Toon posts:

Twee sociale tiktelefoons in de ring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind deze review in een aantal punten behoorlijk tekort schieten.
reviews: Twee sociale tiktelefoons in de ring

De reviewer zegt dat als je vrienden op BlackBerry ping zitten je beter een BlackBerry kunt nemen maar als je vrienden op Facebook chat zitten je beter de HTC kunt nemen, maar dit wordt niet echt duidelijk onderbouwd in de review.
Dit is ook achterhaald omdat de BlackBerry Facebook applicatie sinds twee weken ook chat ondersteund, en dit dus ook prima op de BlackBerry kan.

En vooral de accuduur vind ik een gemis in de review, het had tenminste vermeld mogen worden hoelang de telefoons meegaan en of bepaald gebruik invloed heeft op de accuduur.
Zo is mijn ervaring dat als ik WhatsApp op android gebruik (dus zelfs alleen idle) dat mijn accu beduidend korter meegaat.

Ook vind ik het raar dat de reviewer meld dat er geen goede app's zijn voor de BlackBerry, maar dan niet vermeld welke soort app's hij mist waardoor het meer op een vooroordeel lijkt als je dit leest:
Waarom nemen al die mensen een BlackBerry? BlackBerry OS is eigenlijk een verouderd besturingssysteem: de bediening is archaïsch, de zwart-witte menu's zien er oubollig uit en er is geen spoor van mooie animaties. Bovendien zijn goede apps voor dit platform schaars. Het antwoord is al even simpel: het werkt snel, typen is eenvoudig, je kan er makkelijk e-mail, Facebook, Hyves en Twitter mee bijhouden en je kan gratis pingen met andere BlackBerry-gebruikers.
Verder worden andere punten zoals het toetsenbord e.d. wel goed belicht en staat er een riante hoeveelheid foto's bij waardoor je een goed beeld van beide telefoons kunt krijgen.
Misschien dat deze review met een paar toevoegingen voor een hoop mensen een stuk nuttiger gemaakt kan worden.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je feedback :)

Deze review is weliswaar vandaag gepubliceerd, maar al eerder gemaakt (het is tenslotte zomer en geen review die wij het waard vonden om zo snel mogelijk online te brengen). Toen ik de Curve testte, zat er nog geen chatfunctionaliteit in. Ik zal zo even een kleine update plaatsen om dat duidelijk te maken.

Ik heb de accuduur wel globaal getest - maar helaas nog niet met ons protocol (omdat die nog niet in gebruik kon worden genomen). Hij staat ook vermeld op de scorekaart. Ik ben dat element waarschijnlijk domweg vergeten toe te voegen; hij staat wel op de scorekaart.

Er zijn talloze apps die missen, maar het voornaamste is: je mist keuze. Aansprekende games ontbreken op BB OS, apps om verkeersinfo te checken kon ik ook niet vinden (ook voor veel gebruikers belangrijk). Zaken als Buienalarm, Rainy Days, Het Weer (drie weerapps voor Android) ontbreken, nieuwslezers als Pulse, bankieren-apps zoals van Rabobank en ABN Amro - en dat zijn de apps die ik persoonlijk mis: andere mensen zullen andere eisen hebben. Ze komen er bovendien niet meer aan, omdat BB OS op zijn laatste benen loopt, investeren nog weinig ontwikkelaars daar tijd in :)

Blij dat je het in elk geval op andere punten een waardevol verhaal vind :) Ik ga even wat zaken aanvullen om te zorgen dat hij nog beter wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor snelle en uitgebreide reactie!

Dat de review al wat eerder is geschreven verklaart een hoop in ieder geval.
Wat betreft de specifieke soorten app's die je noemt die zijn inderdaad echt een gemis op de BlackBerry.
Hopelijk dat het met de nieuwe lijn BlackBerry's en het nieuwe OS verbeterd wordt.