Toon posts:

Win Vista, draadloos modem, Onbekend netwerk Alleen Lokaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb thuis een draadloze modem van Ziggo en ik kan via mijn laptop maar geen verbinding krijgen tot het internet. Hij noemt het netwerk 'Onbekend Netwerk' en ik heb alleen lokaal toegang.

Heel gek dit, want met dezelfde laptop kan ik wel op andere wifi verbindingen. En met een ándere laptop kan ik wel gewoon op het huisnetwerk.

Uiteraard heb ik eerst zelf gegoogled. Daarin staat bijvoorbeeld dat ik het ip moet refreshen etc, maar dat wil niet lukken. En ook staat er dat het komt doordat de laptop het netwerk identificeert als 'Onbekend' ipv Thuis, Werk of Publiek. Normaal vraagt hij er automatisch naar wat voor type netwerkt het is als je op een nieuw netwerk inlogt, maar dat doet hij dus niet bij dit netwerk. Verwijderen en opnieuw toevoegen van het netwerk helpt ook niet.

Note: met een andere laptop thuis werkt het allemaal perfect (Windows 7)

Iemand ideeen?

Het is een laptop met Windows Vista Home.

groetjes!

Verwijderd

Driver update van de wlan kaart zou kunnen helpen.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 16:02
Rechtsklik op je netwerkicoon in de taskbar--->network and sharing center

Daar staat dan een unidentified network(public network). Hier achter staat een link "customize" waar je de naam kunt wijzigen, en ook het ding kunt veranderen in een private network

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
DigiK-oz schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:59:
Rechtsklik op je netwerkicoon in de taskbar--->network and sharing center

Daar staat dan een unidentified network(public network). Hier achter staat een link "customize" waar je de naam kunt wijzigen, en ook het ding kunt veranderen in een private network
hey je kan die naam niet veranderen, en als ik de verbinding verander van Publiek naar Particulier, werkt het ook nog steeds niet

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 16:02

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
kheb nu de ene geprobeerd met het disable van ipv6

Verwijderd

Topicstarter
het uitschakelen van IPv6 heeft niet gewerkt,

nog steeds alleen lokaal en onbekend netwerk... :/

Verwijderd

Heb je het advies van Gero71 al opgevolgd, en een driver update gedaan? chipset van de controller is atheros?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 14:56 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Indien Atheros is

www.atheros.cz kan je gewoon nieuwe drivers downloaden en ff updaten en dan werkt de boel weer super
Kijk even in je apparaatbeheer naar je netwerkkaart model

[ Voor 19% gewijzigd door SmoothTweaker op 11-08-2011 16:09 ]

Pagina: 1