Vraag over externe soundcard in combinatie met 5.1 speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
Ik ben al een tijdje door google gegaan, en ook door de forums hier, maar ik nergens een goed en simpel antwoord op mijn vraag vinden, en ik denk niet dat ik de enige ben met deze vraag. Het zit als volgt: ik heb een macbook pro, en een 5.1 speakers van Logitech.

Voor zover ik het weet moet ik een externe soundcard aanschaffen of een audio interface. Ik ben alleen niet zeker welke het beste werken met een mac, en ik vraagde me af of een van jullie tweakers mijn misschien zouden kunnen helpen met het vinden van een degelijke soundcard, die ook goed in te stellen is, en zodat ik echt 5.1 kan krijgen!

Heel erg bedankt!

it's as simple as something the nobody knows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
*bump*

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 19:44
Ik heb geen MAC wel bekend mee maar daar niet op geprobeerd.

Creative SoundBlaster X-Fi Surround 5.1 Pro

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=834682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je optische uitgang niet 5.1`?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
@Nickdgraaf, ja dat besef ik natuurlijk, maar ik vind nergens een simpel antwoord. De meeste fora's weten het ook niet, daarom hoopte ik voor wat meer succes op t.net!

Ik denk dat ik voor da x-fi pro moet gaan, maar er is geen ondersteuning voor op de creative website, daar staat dat hij alleen voor windows werkt.

En inderdaad, ik heb maar een poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus? ik snap je probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 15:45
Je kan met een 3.5mm optisch naar een versterker gaan die optisch in ondersteund en dan heb je als het goed is 5.1

heb het zelf nog nooit geprobeerd, heb hier geen optische kabel

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 19:44
@boogywoogy

Ja als er een optical out is dan kun je die vaak wel direct verbinden soms een omzetting nodig naar spdif.
Wat erover gecodeerd kan worden is weer een ander verhaal.

In sommige gevallen kun je een bron direct doorsturen van bijv dvd, soms wil je direct laten coderen door een media speler, bijv dolbydigital en/of dolbydigital live. Dit hangt af wat er in de 5.1 speakerset als digitale input kan en wat je wil afspelen/gamen.

Je zal iets meer moeten vertellen wat je wil denk ik.

• boogywoogy
Sorry voor de late reply, twee weken zonder internet.

Ik zoek iets zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://images.asia.creative.com/images/inline/products/SB_XFiSurround51_Pro/fea4_zoom.jpg

Dit is de sound blaster x-fi surround 5.1 pro. Mijn 5.1 speaker systeem heeft de groene, oranje en zwarte plugs er op. De sound blaster werkt voor zover ik het weet niet met de mac - in ieder geval staat er daar niets over op de creative website. Ik zoek dus een zoals deze, maar die wel werkt met een mac!

Verwijderd

ik heb ook 5.1 van logitech, bij mij zat er een adapter bij dus van 3kabeltjes volgensmij naar 1 en die gaat dan in mac

• boogywoogy
Ja maar mijn speaker systeem is iets van 5+ jaar oud. Daarom zoek ik een externe sound card met de 3 plugs (groen, zwart en oranje).

[ Voor 20% gewijzigd door boogywoogy op 10-09-2011 20:12 ]

Pagina: 1