens configuratie ervan
- Het bedrag per verkocht exemplaar
In principe gaat het om een library die ik eenmalig aanlever en die dan in principe jaren gebruikt zou moeten kunnen worden. Evt. kunnen er later updates komen.
We staan nu op het punt om een zo beknopt mogelijk contract op te stellen waarin beschreven wordt hoe e.e.a. geregeld is. Ik heb zelf flink gezocht naar contracten, maar bijna alles wat ik vind is contracten voor het maken van software in opdracht - die dan dus eigendom is van de koper.
Vandaar de vraag: Zijn er nog specifieke dingen waar ik aan moet denken?
Wat ik nu heb:
- Korte beschrijving van wat de library is, en dat 'ie als library (dus niet als code) wordt geleverd. Expliciet vermeld dat in sommige gevallen de audio er slechter uit kan komen dan dat 'ie erin gaat, en dat de klant dit accepteert.
- Licentie is voor 1 bepaald product, en niet overdraagbaar
- Licentie is NIET exclusief
- Mijn naam moet genoemd worden in de beschrijving van het product, en op het scherm tijdens configuratie ervan
- Het bedrag per verkocht exemplaar
In principe gaat het om een library die ik eenmalig aanlever en die dan in principe jaren gebruikt zou moeten kunnen worden. Evt. kunnen er later updates komen.