Onlangs heb ik via V&A 2x WD20EARS gekocht, communicatie ging allemaal super met deze tweaker en ook niks dan lof naar hem (zal zijn naam niet noemen omdat dat nergens voor nodig is, en dit topic is ook niet bedoelt om hem zwart te maken, aangezien ik het idee heb dat het een fout moet zijn geweest)
Toen ik de HDD's uit mijn brievenbus viste kwam ik tot de ontdekking dat er 2x WD20EACS in de brievenbus zaten. Nu ben ik al druk aan het zoeken op google/pricewatch/wdc maar kan ik niet echt tot de ontdekking komen wat nu precies de verschillen zijn, behalve dan dat de WD20EACS 16mb cache hebben en de WD20EARS 64mb cache.
Via de warranty check van WDC is het officiele model naam van de:
WD20EACS: WDBAAU0020HBK-EESN
WD20EARS: WD20EARS-00MVWB0
Maar als ik dan op deze modelen ga zoeken kom ik niks nuttigs tegen.
De schijven werken gewoon prima, en heb 2xWD20EACS + 1x WD20EARS in een raid 5 array gehangen en dat lijkt prima te werken (is nog aan het resyncen), Wat ik eigenlijk gewoon zeker wil stellen is dat de schijven ongeveer de zelfde performance bieden op geluids niveau en energie verbruik, daar had ik immers op geselecteerd.
Toen ik de HDD's uit mijn brievenbus viste kwam ik tot de ontdekking dat er 2x WD20EACS in de brievenbus zaten. Nu ben ik al druk aan het zoeken op google/pricewatch/wdc maar kan ik niet echt tot de ontdekking komen wat nu precies de verschillen zijn, behalve dan dat de WD20EACS 16mb cache hebben en de WD20EARS 64mb cache.
Via de warranty check van WDC is het officiele model naam van de:
WD20EACS: WDBAAU0020HBK-EESN
WD20EARS: WD20EARS-00MVWB0
Maar als ik dan op deze modelen ga zoeken kom ik niks nuttigs tegen.
De schijven werken gewoon prima, en heb 2xWD20EACS + 1x WD20EARS in een raid 5 array gehangen en dat lijkt prima te werken (is nog aan het resyncen), Wat ik eigenlijk gewoon zeker wil stellen is dat de schijven ongeveer de zelfde performance bieden op geluids niveau en energie verbruik, daar had ik immers op geselecteerd.